Ha a hajók a Dunán folyton lehajtott árbóccal közlekednek (gondolom a hidak és a távvezetékek miatt), mi a fenének van egyáltalán árbócuk?
a rádióantennás korszakban az árboc tetején volt az antenna, jobb vételt biztosított a magasban, e mellett a fő előre látszó pozíciófények (ne felejtsük el, hogy vontatáskor a szabályzat szerint két/három lámpát is egymás alá kell helyezni) szintén akkor látszanak legmesszebbre, minél magasabban vannak (és minél nagyobb a távolság köztük), ráadásul ha a hajó tetejére helyezik előre, a hajóvezetőt zavarják a fedélzeti tárgyakról érkező visszaverődései.
e mellett az árboc kiváló irányzék/iránypálca/vezérpálca, általában a kormányállás előtt helyezkedik el középen, tehát remek szabadszemű iránytartó "oszlop" a tereptárgyakhoz viszonyítva, illetve a jelzőlobogókat is ide húzzuk fel. létfontossága valóban nincs, részben igazad van, de "megmaradt", "megörököltük", így használjuk. valsz pesten láttad lefektetve hajókon, mert általában azért felhajtva tartjuk, ha nem jön szembe fél kilométerenként valami híd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!