A pályaudvarokon mik azok a kék mozdonyok?
Sajnos közelebbi képet nem találok róla.
A háttérben látszódik egy része. Azok mozdonyok egyáltalán?
Fűtőgépek.
A szerelvények fűtése 1500V-os feszültséggel történik. Ez egy szabvány, szinte minden ország ezt használja. Manapság pedig már nem csak a fűtés, hanem a hűtés, és az egyéb villamos fogyasztók is erről a bizonyos fűtési fővezetékről üzemelnek. Ezt a vezetéket a mozdony táplálja egy kábelen keresztül.
A fűtőgépeket régi, már vontatásra alkalmatlan gépekből alakították ki. Ez volt a legcélszerűbb mivel alapból megvan bennük minden készülék, berendezés ami az energiaellátáshoz szükséges - hiszen amig vonatokat továbbítottak akkor is fűtötték őket.
Tehát ezek a gépek el tudják látni a szerelvényeket 1500V-os feszültséggel akkor is ha az a mozdony ami majd vontatni fogja a vonatot még nincs ott. A kiképzett személyzet rácsatlakoztatja a szerelvényt a fűtőgépre, bekapcsolja és aztán a szerelvényen pedig bekapcsolja a hűtést, fűtést.
Ez azért jó, mert ha egy mozdony beüzemelt állapotban fűti a szerelvényt, akkor kell rajta lenni mozdonyvezetőnek aki felügyeli. Az meg luxus, hogy órákig álldogáló mozdonyon ott üldögél a mozdonyvezető. Ezért találták ki ezt a módszert. Ezek a gépek automatikusan és biztonságosan képesek a vonatokat energiával ellátni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!