Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vettel vagy Loeb a jobb?

Vettel vagy Loeb a jobb?

Figyelt kérdés
Tudom hogy almát körtével összehasonlítnai értelmetlen, de arra lennék kíváncsi hogy az F1 és a WRC uralkodó bajnokai közül melyik nyerne véleményetek szerint, ha ugyanolyan autóban egymásra engednénk őket ugyanazon a pályán.
2011. jún. 19. 18:15
1 2
 11/15 anonim válasza:
Hát ez nem igaz. A Rally sokkal keményebb sport mint a Forma 1, ott egy kis hiba is az életedbe kerülhet. Raikkönen, aki a Forma 1-ben magasan a legjobb volt, a Rally-ban nem mutat semmit. Ott van Ken Block a világ legjobb driftere ő sem mutat semmit a Rallyban. Pedig mindkét vesenyző klasszisokkal jobb mint az a nyominger. A rallyban valóban többet számit a tehetség.
2011. jún. 26. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 Pityeeesz ***** válasza:

Raikonen tudtommal már nyert szakaszt is és pontot is szerzett ken block meg egy divatmajom akinek van pár ügyesen összevágott videója.

Loebhöz annyit hogy már tesztelt GP2-ben és csúnyán elvérzett. Az utolsó előttitől kapott másfél másodpercet.

Persze ez nem sokat jelent, de azt mutatja hogy a ralliban negyed annyi precizitás sem szükséges, nincsenek trükkös kanyarok csak megy az ember ész nélkül.

De a nehézsége meg sem közelíti a pályaversenyzését. A ralliba egyedül mész van hely bőven, a tempó kicsi egyedül a fák jelentenek nehézséget, de az sem vészes. Ellenben az F1-ben meg a többi pályaautós sorozatban tizedekért századokért kell megkűzdened betonfalak között 300-as tempónál. Fizikailag és képességek tekintetében is jóval nagyobb a kihívás. Nem véletlen nem találkoztál még egy rallissal sem aki még egy sokadvonalbeli formaautós szériában elért volna komoly ereményeket. Nem akarom lehúzni a rallit meg a WRC-t mert tényleg egy jó ksi szórakozás, jó kis hobbisorozatok ezek. De nem szabad őket a profi versenysorozatokhoz és a profi autóversenyzőkhöz hasonlítgatni. Nem egy világ a kettő.

2011. jún. 26. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
Az hogy Raikonen nyert szakaszt semmit nem jelent, az kb. olyan mint a Formula1-ben megnyerni egy időmérőt. A modern rally versenyzés egyébként arról szól hogy marha gyorsan kell menni hiba nélkül. A pályaversenyzés meg arról hogy ki fékez 0.1 másodpercel később. Ennek ellenére az alapok ugyanazok, Loeb egyébként Le Mansban 2006-ban az összetett második helyen lett rangsorolva a Pescaroloval, szóval azt nem mondanám hogy pályán egy nulla, de a mai Formula-versenyzők annyira specializálódtak a fő sportágukra hogy egy 17 éves kissrác is elverné formula-autóban akármelyik más autósport képviselőjét. Gondoljatok bele, ezek a kölykök már 4-5 éves koruktól kezdve profin go-kartoznak, 13-14 éves korukban már nagy pályára viszik őket ahol együléses autókkal mennek, 17-18 éves korukban pedig már világszériákban versenyeznek. Ezzel szemben szerintem akármelyik másik autósport sokkal emberibb szintű, a rally is. A fizikumról pedig annyit hogy Loeb francia olimpikon tornász volt mielőtt komolyabban el kezdett foglalkozni a rallyval. Persze régen nem így volt, legjobb példa megnézni az 1985-ös világbajnokot, Timo Salonent: dohányzott, sok kávét ivott, többdioptriás szemüveget viselt és enyhén túlsúlyos volt. De azt ne mondja senki hogy csak azért nyer bárki is WRC vb-címet mert béna a mezőny. Vissza Salonenhez és 1985-höz: 5-600 lóerős B csoportos versenygépekkel mentek, nem épp kis tempóban. Nem akarom magasztalni az akkori srácokat, de higgyétek el, azokat az autókat úton tartani marha nehéz volt (lett is sajnos belőle sok halálos baleset, nyugodtan keressetek rá a "Group B" videókra ha látni akarjátok azokat a szörnyeket), a formulaautózásra nem véletlenül szokták a "sínautózás" jelzőt használni, a rallyhoz képest az. Szóval lehet hogy a formula autók pilótáinak páratlan reflexei, extra-gyors reagálóképességük van, de ez semmit sem ér ha nincs eszük hogy navigáció alapján tudják hogy mikor kell fékezniük, mekkora az a tempó aminél még nem dobják el az autót, mi van az ugrató után, mennyire melegszenek a fékek (itt nincs mérnök aki mondja a füledre hogy ugyan vigyázz már a hőmérsékletükre), milyen mértékben szabad levágni a következő kanyart. Szóval kívűlről lehet hogy annyinak tűnik a rally hogy mennek és semmi extra, de ott van a scandinavian flick, a ballábfék, a kézifékes forduló és még rengeteg minden plusz dolog ami nehézzé teszi ezt a sportot, s habár tényleg gyorsabbak a formula autók és biztos ügyes gyerekek akik ilyeneket vezetnek, én azért azt mondom hogy ma már a Formula-1 kutyagumi: lehet hogy óriási erőhatások érik őket meg minden, de ezeket a srácokat ebbe nevelték bele: ez olyan mintha minden vasárnap 2 órakor a profi űrhajósokat mutogatnának a bajkonúri kiképzésen. Oké, ez egy erős hasonlat volt, de egy Szafari-rallyval mondjuk totál összehasonlíthatatlanul steril környezetben mennek a versenyzők, jókat szokott ordibálni a kommentátor ha beszalad valami állat a pályára, mit szólna ha Kenyában egy egész elefántcsorda lenne az autók előtt? Szóval a verdikt végül tényleg az hogy nem lehet összehasonlítani a két sportágat.
2011. jún. 26. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

De okos itt mindenki, csak nem ti is versenyzők vagytok? Vagy csak nethuszárkodtok a DIRT-ből, meg az F1 2010-ből szerzett tudásotokkal.


Mindazonáltal itt egy témába vágó videó:


http://www.youtube.com/watch?v=GeREk3b11bY

2011. jún. 26. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:
Na szóval egy a vége a dolgoknak legalábbis véleményem szerint, hogy az F1-es versenyzőke mivel gyerek koruk óta versenyzésre "tenyésztik" így könnyen el tudnak sajátítani bármilyen versenyzési formát ellenben az ilyen Rallisokkal akik többségét akik felnőtt fejjel kezdtek el versenyezni. Szerintem kb ez a lényeg, az F1-esek meg egyéb versenyzőket erre nevelik a Rallisok meg egyszer úgy döntenek, hogy ők ralliznak aztán ha van egy kis pénzük meg kitartásuk eljuthatnak a WRC-ig, mert nem kell annyi sorozatot végigjárniuk, meg annyi képzettséget összeszedniük hogy a csúcskategóriában is versenyképesek legyenek.
2011. jún. 27. 10:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!