Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az évről évre egyre hosszabb...

Az évről évre egyre hosszabb és melegebb hőhullámokat tapasztalva mikor fog felmerülni a döntéshozókban a személyautók számának korlátozása?

Figyelt kérdés
Egyszerűen agyrém ami forgalom van már egy megyeszékhelyen is, ez az elképesztő mennyiségű légkörbe eregetett üvegházhatású gáz meg nagyban hozzájárul ahhoz hogy hónapokig kánikulában szenvedjünk. Csak szerintem lenne esedékes valami korlátozás, mert ez már abszurd ami folyik az utakon? Komolyan mondom, ami vonulás szokott lenni egy sima hétköznapon is egy 100 ezres városban, azt már soknak érzem...
aug. 24. 10:20
 1/10 anonim ***** válasza:
82%

Remélem azzal azért tisztába vagy, hogy az autósok állandó xopatása smmi más, csak adó. Ugyanis az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátásának ~15%-áért felelős a közlekedés (nem a személyautók, a közlekedés!). Ebből 40-45% a személyautók, tehát a globális kibocsájtás ~6-7%-a.


Ezen kívül globálisan 1.3-1.5 milliárd autó van forgalomban. Ebből Európa 300 millió, tehát a 20%-a, azok is főként modern autók. Eközben Ázsiában dupla ennyi ősöreg füstölő roncs közlekedik, USA-ban ugyan ennyi V8-as böhöm teherautó amivel csak wallmartba járnak.


Gondold át ezek után mennyi értelme van Magyarországon korlátozni a személyautó forgalmat.

aug. 24. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
26%
Az irány jó, de nem Karácsony Gergely fogja megoldani a globális felmelegedést a bolygón, ahogy első válaszoló is írja.
aug. 24. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

2

Monjuk amit Karácsony és úgy általánosságban a fejlett világban a nagyvárosokban erőltetnek az nem a globális felmelegedés miatt van, hanem:

- A lokális légszennyezés visszaszorítása

- A lokális hangszennyezés csökkentése

- A lehetetlen mértékű parkolási (hiány) helyzet megoldása

- A lokális hőérzet csökkentése növényzettel


Budapest belvárosában jelenleg is sokkal gyorsabb és egyszerűbb a tömegközlekedés vagy urambocsá' a gyaloglás / kerékpározás / rollerezés valamilyen közösségi formája. A gond az, hogy ez csak akkor bővíthető ha csökken az autós forgalom, mert amit most csinálnak, hogy összeengedik a rollert, a mol bubit, a buszt, a trolit, a villamost és a töménytelen mennyiségű autót - na ez nem működik.

Az autókat pedig addig nem lehet kiszorítan a városból amig a közösségi közlekedés valamilyen formája nincs jelentős mértékben fejlesztve, mert nehezen elvárható pl. a peremkerületi lakostól, hogy 20 km-t kerékpározzon be a belvárosba. Viszont a tömegközlekedési csomópontokon, ameddig be lehetne menni autóval nem lehet letenni az autót mert nincsenek P+R parkolók. Világ csodája, hogy azt szeretnénk, hogy ne menjenek be a népek kocsival a belvárosba, közben meg metró és HÉV végállomásokon nincs parkoló, a külvárosi vonatállomásokon 20-30 autós parkolók vannak (ami reggel 6-kor már tele van), hogy a kelenföldi p+r parkoló nem csak kicsi de fizetős is... Igy nem csoda ha senki nem teszi le az autót.


Ahhoz pedig, hogy a városokban csökkenthető legyen az útfelület aránya (út + parkolóhelyek) amit felválthat a zöldterület az kéne, hogy kevesebb legyen az autó. Már pedig ez:

[link]


Abszolut valós, nyáron kőkemény fokokat lehet spórolni SOKKAL jobb hőérzettel ha egy utca nem két oldalt parkoló hanem fák vannak vagy ha a Rákóczi nem 2x3 sáv lenne telibe betonozva hanem mondjuk olyan, mint Barcelona sugárútjai:

[link] ,2.1756525,3a,60y,162.56h,96.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1snt7jkeYBFWaegBgLFGitZg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

aug. 24. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
36%

"Ebből 40-45% a személyautók, tehát a globális kibocsájtás ~6-7%-a."

Most nem azért, de ez elég jelentős.

aug. 24. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Másrészt Európa jelenleg még valóban sokkal jobban áll ilyen téren, mint az USA vagy a posztszovjet térségek, csakhogy nem mindegy, merre tartunk.
aug. 24. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

4

Inkább úgy mondanám, hogy nem jelentéktelen. Viszont több értelme lenne a fennmaradó 93%-ra lőni - főleg európában, ahol a modern autóállomány miatt arányaiban is jóval kevesebb a kibocsájtás a fejletlenebb világhoz képest.

aug. 24. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
73%
#3 ez világos, a kérdező jött ezzel, csak rá akartam világítani, hogy kicsit nagyobb léptékekben kell gondolkozni, jóval magasabb szinteken döntik el, hogy hol és mennyire szennyezzük a bolygót.
aug. 24. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
84%

Csak szerinted, a megoldás nem az autók számának valami nonszensz elv szerinti korlátozása, hanem az alternatívák megteremtése (mondom ezt autósként, aki ezer éve nem ült tömegközlekedésen). Amíg nincs értelmes alternatíva, addig lehet erőlködni a tiltásokkal, korlátozásokkal, érdemi javulás nem lesz.

(Máskülönben, a személyautózás nem szennyez annyit, mint az okosok a buszról gondolják, sokkal szükésgesebb lenne az áruszállítás; tengeri hajózás és közúti fuvarozás, valamint a repülés visszafogása, de ezek még nehezebb feladatok és végül az embereknek sokkal fájóbb eredményekkel járnak)

aug. 24. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Szolovjov ***** válasza:
18%
Semmi köze az autóknak a felmelegedéshez. Ne engedj a zsidó agymosásnak! Eleve mit tanultunk a szén-dioxidról? Levegőnél nehezebb gáz. A pincéből nem lehet kihajtani amikor beül neked a musttól. Akkor hogy a fenébe okozna ez a gáz a magaslégkörben üvegház hatást? Na ugye. A metán az más történet.
aug. 25. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
0%
Átverés , ne nézz Hetessy Zs Stump B Balázs Pogátsa Z ensz riogatók meséit . A gazdasági átállást azok intézik akiké most is a világ , semmi változás nem lesz neked pozitív , csak adó áruhiány mozgási korlátok fejadag . Addig nyomták a dumát míg már te akarod a terrort . Ez a cél . Nincs globális felmelegedés , lokális mérgezés beavatkozás zajlik . A multik nem állnak le a pazarlás giccsgyártással , kínálaton változtatnak .
aug. 27. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!