Egy éves jogosítvánnyal hosszabb útra? Mit gondoltok?
Én is megtettem pár évvel ezelőtt. Akkor nem, de így utólag felelőtlen tettnek gondolom. A mai eszemmel… de hát ügye a mondatot értelmetlen folytatni.
Az a 6000 km azt, jelenti, hogy közeledsz a tudok vezetni érzéshez. Ez a legveszélyesebb időszak.
ha 500 km már levezettél egyszer akkor most a 600-al mi lenne a gond? Menj nyugodtan.
mondjuk a 6000 km az egyáltalán nem sok.
Én több, mint 4 éve elég sokat vezetek túlnyomóan Budapesten. (Azért hangsúlyozom ki, mert mondjuk az sem mindegy, hogy hol van gyakorlatod. Ott, ahol 2-3 autó van összesen, vagy ahol több száz.)
De még így is elgondolkodnék, hogy hova és merre akarok menni. Pedig megvan a gyakorlatom már, nem egyszer törtek volna sz*rrá ha nem figyelek oda.
Hova akarsz menni?
600km-t autópályán, nyugodt úton?
Vagy esetleg full ismeretlen városban?
Na meg az sem mindegy, hogy egyedül, vagy lenne ott valaki tapasztalt melletted, aki még figyeli, hogy mit csinálsz?
1 év gyakorlat nem sok még.
"Elég rutinos vagyok olyan 6000km-t vezettem kb."
Ez a legveszélyesebb korszak, amikor azt hiszed koszos 6000 km-re, hogy az már rutint ad. Az még lósz@r. Még csapj hozzá két nullát, akkor már talán lesz némi rutinod.
Nem a rutintalanság a baj, hanem az, ha többet képzelsz magadról, mint amit tudsz.
Amúgy 600 km nem sok, ha ésszel vezetsz és nem hülyéskedsz, akkor nem lehet gond. Különben is, ha sosem mész hosszabb utakra, nem szerzel tapasztalatot...
Az sem mindegy, melyik ország az a külföld, mert a vezetési szokások eltérőek. Honnan indulsz, merre tartasz? Mennyi a pálya? Pl. többször mentem már Budapestről Sopronba. A nullás és az M1 nagyjából sima. Bár a régi nullás 80-as szakaszán gyakran találkozom tolással. Az út második fele a 80-as főúton viszont a nem szeretem kategória. Jobban fáraszt, mint a pálya. Sokkal. Ha nem kellene osztrák matrica hozzá, szívesebben maradnék végig autópályán, autóúton.
Külföldre menve nem csak a kijutás lehet gond, hanem a helyi közlekedési szokások is. Autósként Ausztriából, kerékpárosként Ausztriából, Szlovákiából, Horvátországból, Németországból van tapasztalatom autósokkal kapcsolatban.
Pl. az osztrákoknál, németeknél szinte kizárt, hogy ne álljanak meg a gyalogosnak. Nem kell hozzá zebra sem, sőt még útkereszteződés sem.
Kerékpárost nem előznek saját sávban! Akár percekig is képesek bringások mögött cammogni. Csak akkor előznek, ha azt szélesen, a másik sávba teljesen átmenve tudják megtenni. Ne legyél türelmetlen velük, mert ők sem azok.
Ja zebra: osztrákoknál sokan úgy állnak meg a zebránál, hogy fél kerékkel rajta, hanem puhán, finoman lassítanak, s 2-3 métert tartanak maguk előtt.
Osztrákok, németek nem ismerik a villogást. Azaz nem köszönik meg az előzékenységet, elsőbbségről lemondást. De nem is nagyon tesznek ilyent, főleg a németek (Igaz, csak Bajorországi tapasztalatom van. Nincs az az isten, amiért beengednék az embert. Viszont, ha pl. autópályára hajtasz fel, amikor még csak a felhajtó elején jársz, már húzódnak be a belső sávba, hogy simán fel tudj menni, s kigyorsítani.
Osztrákoknál van néhány eltérés a táblákban. Találkozhatsz várakozni tilos kezdete és vége táblával. (Nem métert írnak ki, ha a tilalom nem a következő kereszteződésig tart.)
Javítok, mert értelmetlen volt:
Ja zebra: osztrákoknál sokan úgy állnak meg a zebránál, hogy NEM fél kerékkel rajta (mint nálunk sokan), hanem puhán, finoman lassítanak, s 2-3 métert tartanak maguk előtt.
Kiegészítve: és nem hajtanak át a gyalogos előtt, mögött. Ha már szabad is a sáv előttük, megvárják, amíg fellép a járdára. Soksávos városi úton talán nem, de a menetirány szerinti sávok elhagyását biztosan kivárják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!