Mi a legegyszerűbb módja összemérni a tudásunkat?
Hogyan lehet eldönteni, hogy melyikünk vezet jobban? Van ugyanis egy személy akivel sokat vitázunk erről a témáról. Nekem van egy vagy két ötletem, de kíváncsi lennék a Tiétekre is. Gokart-ban nevetve megverem, de azt mondja az nem mérvadó, és valahol igaza is van. Más a vezetési stílusunk is.
Na, de várom az ötleteket.
Kösz!
aztán van még az is, hogy pl. parkoló helyre beálláshoz akadályt kerülve megmondod pontosan milyen íven fog mozogni a kocsi. Ezt kirakod bójával, majd megpróbálsz rajta végigmenni immáron az autóval. Ha sikerül, akkor ismered a kocsi fordulókörét, méreteit. Ha nem, akkor még van mit gyakorolni :) Igazából ezt krétával lenne jó felvésni, de azt nehéz letörölni, ezért marad a bója.
Nehéz és kicsit gyilkolja a kocsit, de ki tud 2-esben elindulni gáz nélkül. Elvileg nagyon finom csúsztatással meg lehet csinálni.
Sárból induljunk el a kocsival, amikor csúszik a kerék, és csak ássa bele magát jobban.
Adott seb.ről egy, megszakítás nélküli fékezéssel ki tud pontosabban ugyanarra a cél seb.re fékezni. Mondjuk 60-ról 30-ra. De a fékpedált csak egyszer nyomhatod le, utána már nem.
Ezeket csak kihalt parkolóban, vagy zárt pályán próbáljátok, közúton semmiképp!
És persze az elmaradhatatlan jogi nyilatkozat: a fent említett feladatok megkísérléséből, végrehajtásából eredő bármilyen okozatért felelősséget nem vállalunk, saját felelősségedre próbáld csak ki, mások zavarása! (lsd. kresz) nélkül!
Lehet pl. azt is tesztelni ki a jobb KRESZ-ből.
- minél nagyob seb.el beállni a kijelölt parkolóhelyre
- a vonal fölött úgy kell megállni, hogy az pontosan a kocsi középvonalában legyen. Persze a vonalra úgy kanyarodsz rá, nagy seb.-el. Akinél jobban középen van, az nyert.
- Y fordulót megcsinálni minél szűkebb utcában
- tolatva beparkolni minél nagyobb seb.-el
Azt még elfelejtettem, hogy ellentétben a gyorsulással ezen feladatok többsége nem annyira az autón, hanem a sofőrön múlik. Ezekkel szerzett tapasztalatok életben is használhatóak + fokozzák a vezetési képességeidet.
Na most már lassan abbahagyom ígérem :)
Végül, hogy a környezetvédelemről is essen szó:
EcoDriving:
Ugyanazt a távot ugyanazon útvonalon (mondjuk 100km és nem autópálya!, inkább város) ki teszi meg kevesebb benzin felhasználással. Nyilván ez nagyon autó függő, de lehet ezt mondjuk úgy csinálni, hogy egymás mögött vezettek normál tempóban, majd "eco módban". Ez persze nem 30-al döcögést jelent, normál seb.et tartani kell, de ügyesen kell vezetni hogy kevesebbet egyen a kocsi. A végén a normál és az eco módban vezetés aránya alapján dől el ki nyer. Aki eco-sabban vezetett az a győztes. Az egymás mögött vezetés biztosítja az azonos feltételeket, míg a nagy táv (100km) a szignifikáns eredményt.
Kösz a válaszokat mindenkinek!
Főleg Neked 21:46-22:20. Nagyon otthon vagy a témában. Kösz a sok tippet!
Ne aggódj, mentek a "zöld kezek"! ;)
Kösz mégegyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!