Sárgán áthaladásért mindig büntet a VÉDA? Mi a pontos szabály? Van bárkinek gyakorlati tapasztalata?
Az a lényege a sárgának, hogyha már nem tudsz biztonságosan megállni, akkor átmehetsz rajta.
Miért buntetnének meg?
A szabály az, hogy amennyiben hirtelen fékezés nélkül nem tudsz megállni a sárga jelzésnél, még átmehetsz, de a zöld jelzésnél számítani kell arra, hogy sárgára vált a lámpa, az nem érhet meglepetésként.
A szabályozás azzal nem tud "foglalkozni", hogy miért nem érzékelted időben a lámpaváltást, de a fentiek miatt a sárgánál behajtás még nem feltétlenül jelent büntetést.
#1: Azért nem szép dolog ilyet írni valakinek, hogy sajnos nem fognak megbüntetni. Főleg abban az esetben, ha betartottam az egész út alatt a sebességet. Különösen odafigyelek erre, a városban is legtöbbször tempomattal csorgok a külső sávban, az említett esetnél is ott voltam.
Tehát nem arról van szó, hogy valami veszélyes manővert csináltam egy irányváltással, vagy tényleg 70-80-al mentem, vagy nem engedtem át egy gyalogost az egyik kanyarodásnál...stb.
A büntetést amúgy még így sem zárnám ki, de majd meglátjuk. Be fogom írni.
"Az a lényege a sárgának, hogyha már nem tudsz biztonságosan megállni, akkor átmehetsz rajta.
Miért buntetnének meg?"
Igen, viszont tipikus magyar mentalitás szerint, ha a sárgára nem büntetnek, akkor még egy kicsi piros is belefér, hisz az még csak sötétebb sárga volt.
Erre hoztak valami szabályt, hogy a sárgáért is járjon büntetés, persze jogosan mondja az ember, hogy honnan a pöcsömből tudjam, hogy mikor fog jönni a sárga, és ugye ha féktávon bellül jön, akkor a fizikát nem tudod megváltoztatni, akkor átcsúszol.
Így születhetett az osztrák szürnyszülött megoldás (Bécsben láttam pár éve), hogy elkezd villogni a zöld sárga előtt.
5. Volt olyan szabályozás, ami a sárgán áthaladást büntette, de visszavonták. Miért? Azért, amiért egy súlyos baleset esetén a szakértő esetleg hetekig izzad a felvett jegyzőkönyvi adatokon, hogy mi lett volna, az a tudás nem áll arányban egy szabálysértéssel, amiből nem lett baj.
És ezért nem lehet sem helyben, sem felvételek alapján sem büntetni úgy, hogy egy jó ügyvédnek le jelentsen könnyű bevételi forrást.
Egzakt módon hogyan lehet megmondani, hogy még megtudtam volna állni-e.
Amikor vált a lámpa, akkor éppen 235 centire voltam. Ha 236 centi lett volna, meg tudok állni… vagy hogy? És műszaki szempontból kifogástalan autó és száraz út esetén is a fékút sok tényezőtől függ. A járművezető nyilván ismeri a járművét, de olyan kis eltérések lehetnek, hogy nem tud teljesen egyértelműen dönteni.
De ha nem az áthajtás mellett dönt, hanem a megállás, akkor meg támadni lehet azzal, hogy indokolatlanul akadályozza a forgalmat? Vagy hogyan?
A tiloson áthajtás sem egyszerű, mert egy felvételből azt sem lehet megállapítani.
Ilyenkor szoktak jönni a „szakértők” a kiürítési fázissal, hogy nincs olyan, hogy valaki nem tud megállni a sárga alatt, úgy hogy ne romboljon bele a pirosba.
Hát nekik tudok mutatni Pesten sok kereszteződést, és állhat napokig stopperrel meg mérőszalaggal, vagy amivel akar. Hogy amit gyönyörűen leír, milyen a valóságban. Pl. a munkahelyem előtt is 2 másodperc a sárga.
Az 28 méter ötvenen. És mi van akkor, ha 5 méterre vagyok, amikor sárgát kapok?
Mert hogy hajtasz te idióta???
Mi az nem tudtál volna megállni??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!