Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kezdő vezetéstechnikai kérdés!?

Kezdő vezetéstechnikai kérdés!?

Figyelt kérdés

Kanyarodással kapcsolatos:

Tehát mondjuk főútról való lekanyarodásnál, megyek 50-el. Lefékezek, miközben nyomom a fékpedált, lenyomom a kuplungot, visszaváltok kettesbe és felengedem a kuplungot. Ekkor még mindig nyomom a fékpedált és a megfelelő sebességnél elengedem.

Azonban mi van akkor, ha túl hamar engedem fel és még nem kellően lassú az autó? Akkor ugye újból le kell nyomnom a fékpedált, de csak épphogy egy pillanatra, viszont ilyen esetben akkor kuplungozni nem kell? Mivel kis ideig nyomom le a féket, nem fog semmiképp sem lefulladni, nem? Meg amúgy is kisebb sebességnél kezd el rángatni a kocsi, nem?


Köszi a segítséget


2012. máj. 20. 16:40
 1/8 anonim ***** válasza:
52%
Kettesben te kuplung nélkül ne nagyon akarj fékezni, esélyes hogy lefullad. Nem kell felengednia kuplungot kettesbe visszaváltásnál, hanem beveszed szépen a kanyart és kuplung-gáz játékkal lassan gyorsítva el is hagyod a kanyart.
2012. máj. 20. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Hát igen, csak nekem leüvöltötte a fejem az oktató. Úgy tanította, hogy nyomod a féket a kellő sebességcsökkenésig, akkor kuplung-->kettes, felengeded a kuplungot előbb mint a féket, mert ha a fék után engeded a kuplungot, akkor megugrik a kocsi és nem nyomsz semmilyen pedált a kanyar alatt, hanem kettes alapjáraton beveszed.

A kuplungot meg tilos nyomni közben szerinte, mert akkor ugye üresben van az autó és azt nem szabad.

2012. máj. 20. 17:17
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
autos suliban oktatnak vezetni erre a célra van oktatod menj vissza vegyél pár órát
2012. máj. 20. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Még tanuló vagyok egy oktatónál, csak őt inkább nem kérdezem meg:) Már mindenre rájöttem, hogy hogyan kell, kivéve erre az egyre és ha megkérdezném tuti elmenne vele az óra, hogy leugatna...
2012. máj. 20. 17:23
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Ez kanyar ívétől is függ hanyasba váltasz vissza.

Én kuplungolok is néha. A helyzet adja.

Nem tudom hogy vezetsz de szerintem az autón lehet érezni hogy kinlódtatod-e vagy ügyesen használod. Ha jól csinálod akkor nem üvölteted a motort és nem rángattatod.

Bár volt olyan (nő) ismerőröm aki bármennyinél kanyarba visszaváltott 2ba gátlástalanul ,mert azt mondta az oktatója 2 be kell kanyarodni. És az M0 ba is ha kanyart látott neki már a váltón volt a keze. És nem lehetett neki elmondani hogy szétszakad a kocsi mert csak azt hajtotta ,hogy az ö oktatója azt mondta 2-be kell kanyarodni.. :P :D

2012. máj. 20. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Nyilván a kanyartól függ, most amúgy ilyen 90 fokos kanyarról írtam a dolgokat meg a kérdést.


Viszont már most látom, hogy jó pár dolgot máshogy fogok csinálni, mint amit az oktatóm mond, csak hát sajnos most még így kell...

2012. máj. 20. 17:52
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát.. ahogy nekem tanították nem kanyarodunk kinyomott kuplunggal, hanem lassítasz, visszaváltasz (mindkettőt szükség szerint) és úgy mész át a kanyaron. Az sem teljesen igaz, hogy egyetlen pedált sem szabad nyomni, főleg hogy a kisebb benzinmotorok nem nagyon szeretik vinni a kasztnit kettes alapjáraton (de még egyesben sem). Szóval gázzal finoman lehet tartani a sebességet, aztán ha kiértél kicsit gyorsítani.


A kuplungot csak induláskor és sebességváltáskor célszerű használni. Ha sokáig tartanád kinyomva inkább tedd üresbe a váltót és engedd fel a pedált.


Van egy haverom aki alig vezet, ő pl. a mintapéldánya a kuplungkínzóknak. Minden derékszögű kanyart a belvárosban kinyomott kuplunggal abszolvál. Tehát odaér a kanyarhoz, fékez, benyomja a kuplungot, eltekeri a kormányt, kiér a kanyarból és akkor engedi fel a kuplungot.. Ez nem szerencsés megoldás.

2012. máj. 20. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Hát ezt elég lenne leírni. Kis ívű kanyarnál kuplunggal kell, mert megszalad az autó. Nagy ívben meg kuplung nélkül.

Nekem úgy tanította az oktató, hogy fékezésnél 30 km/h nál kezdjem el nyomni a kuplungot, hamarabb semmiképp.

Ha nem elég lassú fékezel tovább .. mondom 30 alatt mehet kuplunggal, azért nem szabadna szolnia. Aztán érzed amikor engeded fel, hogy mennyire ugrik meg az autó, és korrigálod úgy, hogy visszanyomod kicsit. Én pont a vizsgámon bakiztam bele. Kanyarodam vna, de jöttek szemből, megálltam elfejeltettem visszatenni 1esbe induláshoz, kettesbe indultam el XD gondolhatod, mint egy rakéta úgy meg indult az autó xD gyors benyomtam a kuplungot kicsit azt be is lassult, egy szót se szolt a vb. :):D


Remélem segítettem kicsit :)

2012. máj. 22. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!