Budapesten belül melyek a legdugósabb, legzsúfoltabb utak szerintetek?
Az alábbiakat tudom: Hungária körút, Könyves Kálmán körút, Budaörsi út, Egér út, Váci út.
Ezeken kívül szerintetek még melyek azok az utak Budapesten, ahol rendszeresek a dugók, és iszonyú autózni hétköznap? Hol szoktatok dugóban ragadni? Melyek a legkritikusabb pontjai a városnak? Mik a tapasztalatotok?
Amúgy a Budapestre bevezető nagyjából összes főút járhatatlan reggeli és délutáni órákban.
Budai oldalon nyugatra pl Solymár irányából 10-es út vagy alternatívának a Hidegkúti út, de mondhatnám a Budakeszi utat is!
Északi régiból, meg a Szentedre irányából a 11-es út, becsatlakozva az M0-ással!
Dél Budai részen az 1-es út vagy az autópálya szintén szopóroller, a 6-os 7-es út is ajándék lehet napi szinten.
Pesti oldalon 5-ös út vagy Üllői út, Ferihegyi gyorsforgalmi, Kerpesi út, 31-es, 2-es út Dunaksziről, boccs ha kihagytam valakit.
De egyszerűen élhetetlen napi szinten a közlekedés autóval Budapesten.
A bevezető utakon azért amit írtam, mert dugó, dugó hátán, és ezt még az M0-ás se bírja el, pláne a déli szakaszon.
A főváros frekventált részein meg az agyfax biciklimániás hülyétől aki szerint külön sáv kell annak a pár embernek, aki ott kerékpározik, mint annak a többezer autósnak aki arra haladna.
A Fehérvári út és a Budafoki út speciel pont nem olyan gáz, valószínűleg a Szerémi sem.
A legrosszabb eddigi tapasztalataim alapján Kelet- és Dél-Pest, reggel és délután is. Észak-Budán nincs tapasztalatom egyáltalán, de el tudom képzelni, hogy rettenetes (10-es út, Budakeszi út stb.).
Egyébként általánosan azok az utak a legrosszabbak, ahol arányaiban sok ingázó lakos jut egy-egy útvonalra, különösen ha 2x1 sávosak. Csepel például azért tragikus, mert Szigetszentmiklós, Szigethalom és Tököl (az alsóbb településekről nem is beszélve) számára is arra vezet a legrövidebb útvonal, miközben csak 2x1 sávos utak vannak.
A 17. kerületre többnyire átlagosan 2x2 sáv jut, viszont maga Rákosmente is kiemelkedő népességű a peremkerületek közt (90 ezer fő), illetve a környező települések is eléggé népesek (Maglód, Gyömrő, Pécel stb.).
Sokat segít, ha az adott útvonalon megfelelő a tömegközlekedés, ennek hiánya okozza például a Dél-pesti agglomeráció vesztét, az 51-es út mentén például Dunaharaszti az egyetlen település, melynek népessége megközelíti a 20 ezer főt, mégis rossz reggel a bejutás, mert a többség autóval közlekedik gyors alternatíva híján. Itt el tudom képzelni, hogy a 150-es vasútvonal átadása után egy kedvező menetrend meg fogja tudni szüntetni a problémák jelentős hányadát. Ezzel ellentétben viszont Érd és környéke (Törökbálint, Budaörs, Martonvásár, Tárnok stb.) a Dél-pesti agglomeráció többszörösét számlálja, így hiába van három jó vasútvonal (1, 30a, 40a) és ugyanennyi autópálya (M1, M6, M7), egyszerűen ez sem elég. Ha ugyanezt az infrastruktúrát átültetnénk a dabasi, kiskunlacházai tengelyre, valószínűleg a legkeményebb reggeli csúcsban is lézengés lenne az utakon (ha a város be tudja fogadni az autókat, ami az M1-M7 esetében nagyjából adott).
A metrófelújítás alatt a Kálvin tér volt a legfosabb. Bármilyen napszakban dugó volt.
Azóta szerencsére nem voltam arra.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!