Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Melyik a legnagyobb hajó ma a...

Melyik a legnagyobb hajó ma a Dunán? És melyik a legnagyobb magyar hajó?

Figyelt kérdés
2011. jan. 13. 19:17
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

a legnagyobb a MOZART névre hallgató német személyhajó. bár van nála hosszabb, viszont annyira széles, hogy alapterülete jóval nagyobb minden másnál. érdekessége, hogy pont befér a legkeskenyebb felső-dunai zsilipbe, és Passaunál feljebb nem tud menni, mert egyszerűen beszorul. itt találsz róluk infót:


[link]


a legnagyobb jelenleg magyar tulajdonú pedig a GRÓF SZÉCHENYI nosztalgia lapátkerekes. őt itt találod:


[link]


bár hosszban és magasságban az EURÓPA lekörözi [link] alapterületben és meghajtási módban verhetetlen.


//egy hajóvezető

2011. jan. 13. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
hűű, köszi.. gyorsan mégegy kérdés: melyik a legerősebb hajó? ez már tényleg az utsó : =)
2011. jan. 13. 19:46
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

a legerősebb ugyancsak a MOZART, 3200 LE, de ez olvasható a linken. a legerősebb kereskedelmi egység pedig ha jól tudom a horvát Karagyorgye tolóhajó, 2800 LE-vel.


magyar viszonylatban a legerősebb hajónk a QUICKSILVER nevű szárnyashajó, 2700 LE, és ő a leggyorsabb hajó a Dunán, lefelé akár 110 km/h-ra is képes (ezt is meg tudod keresni a fenti linken). szovjet fejlesztés, sajnos jelenleg nincs használatban.

2011. jan. 13. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Ahoj!


A Pannon tengeri flottából már semmi sem maradt a Mahart tulajdonában? Mert ha jól tudom azok önrakodó tengerjáró hajók (voltak) magyar tulajdonban.


A Quicksilvert sajnálom, pedig többször láttam régebben bécsi szárnyasként. Az a gond, hogy bődületes a szárnyasok fogyasztása, pedig élmény velük utazni.

2011. jan. 15. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A tengeri flottát már vagy 8-10 éve elkótyavetyélték. A legnagyobb a VÖRÖSMARTY volt. Sajnos a dunai teherflotta sem magyar már, annak ellenére, hogy magyar lajstromban van és magyar személyzettel üzemelnek a megmaradt hajók. Tulajdonosa idegen érdekeltségű, Pannon Cargo-nak hívják a céget, és a személyhajózás is ki van szervezve a Masped fuvarozó cég tulajdonába. Lényegében a MAHART ma már nem létezik. A MAHART név a személyhajózási kft nevében maradt csak meg, de csak a hangzatosság miatt.


A QUICKSILVER az egyik legjobb szárnyas, de sajnos meghalt a projekt. Mint sokminden ebben az országban. De ez már politika. Kevés reklám, kevés pénz, kevés támogatás párosult egy nagyon jó ötlethez. Végül becsődöltek. A hajó sorsa pedig... nos, nagy levegő. Menetrendi utat sose járt Bécsig, csak teszteket. Régen is, és az új törekvés alatt is. Állítólag a felügyelet is torpedózta a projektet.


Annyiban persze balesetveszélyesebb, hisz durván kétszer akkora sebességre képes, mint a Sólymok vagy a Vöcskök, de én azt mondom, hogy a felelőtlen láma kedvtelési huszárt egy 5 km/h-val haladó teherhajó is meg tudja ölni, nem kell hozzá a QS sebessége...

2011. jan. 15. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Bocsánat, kiigazítás: kevertem a zenész-hajók szintén idegen érdekeltségű cégével a nevet: helyesen Duna Cargo, nem pannon, de ez a lényegen nem változtat.
2011. jan. 15. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!