Miért ennyire gyenge a vasútvonalak kiépítettsége?
Mármint mire gondolsz? Hogy nincs külön vágány direktben Győr és Székesfehérvár között például? Nem, ez nem lenne nagy gond, a ráhordást meg lehetne oldani. A gond a meglévő hálózat állapotában és a szárnyvonalak kezelésében van.
Egyébként a hálózat magja még a trianoni határok meghúzása előtt épült, így sugaras a hálózat erősen, az érintő irányú kapcsolatok pedig szándékosan a határ túloldalára kerültek
#14
Igen, de a dualizmus óta egyik vezetés sem igazán nyúlt a vasúthoz, már ami a bővítést illeti.
Köszönöm az eddigieket.
Elszomorított, hogy a trianoni békeszerződés miatt is ekkora a hátrányunk, ugyanakkor ahogy a #14 írja, azért ezen 100 év alatt csak túl kellett volna lépni.
#13: Nincs akkora forgalom, ami indokolná ilyen érintő irányú szárnyvonalak építését. Ezekre az igényekre megfelelő buszos megoldást kellett volna kiépíteni.
#14: Mivel vasútvonalak építési kicsit más kategória, mint bicikliutakat rakni a főút mellé, meg biciklisávokat felfesteni, így nyilván pénz sem olyan könnyen van/volt rá, még a jelenlegi visszás politikai helyzet előtt sem egy ennyire szegény országban.
#18: Ez szerintem nem Trianon-ra fogás, pusztán tény, a rendszer szét lett szabdalva, egy ekkora hálózatnál, mint egy ország vasúti rendszere igenis van jelentősége a történelmének (persze a Trianon előtt és utáni időknek is). Nem gondolnám, hogy bárki a válaszolók közül rovásírással siratná a turulmadár árnyékában Trianon e kérdés alatt. Az, hogy lehetett volna jobban csinálni? Persze, kétség kívül, szerintem nincs olyan világáról tudó ember ebben az országban, aki rá mondaná, hogy az elmúlt 100 év gazdaságpoltikája rendben lenne (függetlenül színétől, oldalválásztásától vagy bármitől, inkább a világáról tudóval van a baj, mármint a túl kicsi részaránnyal). Az, hogy megéri-e minden megyeszékhelyet összekötni minden másik megyeszékhellyel direktben vasúton? Az egy harmadik kérdés. 100 évvel ezelőtt, talán, most már nem. Sok minden változott.
A német rendszerhez direktben mérni meg kb. értelmetlen. Oké, ott is lehet késés, bonyolt műszaki rendszer, persze, hogy lehet meghibásodás. De van egy olyan statisztika, hogy megtett utaskm-re, vagy tkm-re vetítve mennyi az átlagos késés? A szolgáltatási színvonal egyéb mérőszámairól nem is beszélve (pl. mekkora részarány a klímás vagon pl.)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!