Szokták mérlegelni az egytengelyes féknélküli 750 kilós utánfutókat?
Jelen esetben a szabályok biztonsági eredetűek. Nem azt kellene mérlegelned (haha érted), hogy a rendőr megbüntet-e, hanem hogy fontos-e számodra a saját biztonságod és persze másoké. Azért ha 815kg hátulról tolja az autót fékezéskor, az jelentősen megnöveli a féktávolságot, főleg, ha valami kicsi könnyű autó van a futó előtt. Jelzem, pont ezutóbbi miatt a 750kg-os határ sincs kőbe vésve, az csak a maximum, de autótól függetlenül a megengedett vontatható tömeg akár kevesebb is lehet. Ez úgy szól, hogy az autó önsúlya + 65kg (tehát sofőr), ennek a fele a legnagyobb vontatható tömeg. Ez 750kg-os limittel számolva egy 1435 önsúlyú autót jelent. Ha 1435kg-nál kisebb az autó önsúlya, akkor még 750kg-ot SEM húzhat. Ha a tiéd is ezalatt van, akkor a súlytöbbleted nem csak 65kg, hanem több. Ez büntetésben is nagyobbat jelent, ha elkapnak, illetve a biztonsági kockázat is nagyobb.
Lényeg a lényeg, nem értem miért a büntetés az emberek fejében az elsődleges tényező a biztonság helyett. Ha választanod kéne, melyiket vállalnád be? Az 50 ezres bírságot, vagy a dupla lábtörést (+ totálkár + bírság + jogosítvány bevonás + ha 8 napon túl gyógyuló személyi sérülést okozol másnak akkor akár még börtön is). Komolyan az előbbi fontosabb, mint az utóbbi? Fordulj kettőt bazmeg. Hidd el, az olcsóbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!