Törvényszerűen mindenkit megbuktatnak az első forgalmi vizsgán?
"
1.bukás: Relatív gyorshajtás... Egy teljesen belátható kanyarban, ahol se autós se gyalogos, senki nem volt, ott a vizsgáztató szerint nem lassítottam le rendesen...
"
Hát ezt így nehéz megítélni, kicsit kekeckedős szaga van, de mondjuk friss jogsisként egyszer egy kanyarban én is majdnem elszálltam, szóval akár még jogos is lehet...
"
2.bukás: (Ekkor már direkt óvatosabb voltam.) Vásár volt a Hungexpon, és egy mellékutcából alig tudtuk kijutni a Kerepesi útra. A Kerepesin ezerrel jöttek a kocsik, nem álltak meg, a lámpák végig sárgán villogtak. Nem akartam olyan bátor lenni, mint első vizsgán, ezért csak óvatosan dugtam ki a kocsi orrát, hogy álljanak meg végre a Kerepesin... Vizsgáztató azt mondta, ha ennyire félős vagyok, karácsonyig is ott ülhetünk. Kösz. És ha bátrabb vagyok, akkor meg azért húz meg, mert... Esetleg leviszik a kocsi elejét...
"
itt szerintem az történt, hogy kicsit kidugtad az orrod, majd vártál. Nos ez valóban rossz megoldás, ugyanis a jó megoldás az lett volna, ha nagyon finoman, centinként mindig kicsit kiljebb toltad volna az orrod, egész addig amíg már majdnem a kereszteződés feléig beérsz és valaki beenged.
Valóban félelmetes, de másképp nem megy. Ráadásul még a kresz szserint is szabályos, mert ügye úgy szól, hogy "sebességének és haladási irányának hirtelen megváltozására" nem kényszerítheted az elsőbbséggel rendelkezőt. Ha viszont centinként (de folyamatosan!) tolod ki az orrod, akkor ez nem merül fel, viszont haladsz is.
Nekem akkora mákom volt, hogy pont a vizsga előtti utolsó, általam igényelt pótórák egyikében kerültem pont ugyanilyen szituba. Ugyanígy kicsit kidugtam az orrom majd vártam. Ráadásul ott volt még egy tábla is, amitől semmit sem láttam. Mondta az oktatóm kb. 2 perc után hogy na most buktam volna. És elmondta hogy azért, mert az orrod kell tolni kifele! (persze finoman). Szóval ha percekig ott álltál, az sajnos jogos volt.
Nekem elsőre meglett minden.
Sokan azért buknak az elsőn, mert azt gondolják, hogy a levezett 30 óra fényében már tudnak vezetni. Ez nem így van! A 30 óra az a minimálisan, NKH által előírt kötelező óra szám, ami alatt nem lehet valakit vizsgára küldeni. Mindenki más, van akinek 40 óra kell, van akinek 50, van akinek 100 sem elég. Ha valaki ezt nem hajlandó belátni (elvi, anyagi, stb ) okokból és próbálkozik annak lehet nem fog sikerülni. Pontosan ezért emelte meg az NKH a vizsgadíjat tavaly 11e ft-ra, mert túl sokan próbálkoztak valójában esélytelenül.
Az hogy a kákán is csomót keresnek oktató és vb függő. Ha normális oktatód van, ő segíteni fog, és nem hátráltatni.
Akkor menj vizsgázni, amikor a gyakorlások során már egy 2 órát (100 perc) le tudsz vezetni úgy, hogy mondjuk csak egyszer kétszer buknál meg.
Engem az oktatóm a 30. óra után már kiírt vizsgára, de én még kértem hogy hadd vegyek pótórát, mert magabiztosan szeretnék vizsgára menni. Jól döntöttem, mert pl ez az orr kidugós szitu ott jött elő először. Ha a vizsgám lett volna ott, tuti bukom, és még anyagilag is rosszabbul jártam volna.
Szóval a jó tanács hogy ha úgy érzed sokat buknál a gyakorlásoknál, inkább vegyél pótórát.
A többi jótanácsért lsd. archívum már kismilliószor leírtuk, legutóbb talán épp 2 napja :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!