Kb 3 éve nem volt beindítva, szerintetek nagy baja lehet?





Ha nem a szabad ég alatt állt és nem süllyedt tengelyik a sárba, nem lehet nagy baja.
Viszont az állás nem tesz jót az autónak. A dugattyúgyűrűk, szelepek letapadhatnak a hosszú állás alatt, ha a motor nem volt átforgatva és az olajból is rég leülepedtek már a szennyeződések (ami egyáltalán nem jelent jót). Az üzemanyag-ellátó rendszerbe (karburátor vagy befecskendező) alaposan "belegyógyul" a benzin, néha egészen érdekes, gumiszerű anyag marad utána. Az üzemanyagszivattyú kiszáradhat, ami azért problémás, mert a rajta áthaladó benzin keni. A tankban sem lehet tudni, mi van, mi lett a benne maradt benzinből. Ezen kívül a rárakódó por is problémát okoz: ha eljut az elektromos alkatrészekig, sok mindent összekavar, illetve borzasztó büdös, mikor leég a forró motorról. A gumi- és műanyag alkatrészekkel pedig nem árt vigyázni: a hosszú állás alatt ugyanúgy öregedtek, mintha használtad volna őket. Vagyis a vezérműszíj (ha van) fölött is telt az idő, a gumik pedig nagyon nem szeretik, ha sokáig egyhelyben áll az autó. A féktárcsák, fékdobok is vakrozsdásak lehetnek, a fékfolyadékról sem tudhatod, mennyire vizesedett fel.
Nem mondom, hogy nem jó az autó, de arra azért ne számíts, hogy egy új akkuval és pár liter benzinnel problémamentesen járkálhatnál vele az idők végezetéig. Egy-két próbakörrel nincs baj, de ha rendszeresen használnád, nem árt kicsit átvizsgálni, mindene rendben van-e és el kell végezni bizonyos kötelező feladatokat (pl. folyadékok és egyes gumialkatrészek cseréje). Viszont gyakorlóautónak minden bizonnyal megteszi: nem kell sajnálni, ha kicsit megnyomod és nem a családtól veszed el az autót.
(persze közúton azért ne gyakorolj vele, ha megoldható)










A benne lévő benzin tuti szét van esve, három év alatt ez természetes jelenség. Ha szerencséd van be fog indulni azzal is, és a felhigított benzinnel a tankban már jobb lesz, de lehet hogy nem akar majd beindulni. Ha 20 éves akkor jó esélyed van arra hogy már elektronikus befecskendező rendszere van, azzal kevesebb a probléma mint a karburátorral, bár kérdéses hogy 3 éves állás után működnek-e még rendesen az injektorok.
Majd számolj be hogy sikerült-e, én egy karbis orionnal szopok, ami 3 éve áll nálunk, nyáron már sikerült beindítani de nagyon gyász a motor állapota, a negyedik hengerbe valahonnan tetemes mennyiségű olaj kerül állandóan és így nem is jár... :DD A kartercső meg már a szabadba van vezetve, ez is jelent valamit...





benzint tennék bele a tanba egy picit, meg a benzinszűrőbe(ha karburátoros akkor még oda is).
párszor rá kell indítani 5 másodpercre, aztán utána lehet neki adni...
de aksit nem feltétlenül vennék(magas ára miatt) mert ha nem jó akkor van egy aksid amivel nem tudsz mit csinálni
meg szerintem ezt mindenképp bikázni kell majd, mert nem lesz benn annyi erő hogy teljesen beindítja(először)...
saját példa: '89 es autó, 3 éve nincs műszaki, meg elötte 2 évig nem volt rá költve...
beindítani ilyenkor hidegbe még úgy is nehéz ha pl. egy hónapja használtad, nemhogy 3 éve...
nyáron meg pöccre indul...
esetleg meleg vizet tehetsz a hűzőbe, kicsit átmelegíti és talán jobb lesz...
gyakorláshoz meg sok sikert, ha valaminek nekimész kikalapálod:DD





1.3-as kis szürcsögő van benne, de légszűrő nélkül nagyonkomoly szívóhangja van :D:D
kár hogy az utóbbi időben valamiért nem akar az istennek sem beindulni...





..az utolsónak
talán azért nem indul, mert légszűrő nélkül használtad, te agyatlan...





Engem ne nevezz agyatlannak anélkül hogy tudnád mi is történt tényleg azzal az autóval.
Nem azért nem indult mert légszűrő nélkül ment jópár percet. Eleve szar állapotú volt a motor, ha ment is bele por, az már nem nyomott sokat a latban...
Később leszedtem a karburátort és friss benzinnel töltöttem fel. Utána életre kelt, de már nem sok kedvem volt vele szórakozni, mert hideg volt és még kevesebb eséllyel indult be...
A kocsiról: apám ismerőse vette olcsón hogy majd kipofozza és eladja, csak hát, nem vette meg senki. (amit nem is csodálok) A motorja elég rossz állapotú volt, ha be is indult, csak három henger járt és kék olajfüstöt okádott bemelegedés után. Tervben volt hogy játszós autónak használjuk haverokkal a hóban, de annyira szar volt hogy attól féltünk lerohad alattunk.
Aztán elvitte egy emberke, akinek az autó tulajdonosa tartozott. Azt sem tartom kizártnak hogy lábon!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!