Mi értelme a kétsávos körforgalomnak?
#12 Mert neked kéne a kijáratod előtti kijárat után kisorolni. Így segíted mások körforgalomba behajtását. Az lenne a logika, hogy ha nem az elsőn (körforgalom méretétől és kijáratok számától függően másodikon) hajtasz ki, akkor behajtás után behúzol a belsőbe, és kihajtás előtt kisorolsz.
Azért nem tudják az emberek használni, mert egyszerre kormányozni, indexelni és tükörbe-holttérbe nézni nem sokan tudnak, hiába van jogosítványuk.
10-es, akkor te is csak a bunkók táborát erősíted, akik miatt csinos torlódások tudnak időről időre kialakulni annál a körforgalomnál. Én többnyire 2-3 kijáratnyit megyek benne, hetente többször használom és hosszú évek alatt két necces esetem volt csak, mindkettőnél egy-egy külső sávban végignyomuló paraszt igyekezett megakadályozni a sávváltásomat a választott kijáratom előtt.
Szóval, nem, kétsávos körforgalomban nem megyünk többet a kulsoben , mint egyetlen egy kijárat, különben semmi, de semmi értelme az egésznek és egy csomó kapacitást elpazarlunk. Ezt kell megérteni.
Nem erősítem a bunkók táborát, csak épp nem fogom széttörni a kocsimat azért, mert valakinek így kényelmesebb. Engem ott már tolt le kamion a belsőből. Azt ugye tudod, hogy a sávváltásnál nincs elsőbbséged? Nem érdekel senkit, hogy mit pattogsz a belsőben, neked ott a helyed, amíg valaki ki nem enged. Erről szól a kresz, ugye? Ha neked lenne igazad, akkor mindenkinek a belsőbe kellene mennie kötelezően ha nem megy ki az első kijáraton, de ugyebár ennek ellenkezőjét semmilyen szabály nem tiltja. Ergó ha te belerongyolsz valakibe a külsőben, te leszek a hibás.
Pontosan ezért léteznek a turbó körforgalmak, ahol szabályosan lehet azt csinálni amit te szeretnél.
Egyébként pedig az M5-ösnél csak a bejövő 2 sáv utal arra, hogy valamikor dupla sávos körforgalom volt ott. Valójában se tábla, és már felfestés se jelzi. Ergó az egy egysávos körforgalom.
Azt kell megértened, hogy a közlekedés nem szokásokról szól, hanem a szárazon leírt szabályokról, így amit te leírtál, nem, nem állja meg a helyét.
Nyugi, angliában találkoztunk jópár 4 sávossal is..
Ott, ha tudod hogy a 3. kijáraton kell kimenned, akkor a 3. sávba mész be behajtáskor.. és az a sáv a 3. kijáraton kivezet..
"Szerintem jó hogy van, bár sokan nem értik hogyan kell használni, ez a probléma. Balesetek is szoktak lenni miatta"
Végülis igazad van. Az emberek többségét összezavarja, nem tudja használni, balesetveszélyes is, de azért jó hogy van. Unatkoznának a mentősök meg a karosszériások.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!