Jogsit szeretnék. Számít, hogy milyen autót választok a gyakorlati órákhoz? Vagy inkább maga az oktató számít?
Ha dízel autón tanulsz, akkor később azzal szembesülhetsz, ha átülsz egy benzinesbe, hogy már akkor gázt kell adnod, amikor a dízel még simán elment gáz nélkül is. Én dízel Ford Mondeón tanultam, és egyesben nem is kellett használnom a gázpedált, a kuplung felengedésekor az autó már automatikusan elindult. Mindezek ellenére hamar megtanultam, miután kezembe kaptam a jogsit, hogy hogyan bánjak a benzines autókkal, pedig nő vagyok :).
Minden autó más, de ha az alapokat ismered, bármelyikhez hozzászoksz pár óra vezetés alatt.
Nekem az első kocsim egy kuplung nélküli, félautomata Twingo volt, ahol kuplung nélkül lehetett sebességet váltani. A párom autója egy normális váltójú Toyota. Amikor a Twingoból hosszú idő után átültem a Toyotába, néha elfelejtettem kuplungolni (a párommal is előfordult), de olyan is volt, hogy a levegőt tapostam a Twingoba váltás közben. :) Egy idő után azonban megszoktuk, hogy a két autó máshogy működik, és azóta nincs ilyen probléma.
Ha jó oktatód van, és van alkalmad a jogsi megszerzése után is vezetni, akkor hamar belejössz majd. Nem az autón múlik, bár az igaz, hogy jobb egy ronccsal is megtanulni az alapokat, mert akkor bármit elvezetsz később. (Éppen ezért én egy roncstelepen is gyakoroltam pár órát, és nagyon hasznos volt.)
ma már szinte az összes oktató autó ABS-es, szervós, szóval sztem tökmindegy. Az oktató személye viszont nagyon fontos, a legfontosabb dolog. A hagyományos iskolai tárgyaknál majdnem hogy mindegy milyen az oktató, itt azonban nagyon nagy szerepe van, ugyanis a vezetés az, amit könyvből lehetetlen megtanulni, érezni kell, és ezt az "érzést" nagyon nehéz átadni, ehhez egy jó oktató kell.
Egy jó oktató érzi, tudja, látja, hogy min kéne még javítani, mit nem veszel észre, hol hibázol, hogy kell elmagyarázni, megmutatni úgy a dolgot, hogy meg tudd csinálni. Ellát jó tanácsokkal, beléd veri az alapokat. Egyben jó pszichológus is, "belelát az agyadba", tudja milyen olyan feladatot kell adni, amiben már van kihívás de még nem túl nehéz és meg tudod csinálni. Egy jó oktató nem akar lehúzni, sőt azt akarja minél hamarabb levizsgázz.
Nekem ilyen oktatóm volt, minden meglett elsőre Bp-en, lefizetés nélkül.
A kisebb eltéréseket meg már simán meg tudod tanulni magadtól, ezek már annyira nem jelentősek. Különben is addigra már lesz jogsid, lesz lehetőséged magadtól gyakorolni akár az utcán is.
Sokan mondják hogyha dízellel tanulsz, akkor a benzines nehezebb lesz, de szerintem inkább megéri azzal, mivel könnyebben megtanulod az autó kezelését, nem úgy mint benzinnel, hogy mikor mennyi gázt adj.
Miután már megvan a jogsid lazán tudsz gyakorolni az utakon akár benzinessel, akár dízellel, de amíg tanuló vagy, addig igazából csak az oktatóval vezethetsz és az a fontos, hogy meglegyen a jogsid.
Amikor én csináltam a jogsit, én benzinest választottam, de meg is bántam...:)
És persze az oktató is fontos, de azért a kocsi se elhanyagolható szempont.
Nagyon köszönöm a válaszokat, mentek a pontok!
Most már csak az kell kitalálni, hogyan lehet jó oktatót kifogni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!