Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért olyan szegényes a mai...

Miért olyan szegényes a mai kocsik színválasztéka ellentétben a 70-es 80-as évekkel?

Figyelt kérdés
Kiskoromból emlékszem, nyugati vagy keleti járművekből egyaránt mindenféle szín futott, barna, szürke, kék, piros ezeknek ezernyi árnyalatában Most pedig: fehér, fekete, szürke a legtöbb, vagy egy egy színen belül csak azonos árnyalatok vannak.
2011. okt. 11. 21:49
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Jogos a kérdés.

Tényleg 4-5 színt lehet csak választani egy adott tipushoz.

De a régi verdákat viszont szép színesre szokták legalább festeni.

2011. okt. 11. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Azért vannak piros kocsik is, meg aranyszínűt is láttam párat. De tényleg kevesebb a színes.


Régen a festett színek mentek, most a metálosak, azokból meg valahogy kevesebb színt készítenek.


Pont erről szólt jó tizenvalahány éve a Renault Twingo reklámja, hogy színt visz az egyforma kocsik közé.

2011. okt. 11. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Hát, a 70-es és 80-as évek keleti járműveinél az az "ezernyi árnyalat" csak a gyártási összevisszaság és a bizonyos típusoknál gyakran szükséges újrafestés miatt lehetett, mint pl. apám Dacia-ja, amit másfél éves korában újra kellett fújni sárgára, mert elkezdett vedleni..


A mai színeket szerintem piackutatással határozzák meg, valószínűleg felmérték hogy nincs igény 3 féle (nem metál) sárgára vagy a klasszikus "bilikék" színre.

Ha megnézem azokat az ismerőseimet akik mostanában jutottak új autóhoz, akkor csupa fehér, ezüstmetál, fekete vagy valamilyen árnyalatú piros kocsijuk van.

2011. okt. 12. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Bocs, de régen nemcsak árnyalatok, hanem színek kavalkádja is volt.

Lada: Piszkosfehér, zöld, piros, tejeskávé (Kockalada) csokibarna, fekete (ez utóbbiak ritkábbak voltak)

Skoda: Piros, sárga, néha zöld, talán világoskék.

Wartburg: Fehér, csokibarna.

Dacia: Fehér, világoskék.

Kispolski: piros, sárga.


Tehát az árnyalatokat nem számítva a következő színek jelen voltak:

Piszkosfehér, sárga, zöld, világoskék, piros, fekete, tejeskávé, csokibarna.

2011. okt. 12. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
A vásárlók több mint 60%-a úgyis fekete, fehér, szürke, vagy a leggyakoribb ezüst színben veszi az autót. A maradékból kb. 30% választ sárga, zöld, kék, piros színeket, a többieknek lenne igénye további színekre ami van vagy vagy nincs és meg kell alkudnia a gyári színekkel. De egyébként 2011-ben akinek van pénze új autóra az párszázezer forintért elviszi és lefóliáztatja a saját ízlése szerint, ha tehetősebb millió felett át is fényezik neki, vagy ha a gyártó jófej akkor bizonyos esetekben enged egyéni színeket. Például a francia autógyárak szoktak állami vállalatoknak és szerveknek juttatni olyan festésű (kopottkék, fehér/piros, postátssárga) autókat készíteni amelyek a kínálatban nem szerepelnek. Ehhez flottarendelés és/vagy sok pénz kell.
2011. okt. 12. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!