Milyen lesz az idei nyár Budapesten, biciklis szempontból nézve?
Ugrásszerűen biztos nem.
De jó lenne, ha sok autós eladná az autóját. Városba tök felesleges, csak ül a dugóban és idegeskedik. Meg feltartja a bicikliseket.
De talán nem ezalapján kéne biciklire váltani, hogy drága az üzemanyag...
Jó lenne, ha a közlekedési kultúra fejlődne, azaz autós elfogadná a biciklist és fordítva. Ezáltal meglenne a biciklisekben a biztonságérzet. Sokkal többen mernének biciklire ülni, ha az lenne elfogadott a fejekben, hogy a bicikli is jármű, és megfelelő sebességgel és oldaltávval kell megelőzni adott esetben.
De amíg az autósok fele leszorítja a bringást, rádudál, ijesztgeti, stb... Ezek az autósok maguk azért nem fognak bringára ülni, mert tudják mit tettek ők maguk a biciklisek ellen, és nem fognak tudni megbízni a maradék autósban...
A kerékpáros fejlesztésekre meg nem mindig éri meg költeni. Egy kerékpárút sokkal veszélyesebb, mintha az út szélén menne a biciklis. Ha nem veszi észre a jobbra kanyarodó autós, hogy bringaút megy mellette, akkor iszonyú balesetek történnek... Míg az út szélén biciklizőt lehetetlen nem észre venni...
Azt látom, hogy évről évre egyre több a bringás Budapesten. Az autósok hozzáállása is javult az utóbbi években, legalábbis én így látom. Mondjuk én igyekszem is szabályosan és együttműködően közlekedni a forgalomban résztvevőkkel, a buszsáv tilalma az egyetlen KRESZ-szabály, amit következetesen nem tartok be, de a buszt mindig segítem ilyen helyen és máshol is, ha lehet.
Egyébként egy kis kötözködés: fenntartható közlekedésről csak azon bringások esetében beszélhetünk, akik télen is két keréken tolják. Otthon maradni egész télen csak a medvének fenntartható :)
Abban egyetértek az első hozzászólóval, hogy ritka kivételektől eltekintve a városi kerékpáros fejlesztések inkább visszafejlesztésnek tűnnek, amennyiben ugyanaz az útvonal a különálló kerékpárút megépítése után nehezebben és veszélyesebben járható, mint előtte - nem csak a kereszteződések miatt, hanem pl. olyanok miatt, hogy a bringautat előszeretettel vezetik a BKV-megálló és a járda között. A buszról leszálló, és birkamód a bringaútra rágyalogló utasokra rákészülhetek, a buszt meglátván rohanni kezdő gyallerre nem - az év első esését is egy ilyennek köszönhetem.
Mondjuk a kocabringás, aki nem mer rámenni az úttestre, ezekkel nincs tisztában és örül a csillivilli új bringaútnak, de ezért is van nagyobb veszélyben. Szerencsére mostanában nemigen látok olyat, hogy a bringásnak ne adnák meg az elsőbbséget bringazebránál, de vannak helyek, ahol effektíve el van rejtve az autós szeme elől a kereszteződés felé közeledő bringás (pl. a Szerémi úti sövény a kedvencem ilyen szempontból).
Kérdésedre válaszolva: igen, többen leszünk, de nem az állam és a főváros erőfeszítései miatt (hacsak az össznépi csóróságot és a BKV lezüllesztését nem tekintjük annak). Félreértés ne essék, én örülök annak, ha több a bringás, de jobb helyeken ez úgy nézne ki, hogy a tömegközlekedés ÉS a bringázás együtt bővül az autózás rovására.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!