Gyárliag 17" felni, gumival ami 235/45r17 22.5kg lecserélem egy másfajtára ami csak 16 kg és 225/45r17 téli gumit rakok alá Érezhető lenne valami különbség? Dinamikusabb lenne az autó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A két kerékgarnitura közötti különbség 26kg.
Ez egy másfél tonna össztömegű autó esetében 1.73%-os súlycsökkenés.
Miről is beszélünk???
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3-as
Ha sosem váltogattál kereket az autón akkor hagyd az ilyen jellegű kérdéseket másnak.
Kit érdekel mennyi a teljes súlyhoz nézve a kerék súlya.
Már maga a 235/225 váltáson nyerődik némi gördülési ellenálás.
De forgó,rugózatlan tömegről beszélünk a kerék esetében.
Nem véletlen van az hogy egyegy alufelni sokkal drágább mert nagyon kőnnyű. De pl gyártanak carbonból is felniket horror áron pedig az is csak néhány kiló spórolást ad.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#4.
A kérdés ugye az volt, hogy érezhet-e valami különbség, és dinamikusabb lesz-e az autó?
Érzékeltetni próbáltam a kérdezővel hogy ilyen eltérés az utcai autózásban nem hoz érzékelhető változást.
(mellesleg évente kétszer váltok kereket) 😉
#3 voltam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pedig pont arról van szó hogy igenis hoz. Nem tudom te miről váltasz mire meg milyen autóval teszed de igenis hoz. az én autóm nem gyenge vélülis mert 220lóerő és 474Nm de észre veszem hogy más ha a 17-es 225ös gumikkal szerelt télimet lecserélem a 19collos 255ös gumival szerelt kerekere. Minél gyengébb egy autó annál érezhetőbbek a kerék cserélgetések. Persze akkor ha úgy válasz hogy azért van is a két szett közt különbség.
Jelen esetben azért szép különbség van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6.
A kérdező 235/45x17-et cserélt 225/45x17-re.
Ez talán ordító különbség? 😮
(szerintem elenyésző)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!