Az évről évre egyre hosszabb és melegebb hőhullámokat tapasztalva mikor fog felmerülni a döntéshozókban a személyautók számának korlátozása?
Remélem azzal azért tisztába vagy, hogy az autósok állandó xopatása smmi más, csak adó. Ugyanis az üvegházhatásért felelős gázok kibocsátásának ~15%-áért felelős a közlekedés (nem a személyautók, a közlekedés!). Ebből 40-45% a személyautók, tehát a globális kibocsájtás ~6-7%-a.
Ezen kívül globálisan 1.3-1.5 milliárd autó van forgalomban. Ebből Európa 300 millió, tehát a 20%-a, azok is főként modern autók. Eközben Ázsiában dupla ennyi ősöreg füstölő roncs közlekedik, USA-ban ugyan ennyi V8-as böhöm teherautó amivel csak wallmartba járnak.
Gondold át ezek után mennyi értelme van Magyarországon korlátozni a személyautó forgalmat.
2
Monjuk amit Karácsony és úgy általánosságban a fejlett világban a nagyvárosokban erőltetnek az nem a globális felmelegedés miatt van, hanem:
- A lokális légszennyezés visszaszorítása
- A lokális hangszennyezés csökkentése
- A lehetetlen mértékű parkolási (hiány) helyzet megoldása
- A lokális hőérzet csökkentése növényzettel
Budapest belvárosában jelenleg is sokkal gyorsabb és egyszerűbb a tömegközlekedés vagy urambocsá' a gyaloglás / kerékpározás / rollerezés valamilyen közösségi formája. A gond az, hogy ez csak akkor bővíthető ha csökken az autós forgalom, mert amit most csinálnak, hogy összeengedik a rollert, a mol bubit, a buszt, a trolit, a villamost és a töménytelen mennyiségű autót - na ez nem működik.
Az autókat pedig addig nem lehet kiszorítan a városból amig a közösségi közlekedés valamilyen formája nincs jelentős mértékben fejlesztve, mert nehezen elvárható pl. a peremkerületi lakostól, hogy 20 km-t kerékpározzon be a belvárosba. Viszont a tömegközlekedési csomópontokon, ameddig be lehetne menni autóval nem lehet letenni az autót mert nincsenek P+R parkolók. Világ csodája, hogy azt szeretnénk, hogy ne menjenek be a népek kocsival a belvárosba, közben meg metró és HÉV végállomásokon nincs parkoló, a külvárosi vonatállomásokon 20-30 autós parkolók vannak (ami reggel 6-kor már tele van), hogy a kelenföldi p+r parkoló nem csak kicsi de fizetős is... Igy nem csoda ha senki nem teszi le az autót.
Ahhoz pedig, hogy a városokban csökkenthető legyen az útfelület aránya (út + parkolóhelyek) amit felválthat a zöldterület az kéne, hogy kevesebb legyen az autó. Már pedig ez:
Abszolut valós, nyáron kőkemény fokokat lehet spórolni SOKKAL jobb hőérzettel ha egy utca nem két oldalt parkoló hanem fák vannak vagy ha a Rákóczi nem 2x3 sáv lenne telibe betonozva hanem mondjuk olyan, mint Barcelona sugárútjai:
[link] ,2.1756525,3a,60y,162.56h,96.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1snt7jkeYBFWaegBgLFGitZg!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDgyMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
"Ebből 40-45% a személyautók, tehát a globális kibocsájtás ~6-7%-a."
Most nem azért, de ez elég jelentős.
4
Inkább úgy mondanám, hogy nem jelentéktelen. Viszont több értelme lenne a fennmaradó 93%-ra lőni - főleg európában, ahol a modern autóállomány miatt arányaiban is jóval kevesebb a kibocsájtás a fejletlenebb világhoz képest.
Csak szerinted, a megoldás nem az autók számának valami nonszensz elv szerinti korlátozása, hanem az alternatívák megteremtése (mondom ezt autósként, aki ezer éve nem ült tömegközlekedésen). Amíg nincs értelmes alternatíva, addig lehet erőlködni a tiltásokkal, korlátozásokkal, érdemi javulás nem lesz.
(Máskülönben, a személyautózás nem szennyez annyit, mint az okosok a buszról gondolják, sokkal szükésgesebb lenne az áruszállítás; tengeri hajózás és közúti fuvarozás, valamint a repülés visszafogása, de ezek még nehezebb feladatok és végül az embereknek sokkal fájóbb eredményekkel járnak)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!