Ha egy kamionsofőr vállalkozószellemű és van elég pénze egy kamion megvásárlására és fenntartására, akkor érdemes lehet egyéni vállalkozóként csinálnia magának, vagy nem érné meg és jobban jár egy fuvarozócég alkalmazottjaként?
Két lehetséges opciót látok (nyilván az, hogy igen vagy nem, de részletezem annyira, amennyire én belelátok, aztán a válaszokból kikekeredik a végkövetkeztetés)
1. Nem éri meg, mert jó eséllyel nem tudna annyi, vagy olyan minőségű megbízásokat kapni / elvállalni, amelyek profitot is hoznának amellett, hogy fedeznék egy ilyen nagy értékű és komplex jármű karbantartását, nem beszélve arról a pénzről ami áll a járműben és amelyet egyéb pénzügyi eszközökbe fektetve jobb bérkiegészítést biztosíthatna az erre vállalkozó járművezetőnek. Mivel nem állna mögötte egy útvonaltervező csapat sem, ezért több üresjáratot kellene vállalnia, ami méginkább csökkentené a hatékonyságát akár olyan szintig is, hogy ne érje meg elvállalni az utak jelentős részét.
2. Megérné, mert amellett, hogy magának dönti el, hogy milyen fuvarokat vállal el, illetve amíg működik a járműve és talál megbízásokat, addig nincs kiszolgáltatva az álláskeresésnek, illetve a számtalan inkorrekt fuvarozóvállalkozásnak, akik nem kielégítő nettó bért fizetnek. Ezeken felül saját maga gazdálkodhat azzal a "bruttó bérrel" amit a megbízó vállalkozások a jármű fenntartási és úttal kapcsolatos költség fedezésére adnak, továbbá vállalkozóként ki tudja használni az adójóváírást, ami egy alkalmazott kamionsofőr esetében az őt megbízó fuvarozóvállalozás hatásköréhez tartozik.
Kérem csak olyanok válaszoljanak, akik jártasak közúti fuvarozásban és kompetensek a témában legalább egy oldalról, azaz vagy legalább kamionsofőrként aktívan dolgozik, vagy útvonalszervező, vagy fuvarozó vállalkozásban munkatárs.
Egy vállalkozó sokkal nagyobb csicskás mint egy alkalmazott... még a legjobban menő vállalkozások sem válogathatnak a munkák között, maximum azt nem vállalja el ahol pénzügyileg bukás lenne a dolog. Elég sok helyen dolgoztam, és azt vettem észre hogy azok a cégek mennek legjobban, ahol fix munkák vannak, és ott is nagyobb cégekkel, legutóbb pl a Samsunggal volt szerződésben a cég, így kb mindig volt fuvar az autókra és jól is fizetett, előtte a Michelin-el, hasonló helyzet, de voltam olyan cégnél is aki Timocom-ról vadászta a fuvarokat, legócskább melók és nem is fizettek valami jól, csődbe is ment a cég. Ahol most vagyok is hasonló a helyzet, ha leraktam akkor egész nap de még akár egész másnap is ácsorgok mert nincs még meg az új munka, az összes autó bérautó vagyis 28 ezer ft bérleti díj/nap + 30.000 ft a sofőr fizetése / nap, azaz majd 60 ezer ft bukás naponta csak mert balfék fuvarszervezőkkel dolgozol együtt... de ez már nem az én dolgom, csak remélem mikor bedől a cég már nem leszek itt :D
Ja és ezek a szerződések nagy cégekkel mint a Samsung meg Michelin, ide az alapfeltétel hogy ha szól a cég hogy kellene 20 autó ami elviszi a cuccomat magyarból angolba, akkor legyen azonnal rendelkezésre álló kamion, vagyis minimum 50 de inkább 100 kamionból álló flotta kell. Kis cégekkel nagy megbízó cégek nem fognak szóba állni.
Az amit st22 lacika is csinál, az a gyerek is kidolgozza a belét még így is, és maga a munka jellege is olyan amit kevés sofőr csinálna szívesen. Meg persze a népszerűsége azért elég rendesen hozzájárult hogy ilyen cégekkel lett kapcsolata, mert ez nekik is jó marketing fogás, bármennyire is azt sulykolja hogy nem kivételezett személy...
Ezt most mind a nemzetközi viszonylatra értettem, magyar belföldön lehet egy 15 éves kiselejtezett vontatóval+pótkocsival is meg lehet élni, de nemzetköziben labdába sem lehet rúgni úgy, és pedig ott vannak az igazán nagy pénzek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!