Ha egy kamionsofőr vállalkozószellemű és van elég pénze egy kamion megvásárlására és fenntartására, akkor érdemes lehet egyéni vállalkozóként csinálnia magának, vagy nem érné meg és jobban jár egy fuvarozócég alkalmazottjaként?
Két lehetséges opciót látok (nyilván az, hogy igen vagy nem, de részletezem annyira, amennyire én belelátok, aztán a válaszokból kikekeredik a végkövetkeztetés)
1. Nem éri meg, mert jó eséllyel nem tudna annyi, vagy olyan minőségű megbízásokat kapni / elvállalni, amelyek profitot is hoznának amellett, hogy fedeznék egy ilyen nagy értékű és komplex jármű karbantartását, nem beszélve arról a pénzről ami áll a járműben és amelyet egyéb pénzügyi eszközökbe fektetve jobb bérkiegészítést biztosíthatna az erre vállalkozó járművezetőnek. Mivel nem állna mögötte egy útvonaltervező csapat sem, ezért több üresjáratot kellene vállalnia, ami méginkább csökkentené a hatékonyságát akár olyan szintig is, hogy ne érje meg elvállalni az utak jelentős részét.
2. Megérné, mert amellett, hogy magának dönti el, hogy milyen fuvarokat vállal el, illetve amíg működik a járműve és talál megbízásokat, addig nincs kiszolgáltatva az álláskeresésnek, illetve a számtalan inkorrekt fuvarozóvállalkozásnak, akik nem kielégítő nettó bért fizetnek. Ezeken felül saját maga gazdálkodhat azzal a "bruttó bérrel" amit a megbízó vállalkozások a jármű fenntartási és úttal kapcsolatos költség fedezésére adnak, továbbá vállalkozóként ki tudja használni az adójóváírást, ami egy alkalmazott kamionsofőr esetében az őt megbízó fuvarozóvállalozás hatásköréhez tartozik.
Kérem csak olyanok válaszoljanak, akik jártasak közúti fuvarozásban és kompetensek a témában legalább egy oldalról, azaz vagy legalább kamionsofőrként aktívan dolgozik, vagy útvonalszervező, vagy fuvarozó vállalkozásban munkatárs.
Egyéni vállalkozóként nem tudsz cégeknek számlázni.
Legalább Kft is kell.
Az első pontban leírtak vannak közelebb a valósághoz.
Egy kamion nem versenyképes, sőt nem is megbízható, mert nincs mögötte szervíz háttér sem.
Az ugyanis megtörténhet a kamionnal, hogy műszaki hibás lesz, de az nem történhet meg, hogy arra nincsen gyorsan megoldás (szerviz, másik kamion)
Nem tudnál versenyképes lenni a nagyokkal szemben egyetlen kamionnal, egy pici, de már életképes vállalkozásban is tucatnyi géppel dolgoznak, diszpécser szolgálattal.
Amint látod kérdező, okoskodó, rosszindulatú, frusztált de annál hozzá nem értőbb válaszok vannak szokás szerint...
Régebben dolgoztam egy kisvállalkozónál, vannak netes felületek, ahol el tudsz vállalni gyors fuvarokat, amit a gép bír, amivel dolgozol.
A jármű szervizelésére meg vannak bőven cégek, akik külsősöket szervizelnek. Minden csak pénz kérdése.
Nem 1 kis céget ismerek, akik így indultak, hogy vett a tulaj egy darab kamiont.
Végén annyi megrendelése volt, hogy saját magát kellett visszafogni, mert nem akarta a végtelenségig bővíteni a gépjárműparkot, telephelyet.
Kis Heves megyei település, az ürge 1 kamionnal kezdte a falu közepén, mostanra van neki kb 8 teher, 5 busz. Szidják is rendesen, meg a polgármesternek fizet az úthasználatért elég sokat.
Ha általános ponyvás áruszállítóról bezsélünk, akkor 99%, hogy 1. opció, és még ki lehetne egészíteni sok minden mással is.
Viszont, ha valami speciálisabb járműről beszélünk, akkor már lehet teljesen más a helyzet. De ahhoz több infó kell.
Az a baj, hogy sokan még a rendszerváltás utáni időkben élnek, amikor boldog-boldogtalan tudodd sikeresen vállalkozni, ha volt egy kis pénze, munkamorálja és meg tudta kenni a megfelelő embereket. Ma már a piac nagyon átalakult. Ebben a szegmensben nagyon nehéz elindítani egy vállalkozást ilyen kicsiben, pláne, ha csak azt a szolgáltatást tudod nyújtani, mint a nagyok.
6.-os. Most aztán jól megmondtad a frankót. Ja nem. :D
1. A könyvelő az a könyveléshez ért. Semmi köze kincs a kamionozáshoz. Jó eséllyel még azt sem tudja mi az az Adblue vagy CMR. Ez egy kifejezetten fuvarozásos kérdés. Az hogy volt benne adózási vonatkozás, az csak egy dolog. Nem azon múlik elsősorban, hogy kap-e fuvart a vállalkozó, vagy sem, hanem magán a piacon, illetve a koncepció gazdaságosságán. Ha csak egy könyvelőn múlna minden, akkor egy vállalkozás sem menne csödbe, remélem ezt te sem gondoltad komolyan.
2. Leírnád, hol hol a lótengeres fityfenébe írtam azt, hogy ez az én szakmám??
Nem a szakmám, csupán kíváncsiságból érdekel, és elsőkörben csak támpontokat gyűjtök csak, amihez nem kell 10000 főt bevonó reprezentatív kutatás.
Úgyhogy kiderült, hogy te nem értesz hozzá, csupán trollkodni jöttél, hogy a feszültségedet levezesd ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!