Autó hűtőjébe tölthetnék -e alkoholt?
"az etanol lobbanáspontja 13 celsius, tizede a bolti etilénglikolénak. a vizes oldata ugyan nem párolog szobahőmérsékleten, de ha eléri a 78 fokot a cucc, márpedig eléri, akkor elforr, és marad a víz. az pedig megfagy."
Zárt rendszerből nem állítom, hogy nem távozhat valamennyi, de hogy elforr az egész azt azért kétlem.
"Egyébként pedig nagyon elnézhettél valamit, ha neked literenként több ezer forintba kerül a fagyálló hűtőfolyadék, én ugyanis nem nagyon akadtam ilyenre az elmúlt pár év alatt. Sőt, még az 1000 Ft/litert sem sikerült eddig elérnem tömény fagyálló esetén (megfelelő mértékűre hígítva értelemszerűen olcsóbbra jött ki). "
Jó neked. Én még 1200ft/l alatti áron nem találtam. A hígíthatót pedig 1700/l alatt. Shell.
"ha ez tényleg működik akkor vajon miért nem csinálja ezt minden autós? valószínűleg azért, mert nem működik.
szerintem inkább költs pár ezerrel többet, minthogy a végén több százezerért keljen megjavíttatnod."
Tankolni miért nem tankol minden autós alkoholt? Mert szerinted ugye az sem működik? Amit a többség csinál az egyáltalán nem azt jelenti, hogy jobb megoldás, csak az az "eladóbb".
Kipróbálom, és ha érdekel valakit, majd beszámolok a fejleményekről, hátha hasznos információkkal tudok majd nektek szolgálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ebben tévedsz kedves utolsó. A vízpumpa, legalábbis az enyém zsíros zárt csapágyban fut, külön kenést nem igényel, a hűtőfolyadékkal csak a lapátkerék érintkezik.
Nos én kipróbáltam, kb 50km megtétele után semmi negatívumot nem tapasztaltam. Az természetes csak később fog kiderülni mennyire károsítja a gumi alkatrészeket, de szerintem ami a szokványos fagyállót bírja, bírni fogja ezt is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
azért nem tankol mindenki alkoholt mert nincs olyan kocsija
sima benzinesbe/dízelbe nem tankolhatsz alkoholt, nem arra fejlesztették ki
ezzel az erővel tölthetnél a hűtőbe sós vizet is, elvégre alacsonyabb a fagyáspontja, mint a sima vízé, így még alkoholra se kéne költened csak sóra meg vízre
"sima benzinesbe/dízelbe nem tankolhatsz alkoholt, nem arra fejlesztették ki "
Hát szerinted mire? Az általad sima benzinesnek titulált alkoholüzemű motor neve Otto motor, feltalájó Nikolaus August Otto után aki alkoholra fejlesztette ezt ki. Rudolf Diesel pedig az általa feltalált motort mogyoróolajra. Csak aztán valami barom kitalálta, hogy ebbe gázolajat is, az Otto motorba pedig benzint is lehet tankolni. Igaz, hogy a motort mindkettő jobban károsítja, magasabb égéshője miatt és a motor nyomatéka is kisebb, de így legalább kuwait sem marad éhen.
"Ha úgyis beletöltöd, minek kérded? Azért, hogy igazat adjunk neked?"
Nem, arra voltam kíváncsi tud e valaki olyan hatásáról mely kárt okozhatna az autóban. Épp a válaszok alapján döntöttem úgy hogy ki merem próbálni, nagyjából barackpálinka töménységűre hígítva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!