Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az Aeroperu603-as járata hogy...

Az Aeroperu603-as járata hogy zuhanhatott bele az óceánba?

Figyelt kérdés
leragasztva maradt a statikus port és ezért hülyeséget mutattak a műszerek de viszont az számomra az nehezen érthető mégha a repülő számítógépe rossz magassági adatot is küldött az i rányítóközpontba akkor a radar alapján hogy hogy nem tudják meghatározni a gép magasságát? Hiszen azirányító tudta hogy hibásak a műszerek miért hagyatkozott a gé által küldött adatokra? Vagy letezil gp s valamint radio magaságmérőt miért nem használtak ilyet ahhoz nem kell külső port? Amúgy őszinte részvétem az elhunytak áldozatai iránt.
2011. márc. 15. 19:37
 1/4 anonim ***** válasza:
2011. márc. 15. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Láttam az erről készült filmet.. A repülésirányító nem tudta, hogy rosszak a magasságadatok, azt ő radaron nem látja, pontosabban a radaron a gép által visszaküldött értékek jelennek meg.

A repülésirányító többször kérte a magasság és sebességadat értékét, de rendre nem valósat kapott.

Még ő is hallotta a forgalmazás során, hogy szól a földközelség jelző, de többet nem tudott tenni.

A dolog sötétben történt az óceán felett, semmi támpontjuk nem volt a megzavarodott pilótáknak, ellentétes vészjelzéseket kaptak folyamatosan...

2011. márc. 15. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Olga néni ***** válasza:

1996-ban már volt rádió magasságmérő a gépeken. Viszont a pitot csövek letakarása három alapvető műszert is megzavart, a magasságmérőt, a sebességmérőt, és az emelkedés-süllyedés mérőt (vertikális sebesség). Még a legegyszerűbb gépek is ezek alapján repülnek. Enélkül semmit nem lehet. Ráadásul este volt, sötét, víz felett repültek, még vizuálisan sem láttak semmit abból, hogy milyen magasan lehetnek.


Az irányítás nem "katonai" radarokat használ. A repülőgép magasságát az úgynevezett másodlagos radar jelzi, ami a repülőgép magasságmérőjének a "válasza". Tehát a rossz pitot cső miatt rossz magasság érték ment az irányításnak. Talán egyetlen esélyük az lett volna, ha rátalálnak a leszállópálya VOR rádió jelére (leszállítórendszer, siklószög és irányszög), de hát így vakon az sem könnyű. Ráadásul ehhez elég messze voltak a reptértől. Pedig egy Boing 707 is felszállt, hogy bevezesse a bajba jutott gépet, de már nem érte el őket.

2011. márc. 16. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
A földi irányító radarképernyője 2dimenziós képet mutat a valós 3dimenzióról.A másodlagos radar mutatja a gép magasságát,a gépről érkező magasságadatok alapján.Ha viszont a gépnek valamilyen okból kifolyólag meghibásodik a rendszere,a légiirányító is csak azokat az adatokat kapja,amit a pilóták látnak.Ezért történt a dolog...
2011. márc. 17. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!