Mikorra várható, hogy a Liszt F. repülőtérnek lesz kötöttpályás összekötettése a belvárossal?
Milyen "problémát" nem old meg? Nem várnám, hogy lenne kötöttpályás összeköttetés, ez egy normális országban is egy meg nem térülő nagyberuházás lenne, itthon meg nézd meg, a négyes metrót mennyi ideig húzták-vonták és mennyit loptak belőle, meg a jelenlegi kormány minden autópályávaé-autóúttal milyen mutyit leművel, ne várd, hogy a te életedben bármi ilyesmi megvalósulna.
Hozzáteszem, annyira nem is szükséges. Oké, Ferihegy vasúti megállóhely nem a világ csúcsa, de nagyon közel van a 200E busszal. A 100E se perc alatt bevisz a belvárosban. Bár Kőbánya-Kispest a világ egyik legergyább vasútállomása, onnan azért van bőven akár vonattal, akár busszal, akár metróval összeköttetés bárhova. Itthon élve szoktuk azért szidni a Liszt Ferenc repteret, mert már autóval sem egészen szép a környék, de nem viccelek, hasonlítsd össze egy afrikai országgal. Vagy ott van Belgium, aminek ott van Brüsszel közepén a szép nagy reptere, csak a fapadosok többsége nem odamegy, hanem 50 km-re, ahonnan busz-vonat-busz visz téged el bárhova, ahova menni akarsz.
Vagy ott van Dublin, ahol megint a halál f*szán van a reptér, 60 percet zötykölődsz a helyi járaton, ha egyáltalán be akarsz jutni a városba, csak még azt sem árulják el szép nagy táblákkal, hogy melyik buszt keresed és honnan indul.
Ehhez képest a 200E és a 100E valami csoda, és akinek nem tetszik, annak ott áll a végtelen taxi.
Tehát szerinted "nem oldja meg a problémát", szerintem nincs probléma. Legalábbis relatíve nincs.
#1
Tökéletesen rávilágít a hozzászólásod arra, hogy Magyarország miért tart ott, ahol.
“Hát de Burundiban rosszabb, miért kéne bárminek is történnie?”
Miért nem onnan veszünk példát, ahol valamit megvalósítottak és bevált? Nem hinném, hogy néhány kilométernyi új vasúti pálya megvalósítása nem tudna megtérülni egy évi 10 millió feletti utasforgalmú repülőtér esetében.
Bizony, Varsó.
Persze mondhattam volna Bécset, Berlint, Párizst, Frankfurtot, vagy akár Münchent is, de valószínűleg jött volna a kontra, hogy jó-jó, de sokkal gazdagabb országok jóval nagyobb forgalmú repterei. Ezekkel ellentétben Varsó esetében ezek nem állnak fenn: Magyarországhoz hasonló gazdasági helyzetben lévő ország Budapesttel közel azonos népességű városának a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez képest nagyságrendileg ugyanakkora forgalmú reptere.
Így tehát nincs “elmúlt 70 év”, “kisforgalmú repülőtér”, “keserű kelet”, “kisváros” kifogás, hiszen ugyanezek Varsóra is igazak lennének, csakhogy ott sikerült összekaparni egy kötöttpályás összeköttetést a belváros és a repülőtér között.
#9
Senki sem mondott ilyet, valóban. És hogy biztosan ne is tegye, olyan példát mondtam, ami egy, a budapestihez hasonló adottságokkal rendelkező repülőtérre érvényes. A többire bárki mondhatta volna, hogy (az elmúlt 70 évben) gazdasági helyzet, politika, utasforgalom stb. kedvezőbb, ez Varsó esetében kevésbé igaz.
A belváros pedig tényleg messze van, de szerencsére a reptértől néhány kilométerre már fut egy vasútvonal, amiből szárnyvonalként meg lehetne oldani a dolgot.
Amikor óránként 15-20 busz és megszámlálhatatlan mennyiségű taxi megy valahova az év minden napján, akkor érdemes megfontolni a kötöttpályás lehetőséget.
Tudod, bevásárlás után is hatékonyabb szatyorba (vasút) tenni az árukat, mint egyesével-kettesével (taxi / busz) vinni be a lakásba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!