Mi értelme a kétsávos körforgalomnak?
Van ertelme, ha a kulso sav egy ponton kotelezoen kimegy. Pl Dunaharasztin van egy ilyen. Tovabbhaladni csak a belsoben lehet.
Ilyenkor ez csokkenti a torlodast mert nem kell megvarnod a kihajtokat ha tovabb akarsz haladni.
Volt egy 2 savos az M5-os melletti ikea elott. Az tenyleg csak annyi volt, hogy kozepen el volt valasztva es kesz. Semmi ertelme.
Most se felfestes nincs, se tabla, hogy ketsavos. Megis ugy hasznaljak sokan. Csak balesetveszelyes.
Ez a kérdés olyan, mintha azt kérdeznéd, mi értelme van az autópályán egynél több sávnak. Természetesen az út áteresztőképességét növeli.
Az más kérdés, hogy magyar embernek már a jó előre kitáblázott rendű turbókörforgalom használata sem megy. Ami kétsávos körforgalom, ott simán be tudsz hajtani a külsőbe, beindexelni a belsőbe, aztán kijáratod előtt kisorolni, mert jó eséllyel akik addig a külsőben mentek, azok már elhagyták a körforgalmat, tehát üres a külső.
A probléma az, hogy nálunk normális körforgalom is olyan kevés volt még 20 éve, hogy az átlag vidéki autóvezetőnek az meghaladja a képességeit, hogy esetleg ne kettes alapjáraton menjen körbe a körforgalomban, és esetleg valami értelmes ívet is tartson.
Győrben és környékén több, ún. turbó-körforgalom is van. Próbálok egy linket beszúrni, hogy milyen:
[link] ,17.6114929,3a,37.5y,244.06h,95.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVq1BzywKGwKu7JG69SehLg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Tehát kétsávos út torkollik be, amelyiknek külső sávjából csak jobbra és egyenesen, belső sávjából csak egyenesen és balra lehet továbbhaladni.
Ezek a turbó-körforgalmak lényegesen gyorsítják a forgalmat, én imádom használni őket. Ezen az úton egyenesen szoktam továbbmenni és mindig a belső sávban hajtok be a turbó-körforgalomba. Alig fordul elő, hogy el kéne engednem egy autót, szinte mindig megállás nélkül tudok a belső ívbe behajtani, pedig egyébként nagy arrafelé a forgalom.
#7 Igen, ráadásul én tavaly csináltam A kategóriát a rég meglévő B mellé, és az oktatási anyagban csak fel volt sorolva vagy ötféle körforgalom, feléről nem is hallottam, és egy ábra sem volt mellérakva, hogy melyik micsoda. Persze, utánagugliztam, aztán rájöttem, hogy azok nincsenek is az országban.
De a turbót is rengeteg ember úgy használja, ha egyenesen akar menni, hogy kisorol a külsőbe, aztán amint túl van rajta gyökkettővel, visszasorol a belső sávba. Nem tudom, az ő autójában biztos nem fordul eléggé a kormány.
Növeli a kapacitást az egysávoshoz képest.
Persze a hagyományos, koncentrikus körforgalom nem működik normálisan a magyar kresz hiányosságai és a közlekedési morál miatt. Ilyet egyébként már nem is enged a jelenlegi útügyi szabvány.
Viszont a spirális- és a turbókörforgalmak remekül beváltak.
Aki nem tudja mi a különbség, az ezt fussa át:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!