Mi a logika a biztosítási díj emelése mögött, baleset esetén?
Tudom, hogy hogyan működik, de ez a kérdés már régóta fúrja az agyam. Ez inkább csak teorizálás, amit szeretnék megosztani másokkal.
Amikor balesetet okoz valaki, akkor megnövekszik a biztosítási díja. Egy friss biztosításnál még érthető, mert akkor még nem sok pénzt tett az ember a közösbe, de ha egy évek óta élő biztosításról beszélünk, akkor nem pont azért fizet az ember rendszeres díjat, hogy fedve legyen?
Vegyük úgy, hogy fizetek 20.000-et havonta, tíz éven át. akkor van 2.400.000 forintom a közösben. Aztán okozok egy balesetet, aminek mindenestől (kár, munkadíj) az értéke 120.000 forint. Akkor abból a pénzből lemegy a káreset költsége, így van bent 2.280.000 Ft, tehát még pluszban vagyok. Akkor ez esetben a biztosító, miért pakol rá a havidíjra?
Ez olyan, mintha bemennék a bankba, betennék magamnak egymillió forintot, de ha ki akarnám venni, akkor azt mondanák, hogy fizessek még húszezret a saját költségükön felül, mert CSAK! Vagy előfizetnék egy zenehallgatós alkalmazásra havi ötezret, de ha meg akarnék hallgatni egy zenét, akkor kérnének még száz forintot zenénként, mert CSAK!
Mi itt a logika? Nem vagyok közgazdász, így nem látok bele a motortérbe, de érdekel, hogy van-e itt valami dolog, ami reális, vagy csak egy legális lehúzás, amit évtizedek óta tűrünk?
Bónusz kérdés: Vajon nem lenne jobb, ha lehetne választani, biztosító, és saját félretett pénz között?
Sokkal nyugisabbnak hangzik, hogy én teszem félre azt a húszezret, és ha kell, akkor előránthatom mindenféle extra emelés nélkül, mert így az a tíz év 1.4 milliója tényleg 1.4 millió lenne. Nyilván az első pár hónapban izzadós lenne a dolog, mert ha akkor történik baleset, akkor nincs még annyi a malacperselyben, de idővel jobb lenne.
Kijátszani sem lehetne, mert baleset esetén a rendőrségnek megvannak az adatok, és ha az okozó nem fizet, akkor mehetnének az ingóságokra, hogy abból fizessen, egy kis közmunka/börtön mellett. Esetleg ha az illető nevén nincs semmi vagyon, akkor meglehetne tiltani az önbiztosítás lehetőségét, és csak akkor lehetne kötelező a biztosítás meglétét.
#20 Értem. Köszi a választ. Utánaolvasok kicsit ennek a meghatározási alapnak.
Igen a saját költséges biztosítást megértettem.
"Ilyenkor nem kéne arányba venni, hogy hány éve vagyok náluk balesetmentes?"
De figyelembe veszik. Ez a lényege a bonus-malus rendszernek.
Minden balesetmentes évben egy kategóriát felfelé lépsz.
Balesetenként lefelé lépsz 2-t.
Csak ha nagyon béna vagy és egy év alatt 4+ balesetet okozol, akkor kerülsz instant a legrosszabb (M04) kategóriába.
Az a baj,hogy nem kell nagy kárt okoznod ahhoz,hogy több száz k-s legyen a javítási költség. Kb 3-4km/órával beletolattam egy kb 10 éves audiba. Az én autóm újrafényezese lesz kb 150, az audit meg hiába kicsit,de meg is nyomtam. Kb 300 ezres árat mondott neki a karosszériás,számla nélkül.
Mivel biztosítót nem akartam bevonni,nyeltem egyet és kifizettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!