Ha van a vasúti átjáró előtti szakaszon sebességkorlátozás is, azt miért mindig középre teszik?
Megfigyeltem már, hogy minden esetben így van kitéve, ahogy pl. itt
Na de mi az oka, hogy mindig a vasúti átjáró típusának jelzése alá, de a 3 csíkos távolságjelző fölé teszik a sebességkorlátozó táblát? Legfelül meg legalul még sose láttam, csak így.
Minden jelzőtábla elhelyezésének megvan az előírásos módja.
A sávos táblákat előírás szerint minden esetben alacsonyan helyezik el, a legalacsonyabb olyan szintben, ahol még jól látható. (Cm-ben is meg van adva, hogy lehetőség szerint milyen magasan kell lenni, amennyiben nincs valami kizáró ok.)
Itt a következő tábla is kb. ebben a magasságban van:
Ebből adódóan, alattuk már nem fér el semmi. Főleg, mint itt a fentebbi linken is látható, az alatta lévő táblát már gyakran bokor vagy fű takarná el.
A veszélyt jelző és tiltó táblákat alapból egy előírás szerinti magasságú oszlop tetején kell elhelyezni. Lehetőség van több táblát is egymás alá rakni, de meg van szabva az alsónak a lehetséges minimum szintje.
Ha valami okból több táblát is egy közös oszlopra raknak, akkor felülre kell kerülni a legfontosabbnak, a veszélyt jelzőnek. Hogy minél kevesebb jármű tudja eltakarni. (Alatta ebben az esetben egy hozzá tartozó kiegészítő tábla is van, a sorompó típusát mutatva.)
És már csak egy tábla maradt, a tiltó tábla, az pedig a veszélyt jelző fölé nem fér, mert ott már nincs oszlop, a sávos alá, a fűbe nem rakhatnak előírás szerint semmit, marad az oszlop közepe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!