Nemzetközi kamionsofőrök mikor kelnek?
Nyilván reggel pakolják meg mert a végcél sem nonstop nyitva.
A 8 óra is mindig több mire lepakolják,lesepreget,ponyvát visszarak 9-10 lesz.
Ez több mindentől függ… Alapból ha lerakodsz, nem feltétlen kapsz azonnal új munkát. Lehet hogy várnod kell 2-3 órát mire elküldik az új úti célt neked. Akkor a vezetési időd tolódik.
Nem a munka van 9 vagy 10 órában szabályozva, hanem a vezetési időd, amibe nincs benne a 45 perces megszakítás sem. A napi időd ami munkára fordítható, az 15 óra!!!
Rakodás sem vezetési idő egyébként, hanem egyéb munka tevékenység, amit jelölni kell a tachográfon. Nem érdemes trükközni, hogy berakod oda a 45 perces szüntetet, mert keményen büntetnek érte. Ha egy cég erre kér, mondj fel azonnal.
De egy kamionos az esetek többségében reggel 6 és este 10 között dolgozik, mert ekkor vannak nyitva a cégek túlnyomó többsége.
Persze más hogy ha tranzitban vagy és 800km-re van a cél, mert akkor bizony éjjel is vezetni fogsz.
A hűtősöknek az egyik legrosszabb, mivel sokszor járnak görögbe vagy spanyolba, ami 1500km. Ott amint lejárt a pihenőidőd, már vezetsz is újra. Tehát tolódik a napi végzés és a kezdés, ami a második vagy harmadik napon már éjszakába átnyúlik.
A kamionosok nem naptári napban vannak szabályozva, hanem heti munkaidőbe, aminél nem a hétfő az első nap, hanem amikor kezdesz.
4. voltam.
De a sok tahó paraszt nem látja a röhögő fejeket.
Én is kamionos vagyok.
Persze ha így érzitek jól magatokat akkor nektek síró fejet fogok küldeni.😰🥶🤮😭
Nem egészen. Összesen 9 órát lehet vezetni, közben 45 perc szünet. 45 perc szünet felosztható 15 és 30 percre. - nem szabad felcserélni!
Hetente 2 alkalommal lehetőség van napi 10 órát vezetni: 4.5 óra vezetés, 45 perc pihenő, 4.5 óra vezetés, 45 perc pihenő, 1 óra vezetés.
Munkaidő 13 óra vagy 15 óra.
11-es napi pihenővel 13 óra a Munkaidő (13+11=24)
Csökkentett napi pihenőt tartasz, 9 órát. (15+9=24)
Reggel 5:00 kezded a napot, este 18:00-ra már le kell zárni a napot. (13 órás munkaidő)
Reggel 5:00 indítod a napot, este 20:00-ra már zárod a napot. (15 órás munkaidő)
Attól melyiket éred el hamarabb. Ha vezetési idő fogy el akkor 9 óra 50 percet dolgoztál, de akkor egésznap vezetni kellett.
Rakodni, várakozni kell akkor sokszor figyelni kell a munkaidő végére. Rakodás közben szalad az idő. Nem jó megfeledkezni róla.
Maradék 20 perces vezetési idővel ne menj bele pl.: a prágai elkerülőbe. Nem tudsz felreállni. Prága előtt kiveszed a pihenőt, teli 4.5 vezetéssel bemész, vagy az utolsó 20 perced volt, lezárod a napot. Másnap bemész Prágába.
#8: Miért nem reális?
Egyébként mit csinálna? Amit a többi proli, láncdohányzás, sör, parkolóban fűbe sz/rás, meccsnézés a kis tv-n és hasonlók. Tisztelet a pár kivételnek
8. A 10 órát nem 10 alatt vezeti le hanem 12 óra alatt vagy még több.
Nem annyit kötelező dolgozni, hanem annyit lehet , 15-öt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!