Éjjeli vezetés milyen?
Előnye: kevesebb az autós az utakon.
Hátrány: a szembe jövők elvakítanak, több a kószáló vad, és nehéz észrevenni a bicikliseket. Nekem tetszene az éjszakai vezetés, ha nem lennének biciklisek. Mindig attól vagyok besózva, hogy elcsapok egyet...
nemrég jöttünk Ausztriából haza este, 120-al(főúton), végig refivel, ami annyira le volt állítva(el volt b@szva), hogy a jó tompított fénykévéjét nem érte el. Még jó, hogy voltak végig azok a bólákaz útszélén, tudtuk merre kanyarodik az út. Nem én vezettem, de sz@rtam rendesen.
Szal vadra kell figyelni nagyon és tényleg nem száguldozni. Én max 80-al szoktam, de felénk sok az erős út, így van mikor 70-el szoktam max. Rengeteg vaddal szoktam találkozni. Amugy jó éjjel vezetni. kevesebb külső inger ér, nincs táj, sötét van, de pont ezért fokozott a figyelem az útra, ami meg fáraszt.
Ezért kell a sávunk bal oldalához húzódni, hogy a kóbor apácákat, meg a vakrepülő bicajosokat alapból elkerüljük.
Szembe jövőknél érdemesebb inkább az út jobb szélét nézned, hogy ne vakítson. Esetleg próbálkozhatsz azzal, hogy a bal szemed becsukod, aztán ha elhaladt melletted, akkor kinyitod. Így legalább az egyik szemed nem sül be.
a szembejovoktol nem latod az utat, ha esik az eso akkor meg annyira sem.
ha semmi nem jonszembe menj kozel a felezovonalhoz, nehogy eluss valami biciklist.
vad nem szamit szerintem...ha nappal van es kimegy eled, ugyanugy nem tudsz megallni mintha este lenne.
kb ennyi.
A forgalomban részt vevõ jármûvek kivilágítása
44. § (1) A forgalomban részt vevõ jármûvet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
Éjszaka: az esti szürkület kezdetétõl a reggeli szürkület megszûnéséig terjedõ idõszak.
Korlátozott látási viszonyok: az átlagos látási viszonyoknak felhõsödés, köd, esõ, hóesés, porfelhõ vagy más ok miatt elõállt jelentõsebb korlátozottsága.
(2) A gépjármûvet, a mezõgazdasági vontatót, a lassú jármûvet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelzõ lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani. Nem kell a tompított fényszóróval kivilágítani az egytengelyes motoros részbõl és hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló olyan lassú jármûvet, amely sík úton önerejébõl 15 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a tompított fényszóróval fel nem szerelt segédmotoros kerékpárt.
(3) A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni - fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik jármûvel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövõ jármû, illetõleg állat vezetõjét elvakíthatja,
b) a másik jármû követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármû vezetõjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármû vezetõjét elvakíthatja.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelzõ ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
tehát: ha a látási viszonyok ezt indokolják.
(5) Keresõlámpát és munkahely megvilágító lámpát mozgó jármûvön használni nem szabad.
(6) Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevõjét nem vakítja el.
(7) A forgalomban részt vevõ motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevõ gépkocsit nappali menetjelzõ lámpával vagy tompított fényszóróval, mezõgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú jármûvet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Az álló jármûvek kivilágítása
45. § (1) Az úttesten álló jármûvet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani, kivéve, ha közvilágítás van vagy a jármûvet egyéb külsõ fényforrás kellõen megvilágítja. A gépjármûvet, a mezõgazdasági vontatót és a lassú jármûvet a helyzetjelzõ lámpákkal kell kivilágítani. A 6 méternél nem hosszabb, két méternél nem szélesebb és pótkocsival vagy más vontatmánnyal össze nem kapcsolt gépjármûvet azonban lakott területen elegendõ az úttest közepe felé esõ egy-egy elsõ és hátsó helyzetjelzõ lámpával vagy egy, elõre fehér, hátra piros fényt adó lámpával kivilágítani.
(2) Álló jármûvön - a forgalmi okból megálló jármûvet kivéve - tompított fényszórót csak erõs ködben vagy sûrû hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos.
Az előttem szólók kivesézték és sok hasznosat írtak. Én csak kiegészíteni szeretném: első időben lehetőleg gyakorlott sofőrt magad mellé ültetve menjetek egy-egy rövidebb utat. Úgy, hogy legyen benne kivilágított, lámpás lakott terület és kivilágítatlan országút is. Néhány alkalom után belejössz és fel sem fog tűnni, hogy sötétben vezetsz vagy világosban. Az eső és a csillogás viszont tényleg szar. Én a 19 éves napi vezetői gyakorlatommal is a mai napig utálom a csillogó utak adta látásviszonyokat.
Még egy tipp, ha sokat jársz majd vidéki országúton, ahol már jól ismersz minden kanyart, gödröt stb, akkor bátran két kerék közé veheted a terelővonalat (ami nem is tilos ráadásul) egészen addig, amit mögötted vagy szemben nem észlelsz járművet. De nagyon óvatosan, ha kanyar jön, akkor ne, de nyílegyenes szakaszon, éppen zéró forgalomnál jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!