Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Autópályák melletti utakon,...

Autópályák melletti utakon, ahol eddig nem távolították el a kerékpárral behajtani tilos táblát, ott ezután sem várható?

Figyelt kérdés
Sokat fejlődött a közútkezelő e téren (lásd: [link] de még mindig vannak komoly hiányosságok. Továbbra is ott a tiltás pl. a 6-os, 35-ös, 4-es vagy épp a 8-as számos, autópályával párhuzamos szakaszán. Miért? Mégis mi a csuda indokolja, hogy autópályával párhuzamos főúton ilyen tiltás legyen? Pláne, hogy ezen utak közül némelyik nem is tartozik a legkomolyabb forgalmat lebonyolítók közé.
2022. szept. 13. 22:56
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
88%

Lehet, hogy csak nem jutott eszükbe és azt gondolják, hogy nincs is rá valós igény.


Esetleg írj a magyar közútnak és hátha megfontolják.

2022. szept. 13. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Alex Fly ***** válasza:
100%

Alapból nem foglalkoznak vele...

Ki kell lobbyzni az illetékeseknél az indokolatlan tiltások megszüntetését.

Ahogy az első válaszoló írta: meg lehet keresni a közútkezelőt, de szerintem jobb az esélyed, ha egy szakmai szervezetet keresel (pl. a Magyar Kerékpárosklub), akik hatékonyabban tudnak eljárni ez ügyben -ahogyan erre már t{bb példa is akad...

2022. szept. 14. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
51%
Hát eleve nem tudom mennyire indokolatlan 90 km/h szakaszokon tiltani a 20-30 km/h járműveket. Pláne mondjuk több sáv, bonyolultabb csomópontok, körforgalmak esetén. De egyébként nem lehet tudni. Bármelyik reggel kijöhet a közlönyben egy új rendelet, ha éppen olyan kedve van valakinek
2022. szept. 14. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:

#3 A Kresz világosan rögzíti mind az autósok, mind a kerékpárosok közlekedésének szabályait, különös tekintettel az oldaltávolság tartására és az előzésre. Ha ezeket betartják a felek, nem lesz baj - ha pedig nem tartják be a szabályokat és baj következik be, akkor nem a kerékpáros tilalom hiánya lesz a felelős, hanem a baleset valamelyik résztvevője.


Mivel a 90 km/h az általános limit lakott területen kívül, ez azt jelentené, hogy gyakorlatilag majdnem mindenhol (mellékutakat is ideértve) tilos lenne kerékpározni. Ez nyilvánvalóan még egy ilyen mélyen lévő közlekedési kultúrával bíró országban is teljesen nonszensz lenne.

2022. szept. 14. 12:56
 5/13 Alex Fly ***** válasza:
100%

@3: inkább az a kérdés, mennyire indokolt a gépjárművel közlekedők számára az adott útvonalon két, egymással párhuzamos, exkluzív útvonalat biztosítani, miközben kerékpárral közlekedve kilométeres kerülőre kényszerül az ember a tiltás miatt.

Amennyiben valóban akkora veszélyt jelent a 90-es tempó, mint azt írod, akkor semmi akadálya annak, hogy ezt korlátozzuk -aki siet, mehet a gyorsforgalmi úton...

2022. szept. 14. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Ja látom, ez megint ilyen imazsámoly kérdés a bicikli felé...


#4: Igen, a szabály egyértelmű, mégis vannak balesetek. Nem kell ezt kiforgatni. Mindenki tudja, érzi, látja, hogy a jelentősen lassabb jármű, pláne ami kiszámíthatatlan, bizonytalan mozgású, ráadásul a vezetője semmiféle képesítéssel nem rendelkezik, plusz kockázatot jelent. Nincs ebben csoda. Sehol nem írtam, hogy mindenhonnan ki kell tiltani, sőt... A lehetőségeket kell megteremteni a biztonságos közlekedésre. Ami nem azt jelenti, hogy levesszük a táblát, aztán menjél amerre akarsz. Hanem mondjuk megfelelő infrastruktúrát alakítunk ki. A.k.a kerékpárút. De tartom magam hozzá, hogy igenis veszélyes ráereszteni a biciklist, lovaskocsit és hasonlókat minden főútra kivétel nélkül.


#5: Semmi akadálya, hogy az eddigi szabályok lazítása helyett, megfelelő infrastruktúrát biztosítsunk a biciklisnek. De nyugi, nem kell fáradnod, hogy leírd miért nem jó a kerékpárút, ismerjük. Elég sokszor elmagyaráztad.


#3

2022. szept. 14. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
#6 Sajnos van akadálya, mégpedig akarat- és különösen forráshiány. Amúgy igazat adok neked, ez lenne a legjobb mindenkinek. De ez jelenleg science fiction.
2022. szept. 14. 14:11
 8/13 anonim ***** válasza:

#7: Hát igen, nagy baj, hogy az akarat kimerül a szabályok módszeres, durva és rendszeres áthágásában, meg a netes uszításban. Sajnos általános rossz morál erre is rányomja a bélyegét. Ha a biciklisnek nem ellenség lenne mindenki az úton, az autósnak meg a biciklis, akkor lehetne előrelépni, így nem igazán. De ugye ez az érintetteken kívül senkinek nem érdeke


#6

2022. szept. 14. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 Alex Fly ***** válasza:

@6: ott van a megfelelő infrastruktúra. Vagy szerinted mindenhova szeparált kerékpárutat kellene építeni? Akkor talán azt kellett volna,nem autópályát: a gépjárműközlekedés anélkül is lehetséges volt, kerékpárral viszont azóta sem lehet legálisan közlekedni...

De ha egyszer már elkészült a gépjárművek számára egy exkluzív infra, akkor semmi akadája, hogy a közutat kozútként használjuk: azaz minden jármű számára használhatóvá tegyük. És ha ez biztonsági aggályokat vet fel,akkor innentől nyugodtan lehet korlátozni a gépjárműforgalmat, hiszen ők kaptak egy saját utat...

2022. szept. 14. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
#9: Nem véletlenül írtam, hogy nem kell elmagyarázd ezredszer is, ismerjük a sarkító, kiforgató észjárásodat, nincs értelme belemenni veled ezekbe a vitákba
2022. szept. 15. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!