Mit tegyek? Iszonyatosan félek a repüléstől.
(egy pilóta) írta, kettővel feljebb:
"...ha mindegyik hajtómű leáll, akkor sem zuhantok le,
hanem szép siklásban repültök tovább amíg nem találtok,
egy leszállásra alkalmas helyet".
Kedves pilóta!
Azért valljuk be, hogy Európa és az USA között,
nem túl sok, ilyen "leszállásra alkalmas hely" van !!!
(...csak sok-sok víz!!!)
Akkor azt is tegyűk hozzá, h. a vitorlázórepülés csúcstartója egy portugál pilóta, aki több száz km.en fönntartotta, és véletlenül elérte az Azori-szigeteket.
(Akkora mázli, mint egy ház...)
Ha nem így lett volna, akkor is a vízre szállások többsége
túlélős kaland, ha a kapitány nem esik pánikba, a gép nem esik szét, (pl. a hudson river-i fürdés), és a utasok követik az utasításokat.
Forrás, National Geographic
"Azért valljuk be, hogy Európa és az USA között,
nem túl sok, ilyen "leszállásra alkalmas hely" van !!!
(...csak sok-sok víz!!!)"
öööö, és az nem elég? :-)))
"Akkor azt is tegyűk hozzá, h. a vitorlázórepülés csúcstartója egy portugál pilóta, aki több száz km.en fönntartotta, és véletlenül elérte az Azori-szigeteket.
(Akkora mázli, mint egy ház...)"
Akkor azt is tegyük hamar hozzá, hogy ehhez az kellet, hogy eltérjen az eredeti repülési útvonaltól déli irányba nem keveset. Ez volt az a marha nagy szerencse.
És nagyon nem szabad elfelejteni, hogy egy utasszállító gép nem arra van tervezve hogy motorok nélkül repkedjen. Valameddig persze tud siklani, és nincs is baj a repülés ezen szakaszában, de a leszállás már nem ilyen vidám dolog. A körülmények szerencsés összejátszása eredményezhet ugyan olyan szituációkat, amint az említett portugál pilóta esete, de a többség sajnos nem ilyen volt. A vízreszállások zöme sajnos nem sima landolás...
http://www.youtube.com/watch?v=kWE1j_8Iy7I
...és a gépek ritkán ússzák meg sértetlenül, nem is nagyon van rá példa, ellenkezőleg a sikertelenekre jócskán akad....
A meghibásodásra pedig megint lenne rengeteg példa, amikor is pl eg 747 felszálláskor elvesztette a jobboldali hajtóműveit, és képtelenek voltak a kialakult asszimetrikus tolóerőt kompenzálni. nem akarom mondani mi lett a vége. Vagy amikor egy MIG29 madárbeszívás miatt alacsony lassú áthúzás közben elvesztette a baloldali hajtóművét, és szintén zuhanással végződött....
http://www.youtube.com/watch?v=YL1FblthxQ0
Az a helyzet, hogy az esetek többségében a hajtóművek illetve tolóerejük részleges vagy teljes elvesztése vészhelyzetet teremt, és meglehetősen ritkán sül el jól a dolog. Motor nélkül ezek a gépek nagyjából olyanok mint egy lapát nyél nélkül.
mindezektől függetlenül még mindig a repülés a legbiztonságosabb közlekedési forma, de azért a tények tények maradnak ...
maci
Remélem, hogy most már teljesen "megnyugtattuk" a kérdezőt...
Esetleg még a repülőn lelehetne vetíteni,
egy-két légi-katasztrófás filmet...
#14: a vizes "landolás" azért sikerült úgy, mert terroristák ültek a fedélzeten. nem gondolod, hogy csak úgy magától ennyit fordul egy repcsi, hiába nincs motorja.
a boeing amit írtál felszálláskor veszette el a hajtóművét. a legtöbb baleset valóban felszálláskor történik, de a kérdező szerintem attól fél, hogy az égből lepottyan a meghibásodott gép. az viszont nem felszállás.
"14: a vizes "landolás" azért sikerült úgy, mert terroristák ültek a fedélzeten.."
Ez így nem teljesen igaz. A terroristáknak illetve az önfejűségüknek "csupán" az volt a következménye, hogy elfogyott az üzemanyag, és teljesen álló hajtóművekkel kellett a leszállást megkísérelni. A felvételen jól látható, hogy a gép baloldali szárnya (pontosabban a hajtómű)előbb ért vizet, mint a jobb oldala. A lelógó hajtómű gyakorlatilag azonnali óriási aszimmetrikus terhelést okozott, ezt a gép szerkezete már nem tudta elviselni, darabjaira hullott. Ez nem a terroristák hibája. Hibás leszállás volt de nem szabad elfelejteni azt a tényt, hogy mekkora nyomás nehezedett a pilótákra, hiszen nem nevezhető mindennapinak a kialakult szituáció. Az pedig nem tudható,hogy ha sikerül is teljesen simán, és szimmetrikus terhelésnek kitéve vízre tenni egy ilyen gépet (szárnyon, alsó állású hajtómű), kibírná-e a hirtelen fellépő iszonyatos terhelést. Szerintem az sem végződhetett volna sokkal jobban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!