Az Aeroperu603-as járata hogy zuhanhatott bele az óceánba?





Láttam az erről készült filmet.. A repülésirányító nem tudta, hogy rosszak a magasságadatok, azt ő radaron nem látja, pontosabban a radaron a gép által visszaküldött értékek jelennek meg.
A repülésirányító többször kérte a magasság és sebességadat értékét, de rendre nem valósat kapott.
Még ő is hallotta a forgalmazás során, hogy szól a földközelség jelző, de többet nem tudott tenni.
A dolog sötétben történt az óceán felett, semmi támpontjuk nem volt a megzavarodott pilótáknak, ellentétes vészjelzéseket kaptak folyamatosan...





1996-ban már volt rádió magasságmérő a gépeken. Viszont a pitot csövek letakarása három alapvető műszert is megzavart, a magasságmérőt, a sebességmérőt, és az emelkedés-süllyedés mérőt (vertikális sebesség). Még a legegyszerűbb gépek is ezek alapján repülnek. Enélkül semmit nem lehet. Ráadásul este volt, sötét, víz felett repültek, még vizuálisan sem láttak semmit abból, hogy milyen magasan lehetnek.
Az irányítás nem "katonai" radarokat használ. A repülőgép magasságát az úgynevezett másodlagos radar jelzi, ami a repülőgép magasságmérőjének a "válasza". Tehát a rossz pitot cső miatt rossz magasság érték ment az irányításnak. Talán egyetlen esélyük az lett volna, ha rátalálnak a leszállópálya VOR rádió jelére (leszállítórendszer, siklószög és irányszög), de hát így vakon az sem könnyű. Ráadásul ehhez elég messze voltak a reptértől. Pedig egy Boing 707 is felszállt, hogy bevezesse a bajba jutott gépet, de már nem érte el őket.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!