Kezdő vezetéstechnikai kérdés!?
Kanyarodással kapcsolatos:
Tehát mondjuk főútról való lekanyarodásnál, megyek 50-el. Lefékezek, miközben nyomom a fékpedált, lenyomom a kuplungot, visszaváltok kettesbe és felengedem a kuplungot. Ekkor még mindig nyomom a fékpedált és a megfelelő sebességnél elengedem.
Azonban mi van akkor, ha túl hamar engedem fel és még nem kellően lassú az autó? Akkor ugye újból le kell nyomnom a fékpedált, de csak épphogy egy pillanatra, viszont ilyen esetben akkor kuplungozni nem kell? Mivel kis ideig nyomom le a féket, nem fog semmiképp sem lefulladni, nem? Meg amúgy is kisebb sebességnél kezd el rángatni a kocsi, nem?
Köszi a segítséget
Hát igen, csak nekem leüvöltötte a fejem az oktató. Úgy tanította, hogy nyomod a féket a kellő sebességcsökkenésig, akkor kuplung-->kettes, felengeded a kuplungot előbb mint a féket, mert ha a fék után engeded a kuplungot, akkor megugrik a kocsi és nem nyomsz semmilyen pedált a kanyar alatt, hanem kettes alapjáraton beveszed.
A kuplungot meg tilos nyomni közben szerinte, mert akkor ugye üresben van az autó és azt nem szabad.
Ez kanyar ívétől is függ hanyasba váltasz vissza.
Én kuplungolok is néha. A helyzet adja.
Nem tudom hogy vezetsz de szerintem az autón lehet érezni hogy kinlódtatod-e vagy ügyesen használod. Ha jól csinálod akkor nem üvölteted a motort és nem rángattatod.
Bár volt olyan (nő) ismerőröm aki bármennyinél kanyarba visszaváltott 2ba gátlástalanul ,mert azt mondta az oktatója 2 be kell kanyarodni. És az M0 ba is ha kanyart látott neki már a váltón volt a keze. És nem lehetett neki elmondani hogy szétszakad a kocsi mert csak azt hajtotta ,hogy az ö oktatója azt mondta 2-be kell kanyarodni.. :P :D
Nyilván a kanyartól függ, most amúgy ilyen 90 fokos kanyarról írtam a dolgokat meg a kérdést.
Viszont már most látom, hogy jó pár dolgot máshogy fogok csinálni, mint amit az oktatóm mond, csak hát sajnos most még így kell...
Hát.. ahogy nekem tanították nem kanyarodunk kinyomott kuplunggal, hanem lassítasz, visszaváltasz (mindkettőt szükség szerint) és úgy mész át a kanyaron. Az sem teljesen igaz, hogy egyetlen pedált sem szabad nyomni, főleg hogy a kisebb benzinmotorok nem nagyon szeretik vinni a kasztnit kettes alapjáraton (de még egyesben sem). Szóval gázzal finoman lehet tartani a sebességet, aztán ha kiértél kicsit gyorsítani.
A kuplungot csak induláskor és sebességváltáskor célszerű használni. Ha sokáig tartanád kinyomva inkább tedd üresbe a váltót és engedd fel a pedált.
Van egy haverom aki alig vezet, ő pl. a mintapéldánya a kuplungkínzóknak. Minden derékszögű kanyart a belvárosban kinyomott kuplunggal abszolvál. Tehát odaér a kanyarhoz, fékez, benyomja a kuplungot, eltekeri a kormányt, kiér a kanyarból és akkor engedi fel a kuplungot.. Ez nem szerencsés megoldás.
Hát ezt elég lenne leírni. Kis ívű kanyarnál kuplunggal kell, mert megszalad az autó. Nagy ívben meg kuplung nélkül.
Nekem úgy tanította az oktató, hogy fékezésnél 30 km/h nál kezdjem el nyomni a kuplungot, hamarabb semmiképp.
Ha nem elég lassú fékezel tovább .. mondom 30 alatt mehet kuplunggal, azért nem szabadna szolnia. Aztán érzed amikor engeded fel, hogy mennyire ugrik meg az autó, és korrigálod úgy, hogy visszanyomod kicsit. Én pont a vizsgámon bakiztam bele. Kanyarodam vna, de jöttek szemből, megálltam elfejeltettem visszatenni 1esbe induláshoz, kettesbe indultam el XD gondolhatod, mint egy rakéta úgy meg indult az autó xD gyors benyomtam a kuplungot kicsit azt be is lassult, egy szót se szolt a vb. :):D
Remélem segítettem kicsit :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!