Miért van az, hogy az emberek legtöbbjének a kresz vizsgája minden nehézség nélkül megvan, ezzel ellentétben mikor a forgalomban kéne bizonyítani ott meg sajnos bukta?
Lassan el akarom kezdeni a jogsit de felmerült bennem minap ez?
Miért van ez így?? Hát ha az ember tudja a kreszt akkor a forgalomban minden rendben kéne, hogy mennyen.
Pl. Haverom is most megy negyedszerre vizsgázni, szegénynek már minden megvan csak ez hiányzik neki. Meg nem csak itt ő rá gondoltok hanem általánosságba mindenkire.
Ti mit gondoltok erről a dologról???
Az én véleményem, hogy a kresz az "papíron", illetve "számítógépen" megy, kb. kívülről szemléled a forgalmat, viszont az autóban már te irányítasz, nem csak látod, hanem csinálod, nem csak elméletben gondolod végig, hanem ott a kezedben a kormány, a lábad alatt a pedál, rajtad is múlik egy közlekedési helyzet, és kicsit stresszesebb helyzet, mint az elmélet, amivel gyakorlatilag egy papírral, számítógéppel nem múlik rajtad mások élete, épsége, viszont ha bent ülsz az autóban, akkor igen, szóval nagyobb felelősség, nagyobb kockázat, és ha valaki stresszes egy vizsgahelyzetben, és nehezen enged fel, hát nehezebben teljesíthet a gyakorlatban.
Egyébként öcsém is most csinálja a jogsit, nem tudom, milyen lesz a gyakorlatban, de kreszből már másodszor bukott (mindkétszer 1-2 ponton múlt).
Forgalomban nem csak a táblákat kell figyelni, hanem a többi közlekedőt is: autókat, gyalogost, motorost, teharautót, villamost, buszt, mindent. Plusz a sávokat, a sebességet, a váltásra kell figyelni, és tudni kell, hogy merre is kell menni. Kezdő vezetőknek még pl a váltás is nehézség néha (ne pörögjön fel a motor, ne csússzon nagyon a kuplung, ne ugorjon vagy torpanjon meg az autó). Így tényleg egy összetettebb feladat.
Mint gyakorlott vezető más már a helyzet. A táblákat a szemem sarkából is észreveszem, illetve tudom, hogy hol keressem őket. Igazából rutinmunka a sebességváltás, a sávváltás. Eleve az elindulás, a másik mögött haladás, a másik mögött centikre való megállás. Na ez a fajta rutin nem megy bele hip-hopp abban a 15-20 forgalmoban eltöltött órában az emberbe. A gyakorlat egész más mint az elmélet, nem csak a táblák ismeretéből áll. Nagyon nagy a felelősség is, hiszen az autóval mindenki egy tömegpusztításra alkalmas fegyvert kap a kezébe!!!
Na majd ha bekerülsz forgalmoba, meglátod, hogy a gyakorlat és elmélet messze nem ugyanaz.
Ettől függelenül nagyon sok ember akar megtnanulni vezetni, de nem mindenkinek van hozzá érzéke. Sok múlik az oktatón is, illetve az előképzettségen, pl én már rég tudtam vezetni (elvégre a kocsi nem jogsival megy), mikor elkezdtem a tanfolyamot, és átmenetem elsőre. De van aki tök 0ról indul, neki sokkal nehezebb. Aztán olyan is van, akiek nem kéne vezetni, mert teljesen antitalentum.
Fő gond sztem a hozzáállás. Míg mondjuk egy pilóta, vagy búvár igazolványnál tudatosítják az emberben, hogyha hülye, akkor le lesz tiltva, addig a vezetést, mivel sokan csinálják, már joguknak érzik az emberek. Nincs bennük tudatosítva a felősség, így a tudásukat sem áll érdekükben növelni, elég nekik ha éppen átcsúsznak a vizsgán.
A kresz egy elméleti tudás.
Gyakorlatban alkalmazni úgy, hogy még vezetsz is , és a forgalom összes résztveőjét figyelned kell,és minden pillanatban megfelelő döntést hozni, ez azért nem egy pár óra alatt megszerezhető rutin
Szerintem az sem mindegy, hogy a kreszvizsgán - akár kihasználod, akár nem - azért van 1 perced végiggondolni az adott szituációt. Viszont a gyakorlatban pillanatok alatt kell meghoznod a döntést, mert senki nem tolerálná, ha egy percig állnál az út közepén és gondolkodnál, hogy most akkor ki mehet előbb, vagy beállhatsz-e oda, stb.
[Volt kolléganőm 3x bukott meg a kreszen, nem tudom, mennyi a túlélési esélye (meg járókelőké), ha egyszer kiengedik a forgalomba :P]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!