A gyalogosok mit gondolnak a tömegközlekedésről és az autósokról, és ha lenne lehetőségük, inkább autóval járnának-e? Gyalogosok, autósok! Válaszolnátok a kérdéseimre?
Mivel én gyalogos is és autós is vagyok egyben, így mindkét oldalról átlátom a dolgokat. Belvárosba soha nem megyek kocsival, arra ott a metró, sokkal gyorsabb, és nem kell rá várni a hidegben. Ellenben városból kifelé, vagy kevésbé zsúfolt utakon autóval közlekedek, mert mondjuk télen, hidegben várni a buszra, ami mondjuk 15-20 percenként jár, esetleg még át is kell szállni, hát nem egy leányálom. Volt olyan munkahelyem, ahová autóval jártam, mert "dugómentes" utakon lehetett odajutni, és ha kiszámoltam a költséget, kevesebbe került a benzin, mint amennyi a bérlet lett volna.
A heti bevásárlást természetesen autóval intézem, mert nem lenne egyszerű a szokásos 10-15 kiló cuccot hazacipelni.
Szia!
Én gyalogos vagyok, de 100x inkább kocsival járnék, mint BKV-val!! Tudom, hogy szmog van, hogy szennyezem a környezetem, stb., de mégis. Nem szeretem azt pl., amikor felszállok a 28-as villamosra, vagy a 24-esre, amikor a suliból jövök, és azt kell elviselnem, hogy valaki nem ismeri a szappant meg a vizet, hogy összepisilte magát, és nekem azt kell szagolnom, vagy hogy a metrón egy kb. 19 éves lány egy kisgyerekkel a kezében kéreget! Hát köszi, inkább nem. A saját kis kocsimban egyedül lehetnék, tisztaság, és jó illat venne körül, aztz csinálhatnék, amit szeretném, és nem kéne azon ügyködnöm, hogy hogyan menjek el a között a két csöves, büdös, hugyos ember mellett, aki elállta az utamat.
Persze, ha a BKV járatok tiszták lennének, akkor nem biztos, hogy így gondolnám.
Tehát én alig várom már, hogy összegyűljön a pénzem a jogsira, és hogy apukám megcsinálja nekem a kocsit. :)
kényelem, kényelem.. én is bkv-zok és sokszor fel is húzom magam a rajta levő embereken meg a mocskon, de 100x inkább bkv, minthogy az autósok táborát gyarapítsam. Szerintem nem állunk olyan jól a levegővel, természettel, hogy a kényelem legyen az első. Ha ki lehet bírni, ki kell bírni! Lehetne sokkal rosszabb is.
Egyébként meg ha mondjuk 100 ft-tal olcsóbb lenne a jegy, viszont a büntetés meg vagy 30 000 ft lenne helyben, akkor az sokat dobna szerintem a bkv-n. Persze, még így se lesz nyereséges a tömegközlekedést működtetni, de legalább aki használja, az fizet érte.
Én azt gondolom, hogy a kötött pályás felszíni közösségi közlekedés a legtutibb a városokban.
Bogotában szuperül megoldották, erről látható itt egy dokumentumfilm: [link]
Van egy izgalmas füzet, A sikeres város titka, ami olyan példákról szól, ahol felelős és felvilágosult városvezetés van, akik szuper és szerethető módon fejlesztik városaikat:
www.levego.hu/konyvtar/olvaso/automentes_osszefoglalo.pdf
Engem lelkesítenek ezek a példák és bizonyíték, hogy lehet jobban csinálni, mint Budapesten. De egyébként Pécs, vagy Debrecen is sokkal kellemesebb ebből a szempontból- legalább is szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!