Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Kanyarban egy busz a centrifug...

Kanyarban egy busz a centrifugalis ero hatasara kifele fog dolni. Vagy rosszul tudom?

Figyelt kérdés
egy ismerosom szerint a kanyarban a busz ha eldol, akkor a belso oldala lesz alul, mert... igazabol nem ertem hogy miert... de szerintem ez h*lyeseg. kinek van igaza?
2011. nov. 7. 18:42
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Hogy milyen erő hatására az nem az én szakterületem, de egyébként neked van igazad.
2011. nov. 7. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
az ero az vegulis mind1, a lenyeg, hogy merre fog dolni
2011. nov. 7. 18:45
 3/14 anonim ***** válasza:
A centrifugális erő az ok.Igen,kifelé fog dőlni ennek hatására.Viszont hogy melyik fele lesz alul,azt a kérdésrészt nemértem.
2011. nov. 7. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
ha egy busz monjuk balra kanyarodik. akkor az erő kifelé hat rá, úgymond jobbra, tehát faszán fel fog borulni. és a jobb oldala lesz alul.
2011. nov. 7. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

A fizikusok szeretik azt mondani, hogy centrifugális erő nincs és ebben igazuk is van. De itt most jobb, ha úgy vesszük, hogy van.

Szóval: kanyarban a centrifugális erő kifelé húzza a járműveket. Ez felel azért, hogy oldalirányban megcsúsznak vagy felborulnak. Ha csak egyszerűen felborul a busz a túl nagy tempó (és a jó magas súlypont) miatt, akkor a centrifugális erő a ludas és kifelé fog dőlni.

Viszont ha nem csak eldől, hanem átfordul a tetején, akkor már borul a felállás, mert például balkanyarból úgy zuhan ki a busz, hogy a jobb oldala van a földön. Ugyanígy akkor is módosul az eredeti felállás, ha borulás előtt megcsúszik a busz, ekkor néha egészen érdekes szögekben érkezik meg. Márpedig baleset során mindkettő előfordul...

2011. nov. 7. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
koszonom a segitseget, de most se tudom meggyozni az ismerosom, mert szerinte "egyszeruen nem ugy van"...
2011. nov. 7. 19:15
 7/14 anonim ***** válasza:
Hát, ha ő jobban tudja... De mégis mit sikerült kiokoskodnia, miért befelé dől a busz, ha besokall a kanyarban?
2011. nov. 7. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
ha tegyuk fel balra kanyarodunk, akkor (szerinte) a belso oldalon levo kerekek fogjak tartani a busz tomegenek naggyat (nem tudom miert...) es csak az utasterben lehetne erezni, hogy kifele dol a busz de valojaban befele vagy oszinten nem is ertem, hogy mit magyaraz mert ertelmetlen... de kizart, hogy befele doljon. amugy elnezest a pontatlan fogalmazasert, csak mar idegesit es nem tudok erre figyelni...
2011. nov. 7. 19:23
 9/14 A kérdező kommentje:
van ra egy kis esely is, hogy ha a busz kanyarodik es sima az ut (esetleg poros)van ra esely, hogy a belso oldalara fog dolni?????
2011. nov. 7. 19:36
 10/14 anonim ***** válasza:

Ha azt belekombinálod, hogy a buszok légrugózásuak, és minden tengelyvég automata szintszabályzóval van ellátva. Ha nyomja balos kanyarban és megnő a terhelés a jobb oldalon, akkor a szintszabályzók automatikusan ráemelnek a jobb oldalra, megszüntetve a dőlést.


Ennek is sikerül jobbos kanyarban a jobb oldalra letenni a gépet : http://www.youtube.com/watch?v=hg1a6z3WQMQ igaz itt lesodródott az útról, és már más tényezők is közrejátszottak.


Akkor tudom elképzelni a balos kanyarban a balra borulást, ha nagy tempóban fordul, elkezd jobbra dőlni, majd a sofőr hirtelen korrigál, és a szlalom miatt esetleg átbillenhet. De ehhez elég szük balos kell és baromi nagy tempó :)

2011. nov. 7. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!