Ha Budapest belvárosában csökkenteni akarjuk az autók számát, akkor nem lenne célszerű először azoknak az autóhasználatát korlátozni, akiknek ez a legkevesebb kellemetlenséget okoz?
Ma Budapesten az emberek többsége szerintem a saját érdekeiből vezeti le, hogy honnan kellene kitiltani az autókat, és mennyire.
Pl. a belvárosiak előszeretettel ki akarják tiltani a külvárosi és az agglomerációból érkező autókat a lakókörnyezetükből. A saját autójukat persze nem tiltanák ki, mondván hogy ők ott laknak. Pedig valójában a belvárosi forgalomcsökkentés legészszerűbb módja az lenne, ha az ott élők letennék az autót, és csak azok használhatnák, akiknek 1 óránál több idő lenne tömegközlekedéssel beérni a munkahelyükre.
Sajnos az önkormányzatok dönthetnek az autómentességről, az önkormányzatok meg a saját lakosaikat fogják védeni. Rendben van ez így?
Ki kell tenni minden utcára, hogy "Sétáló utca!"
Aztán lehet sétálni...
Te utaztál már csúcsidőben a 4-es 6-os villamoson? Ha minden autós átszállna a tömegközre + azok akik eleve tömegközzel utaznak szerinted mi lenne?
Budapest tele van. Minusz 1 millió Budapesti ember és megvan oldva a legtöbb probléma. Csak ugye mi alapján szelektálnád ki maradhat és ki nem.
Mondjuk Bp. nagyon nagy, de egy vidéki városnál eleve nem értem, minek költözik a belvárosba az, aki folyton autóval akar járni. Abban az lenne a pláne, hogy vagy nincs autója vagy a külvárosban egy garázsban tartja és a mindennapi életéhez nem használja.
Nálunk Győrben meg azon pampognak sokan, hogy háztartásonként a MÁSODIK autó parkolóbérletéért már vastagon fizetni kell. Szóval odaköltözik a hülyéje a gyalog 10 perc alatt átszelhető belvárosba, és a család két külön kocsit használ napi szinten.
Tudom, Bp. jóval nagyobb, ennyire nem egyszerű ott a dolog, de valahol arrafelé kéne keresni a megoldást, hogy az ottani lakók se használhassanak túl sok parkolóbérletet kedvezményesen. És akinek meg kell fizetnie a teljes árat, az azért elgondolkodik, hogy nem lenne-e jobb autó nélkül - vagy kiköltözni a belvárosból.
Szavaztál volna Puzsérra, neki pont ez volt az ötlete, hogy a belváros legyen kizárólag gyalogos és kerékpáros.
A főváros mindenkori vezetésének amúgy nem érdeke az autós forgalom csökkentése, mert nem tudják megtenni, legfeljebb terelni, meg bedugítani, és így az ember úgy lesz vele, hogy inkább be sem indítja az autót azért, hogy autóval járjon, amikor ott a tömegközlekedés. Ugyanis se pénz, se ingatlan nincs normális P+R helyek kialakítására tömegközlekedési csomópontok mentén. Voltak-vannak rá példák, hogy tökéletesen elhanyagolt területre még lehetne is parkolót/parkolóházat kialakítani, de azokat a helyeket akár jogi, akár pénzügyi, akár lustasági okokból máshogy használják, vagy hagyják tovább pusztulni.
A teljes kitiltás dolog egy hülyeség szerintem. Hozzánk például (nem is Bp.) csak engedéllyel lehet behajtani a belvárosi kis utcánkba. Engedélyt meg csak lakcímmel rendelkező kaphat. Ha vendégek érkeznek hozzánk autóval kész tortúra hogy hol tudják hagyni, holott simán parkolhatnának az udvarunkban. Az áruszállítókról ne is beszéljünk, hívogatnak az utca végéről hogy mi legyen, ők nem szeretnének bírságot fizetni.
A kérdésre válaszolva, szerintem a megoldás a behajtási díjak bevezetése lenne, hasonlóan az autópálya díjhoz. Ki lehetne dolgozni egy olyan ésszerű rendszert, hogy akinek nagyon be kell hajtani egy övezetbe az betudjon, de boldog-boldogtalannak azért ne érje meg. A befolyt összegeket meg kizárólag a tömegközlekedés fejlesztésére, P+R parkolók kialakítására kellene fordítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!