Akár lehet is. Hasonló méretű és működési elvű motorokat használnak a dízelmozdonyokban, illetve a kisebb hajókban és tengeralattjárókban (jókora kétütemű dízelmotor). Ezek a motorok általában egy motorgyár sorozattermékei adott teljesítménnyel és jellemzőkkel (reverzálható, hideg vagy meleg éghajlati üzemre képes, nagy tengerszint feletti magasságra alkalmas, lassú vagy gyors fordulatú), nem feltétlenül adott járműhöz fejlesztik őket. Tehát lehet, hogy van olyan motor, amit dízelmozdonyban és tengeralattjáróban is használtak.
2011. dec. 30. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
2/12 anonim válasza:
Nem tudom az első válaszoló volt e már diesel mozdony motorterében, de szerintem a legkisebb tengeralattjáró motorja is jóval nagyobb mint ami 1 mozdonyba belefér.
Én csak 1 "szergely"-ben utaztam abban 2ütemű ellen dugattyús moci volt és nem volt valami hatalmas vas.
2011. dec. 30. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 anonim válasza:
Voltam már mozdony motorterében. Na de a tengeralattjáró nem csak a filmekből ismerős, ICBM-eket hordozó hatalmas dög lehet: vannak jóval kisebbek is (például egyszemélyes tengeralattjáró is létezik, igaz, olyat már talán nem használnak hadicélokra).
De biztos, hogy a Szergej motorja ellendugattyús? Én úgy tudtam, a Kolomna 14D40 motor V12-es, kétütemű dízel. A remotba épített Caterpillar-motorokat viszont nem ismerem.
2011. dec. 30. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
4/12 anonim válasza:
Speyerban egy múzeumban votam tengeralattjárón, meg nem mondom milyen típus volt, de a német haditengerészethez tartozott és hasonló méretü motor volt benne, mint egy mozdonyban. m43-as bobo-t vettem alapul.
Remélem jól írtam.
2011. dec. 30. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/12 anonim válasza:
Az M43 a "Dácsia", a "Bobo" az M44.
:)
2011. dec. 31. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
6/12 anonim válasza:
Azért egy tengeralattjáróban sincs olyan hatalmas nagy hely ám és elég sokmindent bele kell zsúfolni a "csőbe". Méret ügyileg simán lehetnek kompatibilisek.
2011. dec. 31. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 10 deka farhát válasza:
Továbbá ne feledjük el, hogy a tengeralattjáróban nem a dízelmotor hajtja a gépet, hanem az "csak" áramot termel, illetve feltölti az akkumulátorokat, utána a víz alatt már villannyal megy minden.
2012. jan. 24. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
8/12 anonim válasza:
Lehet hogy rosszul tudom, de a felszínen a tengeralattjáró fő meghajtása a dízel motor, és a motor közvetlenül hajtja meg a hajócsavart. A tengeralattjárók csak kis távot, kisebb sebességgel, és korlátozott mértékben tudnak menni a vízfelszín alatt. Idejük nagy részét a felszínen töltötték, és csak akkor merültek le, ha nagyon muszáj volt...
2012. jan. 24. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 10 deka farhát válasza:
Nem közvetlenül, dízel-elektromos erőátvitel van bennük: a dízelmotor generátort hajt, és az tölti az akkumulátorokat, illetve hajtja a villanymotorokat, melyek a hajócsavar tengelyét forgatják.
Gyakorlatilag a hibrid hajtás ősei.
2012. jan. 26. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
10/12 anonim válasza:
A MÁV M61-es Nohab mozdonyaiban,a horvátok kennedy nevű mozdonyaiban és még néhány külföldi mozdonyban tengeralattjárókba kifejlesztett motor van.Ezek amerikai General motors motorok általában EMD típusjelűek.A MÁV nohabjaiban 148 literes 16 hengeres van,tehát nem kis darab.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!