Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi a legegyszerűbb módja...

Mi a legegyszerűbb módja összemérni a tudásunkat?

Figyelt kérdés

Hogyan lehet eldönteni, hogy melyikünk vezet jobban? Van ugyanis egy személy akivel sokat vitázunk erről a témáról. Nekem van egy vagy két ötletem, de kíváncsi lennék a Tiétekre is. Gokart-ban nevetve megverem, de azt mondja az nem mérvadó, és valahol igaza is van. Más a vezetési stílusunk is.

Na, de várom az ötleteket.

Kösz!


2011. márc. 25. 16:17
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:

az a jobb vezető, aki nem bízza el magát, mindig figyelmesen közlekedik és nem rutinból.


továbbá csak az idő dönti el, hogy 20 év és évente mondjuk 20 ezer km után amiben téli közlekedés is van, kinek nincs még balesete.


Az a jó vezető, aki figyelmes, és tud alkalmazkodni, jó helyzetfelismerő képessége van, ismeri a saját és a járműve korlátait. Általánosan hangzik, de így van :)

2011. márc. 25. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Szerintem meg értelme nincs ezt eldönteni.Inkább tanítsátok egymást.Beszéljétek át,mit,hogyan képzeltek el,miből mi következhet,milyen rázós élményetek volt és miért úsztátok meg.Nincs értelme versengeni.A versenypályán van.Mondjuk menjetek ki a hungaroringre egy nyíltnapon,azt küldjétek meg a verdát!:)
2011. márc. 25. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
Idegen autóval, egy olyan szakaszon mérjetek időt amit mindketten jól ismertek.
2011. márc. 25. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:

Attól függ milyen tudást akartok összemérni? Ki érzi jobban az autót? Vezetéstechnika? (adott szituációt ki old meg jobban)? Gyorsulás? Kiállás szűk helyről?


Egy buszos pl. teljesen mástól lesz jó vezető, mint egy F1 pilóta. Szóval ezt így általánosságban szerintem nem lehet leírni.


Ha megmondjátok milyen szempont szerint kéne, szívesen adok feladat tippeket.

2011. márc. 25. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

Kösz a válaszokat!


Mondjuk szerintem nem feltétenül a korhoz van kötve a tudás.


Egyébként igazatok van abban, hogy ez egy nagyon összetett dolog, meg sok szempont alapján meg lehet közelíteni a kérdést.

Meg amiről még a véleményeteket szerettem volna kérni, az a bukta. Mármint nem arra gondolok, hogy más tulajdonában (autójában, testi éppségében) kárt tenni, hanem mondjuk a borulás. Mert hát a nagyok is szoktak megpördülni és beesni az árokba, meg fejre állni nem? Ahol fűrészelnek ott hullik a forgács. Aki mindig óvatoskodik, meg túlbiztosítva vezet az persze, hogy nem borul néha egyet. És ezekből is lehet tanulni. Szerintem.


@22:47

Vezetéstechnikára valamint szűk helyről kiállásra Te milyen feladatot adnál?

2011. márc. 26. 18:06
 6/17 anonim ***** válasza:
Nem engem kérdeztél,de tudok néhány tippet azért.Én télen szoktam szórakozni azzal,hogy körfogalomban berántom a kéziféket.Egy darabig csúszok,aztán kicsúszok a körből,ahol kell.Rendőrkanyar pl.,lehet versenyezni,hogy ki érzi jobban az autó elejét,ki tudja ügyesebben megválasztani a féktávot.Aki nagyobb sebességről lassul le ugyanakkora távon az a fain.Vagy éppen gyorsulási versenyt...Szlalomversenyt.Igazából bármit,amiről úgy tudjátok,hogy még nem csináltátok soha,mert nem mertétek.
2011. márc. 26. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Télen én is szoktam játszani, jó is az... kár, hogy nem hátúl hajt a paripa...

Mondjuk másokat nem akarnék veszélyezetetni a hülyeségünkkel.

De ez a szlalomverseny ez tetszik kösz.

2011. márc. 26. 21:14
 8/17 anonim ***** válasza:

itt:

http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..


írtam már 26-án 00:57-kor (illetve talán később is), mondjuk ez még nem vezetés technika, de tartalmaz azért jó feladatokat.


Vezetéstechnika: a legkézenfekvőbb, hogy el kell menni egy vezetéstechnikai tréningre, és aki jobban csinálja, az az ügyesebb :) De persze:

- első kerekek csúszásakor kocsi megfogása

- ugyanez hátsó kerékkel

- ha mindegyik kerék csúszik, tudd kontrollálni a kocsit

- kontrollált vészfékezés: akadály előtt lassítani, majd kikerülni jeges úton, kikerülés után visszatérni a saját sávodba

- kontrollált megállás egy adott tárgy előtt X méterrel: Tehát mondjuk egy bója előtt pontosan 1 m-re állj meg. Ne legyen se kevesebb, se több. Ez azért jó, mert nehezebb belőni pontosan hol is kell megállni (centit vigyetek).


Kocsi érzése:

- parkolóban a két elválasztó vonalra bója, majd a bójákat viszed egyre közelebb a kocsihoz, és így állsz be. Az győz, akinél a bóják közelebb vannak (centiben) a kocsihoz és be tud állni úgy, hogy nem viszi el.

- kocsi előtt 10 centi, mögötte 10 centi, állj ki. Hasonló, csak oldaltávolsággal.

- ki mer elmenni minél nagyobb seb.el minél közelebb a lerakott bójákhoz. Az nyer, aki nem viszi el, de minél közelebb megy hozzá. Mérni úgy lehet, hogy egy sorban vannak a bóják, és fékezés után történik a táv. mérés. Seb. mérés becsület alapon a seb. mérő alapján.

2011. márc. 26. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:

előző vok: bója helyett persze lehet ásványvizes palackot és papír törlő gurigát használni (én is így csinálom).


Plusz feladatok még:

- a hátra tolatás nyomvonalát szűkre kirakni bójákkal (ahol a kocsi éppen elfér, túlnyúlásra is figyelve). Az nyer, aki gyorsabban beáll ilyen szűken is (bóját érinteni persze tilos).

- tükröket, hátsó ablakot letakarni, állj meg minél közelebb a mögötted levő bójához.

- ugyanez, de minél közelebb, hanem pontosan 1m-re állj meg

- szlalom lassúsági verseny: minél tovább csináld a szlalomot: ügye itt az a nehéz, hogy olyan lassan kell menni hogy éppen ne álljon meg a kocsi, de azért tudj kanyarodni is


- szlalom jobb oldalon letakart ablakokkal, tükörrel


Szóval feladatot lehet találni bőven, de ezért írtam, hogy attól függ mit akartok próbálni.

2011. márc. 26. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:

ja igen. Gyorsulsz mondjuk 50-re, 50-et tartod. Társad az út szélén véletlenszerűen valamikor ledob egy kendőt. Ki áll meg gyorsabban. Ez a fékeknek azért annyira nem tesz jót (gumiknak sem), de 1-2* lehet vele baromkodni, reakcióidőt is mér valamilyen szinten.


Aztán az előző feladatok, de úgy, hogy mondjuk az első/hátsó lökösre tesztek ideiglenesen valamilyen kiálló dolgot, mintha nagyobb lenne a kocsi. Innentől ez számít, ehhez képest kell nézni pl. az 1 métert.


Aszfaltra össze vissza elhelyezni akadályokat, ezekhez kell a lehető legközelebb menve kerülgetni (kátyú kerülgetés szimuláció) (lehet akár tócsa is, ha vizes lesz a kerék, belementél).

2011. márc. 26. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!