Szerintetek milyen blokkbol építsen a ketfedelu gepem?
mégis mire gondolsz?
ja, és miért sos? holnapra kész kell legyen? :-)))
Arra vagy kíváncsi, milyen motort lenne célszerű használni benne?
Nos, ehhez jó lenne ismerni a gép méreteit, hogy mekkora teljesítményt igényel, illetve milyen nehéz motort bír el. Ezen határokon belül kell választani egy lehetőleg léghűtéses, alacsony fordulatú motort.
Egyszerű, kis házi géphez nagyon jók a léghűtéses, karburátoros kétüteműek, mert könnyűek, jó a tömeg-teljesítmény arányuk és nincs probléma a kenésükkel (nem lötyög az olaj a karterban, nem szív lyukat az olajszivattyú).
Mekkora és milyen kétfedelű? Láttam már Piper Cub replikát Limbach (VW Bogár) motorral, de az egy kicsi szerkentyű volt.
A Bücker Jungmannokban lógóhengeres blokk van, 4 hengerrel, léghűtéssel, az egy relatíve kisebb gép.
A Piits S2A még kisebb, de a műrepüléshez kell a teljesítmény, ott egy 6 henges Lycoming szokott lenni az erőforrás.
A Boeing Stearmant ha jól emlékszem 7 hengeres, csillag Pratt&Whitney hajtja, de az az előbbiek duplája méretében.
Mondjuk meg kellene adnod néhány peremfeltételt, úgy könnyebb lenne választanod. Mekkora a minimális teljesítményigény? Csak "normál" repülési helyzetekben akarod használni, vagy van tervben műrepülés is? Ha már van törzs, mekkora lehet a maximális méret? Mert mondjuk szép egy csillagmotor, de ha annyira kicsi a gép, hogy álló helyzetben (3 ponton) is húzná az alsó szelepfedelet az aszfalton, akkor lehet a boxermotor felé illene tendálni.
Meg nem ártana belegondolni a légcsavar-motor párosításba sem. Változtatható szögű vagy fix kell? Az sem mindegy, mert befolyásolja a motorválasztást.
Vagy az egész úgy történne, hogy gombhoz veszel majd kabátot? :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!