Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi értelme a kétsávos körforga...

Mi értelme a kétsávos körforgalomnak?

Figyelt kérdés
Hogyha bemész akkor a külső sávba kell menni, így mi értelme hogy van egy belső is?
2023. szept. 9. 17:41
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
8%
Hogy ilyen is legyen, parszor megszivatott az ilyen körforgalom. Nemertem en sem
2023. szept. 9. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
95%

Van ertelme, ha a kulso sav egy ponton kotelezoen kimegy. Pl Dunaharasztin van egy ilyen. Tovabbhaladni csak a belsoben lehet.

Ilyenkor ez csokkenti a torlodast mert nem kell megvarnod a kihajtokat ha tovabb akarsz haladni.


Volt egy 2 savos az M5-os melletti ikea elott. Az tenyleg csak annyi volt, hogy kozepen el volt valasztva es kesz. Semmi ertelme.

Most se felfestes nincs, se tabla, hogy ketsavos. Megis ugy hasznaljak sokan. Csak balesetveszelyes.

2023. szept. 9. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
64%
Minden nap használtam a kétsávost az M5 Auchannal. Szerintem jó hogy van, bár sokan nem értik hogyan kell használni, ez a probléma. Balesetek is szoktak lenni miatta
2023. szept. 9. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

Ez a kérdés olyan, mintha azt kérdeznéd, mi értelme van az autópályán egynél több sávnak. Természetesen az út áteresztőképességét növeli.

Az más kérdés, hogy magyar embernek már a jó előre kitáblázott rendű turbókörforgalom használata sem megy. Ami kétsávos körforgalom, ott simán be tudsz hajtani a külsőbe, beindexelni a belsőbe, aztán kijáratod előtt kisorolni, mert jó eséllyel akik addig a külsőben mentek, azok már elhagyták a körforgalmat, tehát üres a külső.


A probléma az, hogy nálunk normális körforgalom is olyan kevés volt még 20 éve, hogy az átlag vidéki autóvezetőnek az meghaladja a képességeit, hogy esetleg ne kettes alapjáraton menjen körbe a körforgalomban, és esetleg valami értelmes ívet is tartson.

2023. szept. 9. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
100%
Nagyobb az áteresztőképessége, mint egy egysávosnak.
2023. szept. 9. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:

Győrben és környékén több, ún. turbó-körforgalom is van. Próbálok egy linket beszúrni, hogy milyen:


[link] ,17.6114929,3a,37.5y,244.06h,95.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVq1BzywKGwKu7JG69SehLg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu


Tehát kétsávos út torkollik be, amelyiknek külső sávjából csak jobbra és egyenesen, belső sávjából csak egyenesen és balra lehet továbbhaladni.

Ezek a turbó-körforgalmak lényegesen gyorsítják a forgalmat, én imádom használni őket. Ezen az úton egyenesen szoktam továbbmenni és mindig a belső sávban hajtok be a turbó-körforgalomba. Alig fordul elő, hogy el kéne engednem egy autót, szinte mindig megállás nélkül tudok a belső ívbe behajtani, pedig egyébként nagy arrafelé a forgalom.

2023. szept. 9. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
100%
Tipikusan olyan dolog, ami lett az elmúlt években de az oktatásba érdemben nem került be, így többség csak néz mint az a bizonyos egy ilyen előtt. Egyébként a sima 2 sávos kevésbé nyerő, a többek által leírt turbó körforgalom viszont nagyon jó cucc lenne. Kár, hogy a morál olyan, hogy sokan még ezt sem hajandók rendeltetésszerűen használni.
2023. szept. 9. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:

#7 Igen, ráadásul én tavaly csináltam A kategóriát a rég meglévő B mellé, és az oktatási anyagban csak fel volt sorolva vagy ötféle körforgalom, feléről nem is hallottam, és egy ábra sem volt mellérakva, hogy melyik micsoda. Persze, utánagugliztam, aztán rájöttem, hogy azok nincsenek is az országban.

De a turbót is rengeteg ember úgy használja, ha egyenesen akar menni, hogy kisorol a külsőbe, aztán amint túl van rajta gyökkettővel, visszasorol a belső sávba. Nem tudom, az ő autójában biztos nem fordul eléggé a kormány.

2023. szept. 9. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Növeli a kapacitást az egysávoshoz képest.

Persze a hagyományos, koncentrikus körforgalom nem működik normálisan a magyar kresz hiányosságai és a közlekedési morál miatt. Ilyet egyébként már nem is enged a jelenlegi útügyi szabvány.


Viszont a spirális- és a turbókörforgalmak remekül beváltak.

Aki nem tudja mi a különbség, az ezt fussa át:

[link]

2023. szept. 9. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
#3, pontosan az a baj az M5-ösnél lévő forgóval, hogy szar ahogy van. Úgy kellene használni, ahogy a turbót, de ugye az már nem a klasszikus felfestek középre egy felezőt megoldás. Rólam is azt mondanád, hogy nem tudom használni, pedig csak balesetet nem szeretnék szenvedni. Ezért nem megyek a nem létező belsőben soha.
2023. szept. 9. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!