Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Repülőgépben volt a világ...

Repülőgépben volt a világ első ABS-e?

Figyelt kérdés
Fizika órán a fizika tanárunk feltett egy kérdést hogy milyen járműben volt legelőször ABS én mondtam hogy az autóban és az egyik osztálytársam viccből be kiabálta hogy a repülőben én meg kinevettem és a fizika tanár azt mondta hogy "Robikám ráhibáztál igen a repülőkben volt először." nos én ebben nem vagyok biztos...

2012. jan. 19. 18:47
 1/8 anonim ***** válasza:
igen
2012. jan. 19. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
2012. jan. 19. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Ebből nem sokat értek...:D
2012. jan. 19. 19:03
 4/8 anonim ***** válasza:
Google Translate a barátod. Van mondjuk a wikipedia-cikknek magyar változata is, de abban nem esik szó a repülőgépes verzióról, biztos azt is valami autób*zi fordította...
2012. jan. 19. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Pedig bizony eleinte repülőgépeken alkalmazták. Ott még fontosabb volt, hogy vizes pályán is megálljon, le pottyanjon a kifutóról. Ott még mechanikus szabályzású rendszer volt, ehhez hasonlót építették néhány autóba is. Hirtelen csak a Jensen FF jut eszembe, ami Dunlop Maxaret fékrendszerrel készült (de nem volt valami nagy a példányszám).

A ma ismert elektronikus szabályzású ABS-t a '70-es években építették először személyautókba, ma ennek a késői leszármazottait nyúzzuk.

2012. jan. 19. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

The ABS was first developed for aircraft use in 1929


Nem vagyok penge angolból, de ez azt jelenti, hogy először repülőgépbe fejlesztették.

2012. jan. 19. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Kevesen tudják, de a repülőgépek kereke és futóműve, egy nagyon komplex és "macerás" dolog, illetve az is, amikor először hozzáér a talajhoz... (nagy súrlódás, hirtelen nagy teher, legyen valamennyire rugalmas de azért kemény is, és különben se robbanjon fel a hirtelen erőhatástól, és még könnyű is legyen mert felesleges teher, stb...



Azért először rep. gépeken volt, mert az annyira nem mókás amikor egy nagy dög 100 emberrel a fedélzetén elkezd csúszni a pályán és ki tudja hol áll meg :) Ezért kezdték el kikisérletezni a jó módszert, ami végül az ABS lett...

2012. jan. 19. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
De hogy tovább menjek, minden csúcstechnológia a repülőiparból jött. Pl. karbon féktárcsák sem Forma1 fejlesztés. Természetesen repülőgépekhez fejlesztették és használják ma már szinte minden gépen a tömegcsökkentés miatt. De tudnék még 1000 dolgot mondani, de ez egy régi kérdés, úgy sem olvassa senki.
2013. máj. 8. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!