Miért olyan szegényes a mai kocsik színválasztéka ellentétben a 70-es 80-as évekkel?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jogos a kérdés.
Tényleg 4-5 színt lehet csak választani egy adott tipushoz.
De a régi verdákat viszont szép színesre szokták legalább festeni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért vannak piros kocsik is, meg aranyszínűt is láttam párat. De tényleg kevesebb a színes.
Régen a festett színek mentek, most a metálosak, azokból meg valahogy kevesebb színt készítenek.
Pont erről szólt jó tizenvalahány éve a Renault Twingo reklámja, hogy színt visz az egyforma kocsik közé.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát, a 70-es és 80-as évek keleti járműveinél az az "ezernyi árnyalat" csak a gyártási összevisszaság és a bizonyos típusoknál gyakran szükséges újrafestés miatt lehetett, mint pl. apám Dacia-ja, amit másfél éves korában újra kellett fújni sárgára, mert elkezdett vedleni..
A mai színeket szerintem piackutatással határozzák meg, valószínűleg felmérték hogy nincs igény 3 féle (nem metál) sárgára vagy a klasszikus "bilikék" színre.
Ha megnézem azokat az ismerőseimet akik mostanában jutottak új autóhoz, akkor csupa fehér, ezüstmetál, fekete vagy valamilyen árnyalatú piros kocsijuk van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bocs, de régen nemcsak árnyalatok, hanem színek kavalkádja is volt.
Lada: Piszkosfehér, zöld, piros, tejeskávé (Kockalada) csokibarna, fekete (ez utóbbiak ritkábbak voltak)
Skoda: Piros, sárga, néha zöld, talán világoskék.
Wartburg: Fehér, csokibarna.
Dacia: Fehér, világoskék.
Kispolski: piros, sárga.
Tehát az árnyalatokat nem számítva a következő színek jelen voltak:
Piszkosfehér, sárga, zöld, világoskék, piros, fekete, tejeskávé, csokibarna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!