Minimum repülési magasság utasszállítóval lakott terület felett?
"Ferihegy közelében pár száz méteren repülnek, pedig az is lakott terület szinte mindenhol"
Viccelsz? Hogyan szálljanak fel és le?
Utolsó okoskám, 14/2000 KöViM rendelet, melléklet, 3. fejezet, 3.4 pontot olvasd el. De ha nem tudod, akkor bemásolom...
"3.4. Repülési magasságok
3.4.1. A fel- és leszállás eseteit, a munkarepüléseket, az állami légi járművel különleges feladatot végrehajtó, valamint a betegszállítással és életmentéssel kapcsolatos repüléseket kivéve VFR repülés nem végezhető:
a) városok, települések sűrűn lakott területei és szabadban tartózkodó embercsoportok felett, a légi járműtől mint középponttól számított 600 m sugarú körön belül található legmagasabb akadály felett 1000 lábnál (300 m) alacsonyabban;
b) az a) pontban nem meghatározott területek felett 500 láb AGL-nél (150 m) alacsonyabban a föld- vagy vízfelszín felett, kivéve a különleges engedélyhez kötött repüléseket, a ballon repüléseket, valamint a függővitorlázó repüléseket.
3.4.2. 3500 láb (1050 m) tengerszint feletti magasságon és felette a VFR szerint végrehajtott útvonalrepüléseket a „C” Függelékben, a VFR repülések számára kijelölt magasságokon kell végrehajtani, a repülés útirányát figyelembe véve."
IFR: ugyanez a rendelet, 4. fejezet, 4.1:
"4.1.2. Minimális repülési magasságok
Budapest FIR-ben a megközelítés, leszállás és felszállás eseteit kivéve, IFR repülések nem végezhetők alacsonyabban, mint
- ATS útvonalon történő repülés esetén az útvonalra megállapított minimális tengerszint feletti magasság;
- ATS útvonalon kívüli repülés esetén
(i) magasföld és hegyvidék felett legalább 2000 láb (600 m);
(ii) sík terep felett legalább 1000 láb (300 m),
a légi jármű számított helyzetétől 8 km sugarú körön belül található legmagasabb akadály, vagy az érintett területre meghatározott körzeti minimális biztonságos magasság (MSA) felett.
A repülési magasság meghatározásánál figyelembe kell venni az érintett útvonal-szakaszon elérhető navigációs pontosságot, tekintettel a földön és a légi járművön rendelkezésre álló navigációs berendezésekre.
Budapest FIR-ben ellenőrzött légtéren kívül 4000 (1200 m) AMSL alatt IFR légi járművek útvonalrepülést nem tervezhetnek."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!