Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Helikopterbe való beszálláskor...

Helikopterbe való beszálláskor miért hajtják le a fejüket az emberek?

Figyelt kérdés
Van vagy 3 méter magasan a propeller (legalábbis nekem úgy tűnik). Biztos, hogy nem darálná le az emberek fejét ha csak simán beszállnak fejlehajtás nélkül.
2011. szept. 15. 20:59
 1/8 anonim ***** válasza:
Biztos, ami biztos. :-)
2011. szept. 15. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
91%
Elég erős légáramlást gerjeszt a propeller, a huzat ellen védekeznek behúzott nyakkal (ahogy erős szélben is tesszük).
2011. szept. 15. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
azért hogy a propeller szele ne lökjön fel...
2011. szept. 15. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
a régebbi tipusoknál a forgó rotorok néha lejjebb csapódtak és elérhették a fejtetőt, ezért hajoltak le az emberek
2011. szept. 15. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Egyrészt a propeller szele nagyon erős, másrészt ösztönből, harmadrészt jobb félni mint megijedni. Ha eltalál a rotor, neked véged. egyébként szerintem nincsen 3 m magasan, inkább 2,5 méter körül (persze ez heli típus függő)


Amúgy ennyi erővel azt is megkérdezhetnéd, miért hajolnak el/csukják be az emberek a szemüket autóban ülve ha felfröccsen a víz? Ösztönből...

2011. szept. 15. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

21:35-kor válaszoló:

"a régebbi tipusoknál a forgó rotorok néha lejjebb csapódtak és elérhették a fejtetőt, ezért hajoltak le az emberek"


Ez butaság, nem tud lejjeb csapódni! Aki egy kicsit is ismeri, hogyan működik a helikopter az tudja, hogy a -te szavaddal élve: propeller- hivatalos nevén helikopter esetében ROTOR, amint nő a hajtómű fordulatszáma, a rotor széle úgy emelkedik felfelé, ezt most bonyolult így elmagyarázni, képzeld el azt, hogy szemből nézed a helikoptert, amikor áll akkor a rotorja lehajlik egy kicsit (lejjebb a képen is ezt láthatod 1.). Amikor elkezd forogni, akkor már ilyen -- , amikor képes megemelni a helikoptert a szükséges fordulatszámnál, akkor pedig már mint egy nagyon nagyon lapos V betű (2. link). Tehát minél kisebb a rotor forulatszáma, annál jobban hajlik le a széle.

De érted, az nem tudja elérni az ember fejét, (több okból is, mindjárt részletezem) mert akkor a törzs hátsó részét is szétdarálná olyan esetben, de ez lehetetlen!

Még egy technikai információ: a helikopter rotorja üvegszálas műanyag!


Például egy MD-500-as helikopter esetében a rotor 8,15 ft azaz 2,49 m magasan van. (MD500_Series_TechDescription.pdf)

[MD-530F 8,03 ft - 2,45 m; MD-520N 9,2 ft - 2,8 m]

1. [link]

2. [link]


Logikus a kérdésed, de a válasz nem ilyen egyszerű.

Mint ahogy előttem is elmondták páran, hogy a rotor nagyon kavarja a levegőt, olyan erős szél van a közelében, hogy ezért is lehúzhatják az emberek a fejüket, a másik meg tényleg az ösztön miatt, az van az ember fejébe, hogy mint egy daráló kései pörögnek a feje fölött és inkább behúzza a fejét, nehogy eltalálja, pedig tényleg olyan magasan van, hogy nem érheti el sehogy.


Remélem kielégítő volt a válasz!

Hello

2011. szept. 16. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
Nem rotor, hanem forgószárny. Helyes a rotor megnevezés, ha angolul beszélünk. Magyarul forgószárny. Am így van.
2011. szept. 16. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Hogy ne vágjágbe a fejüket mikor beszálnak xD
2011. szept. 20. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!