Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan lehet a legjobban...

Hogyan lehet a legjobban spórolni a benzinnel?

Figyelt kérdés
Érdekelne,hogy milyen módszerekkel lehet a legjobban spórolni a benzinnel. Hallottam már a 4. sebesség nélküli váltást stb...
2012. júl. 2. 18:23
 1/8 anonim ***** válasza:
75%

A 4est kihagyni hülyeség. De ha spórolva vezetsz akkor sz@ar lesz a vezetés nem lesz benne semmi élmény.


De tippek:


Megfelelő guminyomás

Lejtőn ne tedd üresbe hanem motorfékkel menj akkor 0 a fogyi

Tojás a gázpedál alá

Ne prögesd, de ne is kínozd alacsony fordulaton 3000-nél válts el

Illetve ha már messziről látod a piros lámpát ne gyorsítsz hanem szúrd az üreset és gurulj oda

2012. júl. 2. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
23%

"Lejtőn ne tedd üresbe hanem motorfékkel menj akkor 0 a fogyi "


Ez egy baromság, én üresben gurulok mindig, mert egy darabig én is nyomtam, hogy sebességben volt a váltó, de nagyon fékezi a kocsit, 2* annyit tudsz gurulni, ha üresben vagy, ha nem többet.

2012. júl. 2. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
A legjobb módszer a spórolásra az ha elő se veszed a kocsit a garázsból, hanem gyalog, biciklivel vagy közforgalmú közlekedési eszköz igénybevételével közlekedsz :)
2012. júl. 2. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 kiflitolvaj ***** válasza:

#3


Pedig üresben többet fogyaszt, mintha sebességben gurulsz. Morféknél nincs üzemanyag befecskendezés, tehát a fogyasztás 0, de ez olyan autóban könnyen nyomonkövethető, amiben van pillanatnyi fogyasztásmérő.

2012. júl. 2. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 kiflitolvaj ***** válasza:
Bocs, #2-nek ment.
2012. júl. 2. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 kiflitolvaj ***** válasza:
*motorféknél:)
2012. júl. 2. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

A legtöbbet úgy tudsz spórolni, ha a féket nem is használod. Ergo amikor lehet motorfék (ehhez mondjuk városban ismerni kell a lámpák beállítását).


Továbbá a közhiedelemmel ellentétben hanyagolni kell a "kőkorszaki" szintű gyorsulást és a "street racing" stílust is. Dinamikusan, max 1/2 fordulattartományig pörgeted ( ez átlag autónál 2500-3000 rpm) majd elváltasz. A kívánt sebességet minél előbb érd el, se a lassú sem a túl intenzív gyorsítás nem gazdaságos.


Az alacsony fordulaton (5-ös alapjárat 50-el pl.) szintén nem célravezető. Az optimális fordulatszámot nehéz megállapítani anélkül, hogy tudnánk milyen autóról van szó, de nagy átlagban a maximális fordulatszám 1/3-ánál fogyaszt legjobban az autó - az enyém pl. 1.8-as benzines 2000-es fordulatnál a legjobb.


És hülyén hangzik, de az 50 km/h a legtöbb autónál nem eredményez optimális fogyasztást, mert 3. sebességben túl magas a fordulat 4.-ben pedig túl alacsony. Ezért városban ugyan nem szép, de ha tuti a pálya az 55-60 km/h gazdaságosabb.

2012. júl. 2. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
utolsónak : ha visszaváltogatok hamarabb kopik a kuplung. azon kívül érdemes motorféket használni 4-5ben nincs akkora motorfék hogy nagyon lassítaná az autót ,leginkább 2 és 1-ben van hatalmas motorfékerő
2012. júl. 3. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!