Miért olyan szegényes a mai kocsik színválasztéka ellentétben a 70-es 80-as évekkel?
Jogos a kérdés.
Tényleg 4-5 színt lehet csak választani egy adott tipushoz.
De a régi verdákat viszont szép színesre szokták legalább festeni.
Azért vannak piros kocsik is, meg aranyszínűt is láttam párat. De tényleg kevesebb a színes.
Régen a festett színek mentek, most a metálosak, azokból meg valahogy kevesebb színt készítenek.
Pont erről szólt jó tizenvalahány éve a Renault Twingo reklámja, hogy színt visz az egyforma kocsik közé.
Hát, a 70-es és 80-as évek keleti járműveinél az az "ezernyi árnyalat" csak a gyártási összevisszaság és a bizonyos típusoknál gyakran szükséges újrafestés miatt lehetett, mint pl. apám Dacia-ja, amit másfél éves korában újra kellett fújni sárgára, mert elkezdett vedleni..
A mai színeket szerintem piackutatással határozzák meg, valószínűleg felmérték hogy nincs igény 3 féle (nem metál) sárgára vagy a klasszikus "bilikék" színre.
Ha megnézem azokat az ismerőseimet akik mostanában jutottak új autóhoz, akkor csupa fehér, ezüstmetál, fekete vagy valamilyen árnyalatú piros kocsijuk van.
Bocs, de régen nemcsak árnyalatok, hanem színek kavalkádja is volt.
Lada: Piszkosfehér, zöld, piros, tejeskávé (Kockalada) csokibarna, fekete (ez utóbbiak ritkábbak voltak)
Skoda: Piros, sárga, néha zöld, talán világoskék.
Wartburg: Fehér, csokibarna.
Dacia: Fehér, világoskék.
Kispolski: piros, sárga.
Tehát az árnyalatokat nem számítva a következő színek jelen voltak:
Piszkosfehér, sárga, zöld, világoskék, piros, fekete, tejeskávé, csokibarna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!