Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Amikor felmerül európai...

Amikor felmerül európai világvárosok, pl. Amszterdam vagy Köbenhavn kerékpáros infrastruktúrája, miért hozza fel érvként az autósok egy része ezen települések sík jellegét?

Figyelt kérdés

Ugye az elmúlt évtizedben jelentős kerékpáros fejlesztések valósultak meg Budapesten. Amikor a kerékpáros oldal támogatói a fenti két várossal érvelnek, az úgymond autós oldal egy része rendre felhozza, hogy ezek teljesen sík fővárosok. Vagyis Budapesten nem lehet azt megvalósítani, amit ezeken a helyeken.


Csak én nem értem mi az összefüggés?


1. Budapest nagy része szintén síkvidék: a pesti oldalon egyedül a XVI. kerületben van értelmezhető szintemelkedés, de a budai oldalon a XI. vagy a III. ker. jó része szintén síkvidék.


2. Mit számít egyáltalán a domborzat? Egy emelkedőkkel tarkított nagyvárosban természetszerűleg nem lehetséges megfelelő kerékpáros infrastruktúra kialakítása? Vagy magukból indulnak ki, azt feltételezvén, hogy az emelkedőkön az emberek nem képesek feltekerni?


ma 14:46
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

azért, mert ahol jelentős szintkülönbség van, ott sokkal kevesebben kerékpároznak... Az emberek nagy része vagy nem tud, vagy nem akar (pl. annyira leizzadva érne a munkába) nagy meredeken feltekerni.

Perse, most nem a sportolókra, edzett emberekre vagy a kerékpározást sportnak tekintőkre gondolok, hanem az átlag biciklis közlekedőre, aki 6-8 kilométert gurul munkába vagy iskolába. Ha pl. a Hármashatár-hegyen dolgozna, oda nem tekerne már fel...

Félre ne érts, nem arra célzok, hogy senki nem akar nagy szintkülönbséggel kerékpározni, csak a kerékpáros KÖZLEKEDÉSBEN (nem sportban!) azért nem az a jellemző.

ma 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
72%

Köbenhavn=Koppenhága.


Nem találkoztam még sehol ezzel a dologgal. Nem csak kitaláció a részedről?

ma 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
0%

Amszterdam és Koppenhága.

Vagy Amsterdam és København, ha már mindenképp menőzni akarsz külföldiül.


Amúgy az elvetemült "bp-i autósok" mindenbe belekapaszkodnak, csakhogy ne kelljen lemondaniuk akár egy négyzetcentiméternyi útfelületről.

ma 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
Végső soron bármit lehet, csak kérdés, hogy mennyi értelme van. Egy átgondolt közlekedési infrastruktúra igazodik az adottságokhoz, beleértve a domborzatot, városszerkezetet, stb.
ma 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Én még nem hallottam ezt az érvelést, de egyébként igen, az első gondolat az, hogy minél nagyobb a szintkülönbség, annál kisebb a kerékpáros forgalom. Ebben szerintem nicns semmi különös, nem kell a "magából indul ki" ítélkezés már a kérdésben
ma 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!