Repülőtér! Mit, hogy kell?
Életemben először fogom betenni a lábam reptérre,szóval naggyon kezdő vagyok,parázok is,de az egy másik sztori,
szóval aki venné a fáradtságot,és leírná nekem,lépésről lépésre (mint egy dedósnak kb.),hogy hova,mikor,hogyan,mit,stb...,annak nagyon megköszönném!
Azt se tudom,mi az hogy becsekkolás,meg ilyenek,szóval valahogy onnan kellene kezdeni,hogy belépek a kapun/ajtón...
Bőrödöm nincs,mert csak 1 napra megyek,szóval csak kézipoggyász lesz nálam.( abban sem vagyok biztos,hogy az mi,de egy olyan táskára gondolok,ami végig a kezemben marad..és gépen is nálam lesz,amolyan női táska,clutch)
Remélem lesz valaki,aki megszán :)
Ciki vagy nem,de tényleg nem repültem még egyedül.
Köszi előre is!
Kezdjük ott, hogy nyilván van egy repülőjegyed, pontosabban egy arról szóló papír/bizonylat. Első dolgod a "becsekkolás", monitorokon látni fogod, hogy melyik járat esetén melyik check-in pulthoz kell sorba állnod. Legyen nálad útlevél vagy a Schengenhez tartozó országok esetén személyi igazolvány. Itt megkapod az ún. beszállókártyádat.
Ezután jön a biztonsági ellenőrzés:
Javaslom olyan ruhát viselj, amiben nincs fém, mert a fémdetektor besípol. Előtte persze még az övet is le kell venni, illetve mindent kipakolsz egy dobozba (kulcs, telefon kézipoggyász stb), ezt átvilágítják.
Ha ezen is túlvagy, akkor már a beszállókapuk területére jutsz, itt keresd meg melyik lesz a tiéd, aztán mehetsz sétálni, amit akarsz. Ezen a területen lesz bőven vámmentes bolt, tele minden jóval.
Ha eljön az idő, akkor a beszállókártyát kell odaadnod (esetleg az útlevéllel), és már mehetsz is a repülőre.
Fontos még, hogy 100ml-nél nagyobb folyadékot nem vihetsz be a securityn keresztül, így ha szeretnél vizet venni magadnak a repülőre, akkor azt csak bent teheted (aranyáron).
Semmiképp sem kell parázni, minden jól ki van táblázva, monitorozva. Plusz vannak reptéri alkalmazottak akik segítenek, ha kell.
Jó utat! :)
nagyon szépen köszönöm az eddigi válaszokat!:)Remélem nem