A kamionstop, hogyan működik?Létezik, hogy ennyiszer nem közlekedhetnének? Valaki azt mondta, hogy vasárnap nem mehetnek, ez igaz?
3-ra:
Mehetnek az élő állatot és a romlandó élelmiszert szállító kamionok is. Ill. régen úgy volt, hogy amelyik kamion a kamionstop kezdőpillanatában 50 km-nél közelebb volt a határállomáshoz, az már kimehetett az országból.
Szombaton pedig nincs kamionstop, lehet, hogy te akkor láttál sok kamiont. Régebben úgy volt, hogy szombat este 22 órától vasárnap 22 óráig tartott a kamionstop. Most nem tudom, pontosan hogyan van.
A korlátozó rendelet hatálya kiterjed minden olyan magyar vagy külföldi hatósági jelzéssel ellátott tehergépkocsira, vontatóra, mezőgazdasági vontatóra, lassú járműre, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvényre (a továbbiakban együtt: tehergépkocsi), amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja.
Az év két időszakra van bontva.
Július 1-jétől augusztus 31-éig szombaton - amennyiben az nem munkanap -15 órától vasárnap 22 óráig, munkaszüneti napokon a megelőző nap 22 órától a munkaszüneti nap 22 óráig nem közlekedhetnek az ország közútjain a fenti járművek, járműszerelvények.
Szeptember 1-jétől június 30-áig a megelőző nap 22 órától vasárnap és munkaszüneti napokon 22 óráig nem közlekedhetnek az ország közútjain a fenti járművek, járműszerelvények.
A korlátozás november 4. és március 1. között nem vonatkozik a legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású, nemzetközi forgalomban közlekedő tehergépkocsikra. Ezeknek a járműveknek, kérelemre, a közlekedési hatóság egész évre szóló felmentést adhat.
Ezen kívül is van számos kivétel.
A korlátozás nem vonatkozik
1. a Magyar Honvédség, a közjogi engedély alapján Magyarországon tartózkodó külföldi fegyveres erők, a rendőrség, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a büntetés-végrehajtás, a katasztrófavédelem, a vámhatóság szervezete, valamint a közlekedési hatóság által üzemben tartott vagy igénybe vett,
2. a katasztrófa- és vízkárelhárítást, -megelőzést, valamint segítségnyújtást végző,
3. a műszaki, baleseti és rakománymentést végző,
4. a kommunális feladatot ellátó, ideértve a településtisztasági szolgáltatásokhoz, települési hulladékok kezeléséhez, köztisztasági tevékenységhez, valamint közüzemi hibaelhárításhoz használt,
5. a kizárólag friss virágrakományt vagy élő növényekből álló rakományt szállító,
6. a termény betakarításhoz kapcsolódó áruszállításhoz, takarmányszállításhoz, mezőgazdasági munkagép vagy lassú jármű áttelepítéséhez használt,
7. az élő állatot, friss tejet, tejterméket, friss és fagyasztott húst és hústerméket, friss pékárut, gyorsan romló élelmiszert, tojást, valamint friss, nyers, nem fagyasztott, nem szárított, nem feldolgozott zöldséget és gyümölcsöt, gabonát szállító,
8. a kulturális, gazdasági és sportrendezvényekhez berendezések és állatok szállításához használt, ideértve a rádió, televízió és a külső filmfelvételekkel összefüggő szállításokat is,
9. a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló miniszteri rendeletben meghatározott, a miniszteri rendelet szerinti gyakorlati oktatás vagy vizsgáztatás során használt, és
10. az 1-7. pontban meghatározott szállítási cél érdekében - a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában - üresen
közlekedő tehergépkocsira.
Július 1-től augusztus 31-ig – a rendelet 3. mellékletében felsorolt utak kivételével – nem vonatkozik a korlátozás
1. az Európai Közösség és Magyarország közötti közúti árufuvarozás meghatározott feltételeinek kialakításáról és a kombinált fuvarozás elősegítéséről szóló Megállapodás kihirdetéséről rendelkező törvényben meghatározott kombinált áruszállítást
a) az átrakó állomás (kombiterminál) és a le-, vagy felrakóhely között vagy
b) a határátkelőhelyhez legközelebb lévő átrakó állomás és határátkelőhely között végző,
2. a humanitárius szervezet kezdeményezése alapján humanitárius jellegűként kezelt küldemények szállítását végző legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
3. a postai tevékenység keretei között, levelek, csomagok és újságok szállítását végző,
4. a forgalmazásra és fogyasztásra szánt folyékony vagy gáznemű üzemanyagok, tüzelőanyagok és gyógyászati célú gázok szállítását végző, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
5. az út-, vasút- vagy közműépítéshez, közérdekű beruházásokhoz, továbbá ezek fenntartásához, javításához vagy tisztításához használt, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
6. az államhatár és a közlekedési hatóság által erre a célra kijelölt legközelebbi parkoló között közlekedő,
7. az államhatártól a magyarországi telephelyig vagy az első lerakóhelyig - a 2. § (1) bekezdés a) pontja szerinti időszakban - közlekedő,
8. a lakossági költöztetéshez használt legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
9. a vasúti-, hajóállomási és repülőtéri el- és felfuvarozást vagy legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású, sajátszámlás szállítást (a feladó vagy fogadó cég telephelyétől legközelebb eső állomás viszonylatában) végző, a korlátozás ideje alatt érkező, illetőleg továbbításra kerülő árut szállító,
10. a vontatmány nélkül közlekedő, 7,5 tonnát meg nem haladó saját tömegű nyerges vontató kialakítású, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású,
11. a közút kezelője által a meghatározott össztömeget vagy tengelyterhelést vagy méretet meghaladó járművek közlekedésére kiadott hozzájárulás alapján közlekedő, legalább 7-es (EURO 3-as) környezetvédelmi osztály besorolású, és
12. az 1-2., 4-5., 8-9., és a 11. pontban meghatározott szállítási cél érdekében - a fel- és lerakóhely között, továbbá azok és a telephely viszonylatában - üresen
közlekedő tehergépkocsira.
Ezeket a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló 190/2008. (VII. 29.) Korm. rendelet hatályos szövege tartalmazza.
Ez úgy egy szemét dolog ahogy van.
Ezt a irodista fotel huszárok hozták meg, akiknek fingjuk sincs a közlekedésről meg semmiről.
Mert mégis kit zavarna a kamion az autópályán ha menne akkor is amikor nem lehet, mondjuk vasárnap.
Például volt hogy szlovánba amikor vége lett a korlátozásnak több ezer kamion egyszerre indult meg. Több km-es sorok alakultak ki a fizető kapuknál.
De az se jobb amikor például németbe van mondjuk szerdán , csütörtökön meg csehbe és szlovákba.
Tiszta idiótaság az egész.
Persze parkolókat meg sehol nem csinálnak , főleg meg kulturált parkoló nincs csak nagyon kevés.
De az út adókat kegyetlenül beszedik mindenhol.
7-essel abszolút laikusként és kívülállóként is teljesen egyetértek.
Úgy gondolom, a kamionstop célja nyilván az lehet, hogy a hétvégi szabadidős célú utazgatást ne zavarja az erős kamionforgalom, ill. a településeken (különösen éjjel) ne haladjon át kamionforgalom.
Nos, ma már a gyorsforgalmi utak ill. autópályák egymással összekötött rendszert alkotnak. Simán bejöhet valaki az M30-asra Szlovákiából úgy, hogy utána Horvátország felé Letenyéig vagy Ausztria felé Hegyeshalomig vagy Kópházáig egy centit se megy máshol, csak autópályán ill. gyorsforgalmi úton, a településeket elkerülve. Senkinek nem lennének útban, viszont egy országnyival (és 300-500 km-rel) előbbre lennének.
9:
"de az út jó részén mornál országutakon és lakott településeken mennek"
Értelemszerűen AZT lehetne tiltani. #8 vagyok, jellemző példákkal bizonyítottam, hogy sok kamion át is mehetne az országon úgy, hogy nem tér le az autópályákról ill. gyorsforgalmi utakról. De ha megtesz a szükséges 400 km-ből 350-et, akkor is előbbre van, ha az autópályán a letérése előtti utolsó pihenőhelyen megáll. Egyébként ennyi utazással gyakorlatilag végig is dolgozza a vasárnapot, tehát úgyis pihenőt kellene kivennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!