Miért hoznak életszerűtlen, értelmetlen közlekedést megnehezítő KRESZ szabályokat?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kevered a dolgokat. Az esetedben nem a KRESZ szabályait változtatták meg, hanem a forgalmi rendet változtatták meg helyileg.
Kérdezd meg a helyi illetékes nacsalnyikot, hogy miért.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egy egy építkezés egy rakatt szakhatóság, számos terv, hatástanulmány, engedélyezési eljárás stb. játékos
Ami számodra erthetetlen, nem biztos, hogy valóban indok nélküli.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#2
A rendőrség biztosan tud róla.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Közúton végzett tervezett munkák esetén a forgalmat módosító jelzőtáblákat, útburkolati jeleket, forgalomterelő elemeket a közút kezelője tervezi meg és képviselője ellenőrzi azok megvalósítását. [3/2001. (I. 31.) KöViM rendelet a közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről]
Lakott területen lehetnek a helyi önkormányzat és a Magyar Közút Nonprofit kft. kezelésében levő utak és útszakaszok is.
(Nem célszerű az, hogy „Természetesen emiatt nem is tartják be a szabályt”.
Ezért a szabályszegésért a rendőrség is bírságolhat, és ha van, a közterület-felügyelet is, ugyanis annak a három szabálysértésnek az egyike, amelyek miatt a közterület-felügyelet önállóan is bírságolhat.
A közigazgatási bírságról szóló jogszabály alapján 50 ezer Ft a kötelezően megállapítandó bírságösszeg. Mivel közigazgatási bírság, az üzembentartó nem élhet a Szabálysértési Törvény kimentési lehetőségével, azt állítva, hogy hozzátartozója vezetett és nem köteles olyan nyilatkozatot tenni, amellyel szabálysértéssel vádolná.
Amennyiben megállítják ezt a szabályt megszegőt, akkor a vezető 4 előéleti pontot kap.)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egyébként maga a kérdés is jogos.
Az 1975-ös kreszt foltozgatják, tele van életszerűtlen és értelmetlen szabályokkal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
- Kerékpárral a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. Jelentsen ez bármit.
- biciklivel sisakkal szabad 50-nel menni. Smkp-val, amire kötelező a sisak, csak 40.
- kisteherautóval már tizenpár éve 130-cal is mehetsz, de a 3 sávos úton nem mehetsz a belső sávban.
- a teherautóval behajtani tilos táblánál behajthatsz 3500 kg alatti teherautóval, de csak ha zárt rakterű. Tehát egy pickup-pal már nem mehetsz be.
- a megfordulni tilos tábla csak az útra vonatkozik, tehát a következő kereszteződésnél már nem érvényes. Holott a tök hasonló kinézetű "bekanyarodni tilos" kereszteződésre vonatkozik.
- a háromszög alakú "gyerekek" tábla 30-as sebességkorlátozást jelent, de csak akkor, ha olyan kiegészítő tábla van alatta, amin távolság és nyilak is vannak.
- záróvonalat semmilyen esetben nem szabad átlépni, akkor sem, ha valami akadály vagy nagyon lassú jármű miatt nem lehet haladni.
- a kanyarodó főúton érkező járművel szemben elsőbbsége van az átkelő gyalogosnak, a mellékúton egyenesen érkezővel szemben nincs.
- sima többsávos körforgalomban semmi értelme a belső sávnak, mert nem kötelező a használata, akkor sem ha teljesen körbemész.
És még sorolhatnám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!