Ez micsoda dolog?
Átkötő út végén stop tábla van.
Ez az út főútra csatlakozik.
Ha jobbra kanyarodsz, akkor egyből egy gyorsítósávban találod magad, tehát emiatt lehetetlen, hogy zavard a főúton haladókat.
Ha balra kanyarodsz akkor oké hogy meg kell állni. A rendőrök minden héten egyszer ott figyelnek, a kereszteződéstől jobbra állnak, tehát azokat büntetik akik ugyan szabályt sértve de veszélytelenül a gyorsítósávba kanyarodnak megállás nélkül.
Nem ám azokat fogják meg, akik kikanyarodnak balra ami veszélyes.
Szerintem a kreszt lehetne módosítani és kiegészítő táblát rakni a stop tábla alá.
Tehát így nem kellene megállni ha jobbra gyorsítósávba kanyarodsz.
A gyorsítósávban haladva meg értelemszerűen úgyis elsőbbséget kell adni a főúton haladók számára. Tehát ettől nem lenne veszélyesebb semmi se.
Azt remélem érzed, hogy a kereszteződések elég minimális százaléka az, ahol ez a probléma megjelenik. Szóval emiatt beleépíteni egy újabb kivételt a KRESZ-be elég komoly öngól lenne, tovább bonyolítana egy olyan szabálygyűjteményt, amelynek napi alkalmazásával bizony ma is sokan megküzdenek alaposan. /Sajnos./
Az ilyen helyeket inkább jelezd a közút kezelője felé, ők ugyanis tudni fogják, milyen előzmények nyomán került ki oda stoptábla. Ha indokolt, például mert arányaiban sok ott a baleset, akkor nincs mit tenni: beállsz te is azok sorába, akik kemény 1-2 másodpercet elvesztegetnek jobbra kanyarodás közben.
De az is lehet, hogy egy osztósziget kialakítható ott, innentől kezdve pedig lehet külön stoptábla a balra kanyarodóknak, eak tábla a jobbra kanyarodóknak és akkor ez a megoldás.
Viszont nem érdemes túldimenzionálni sem. Annyira, de annyira minimális időveszteség megállni , hogy el nem mondható …
Egy csomó Stoptábla eleve ilyen miatt van kitéve. Én rendszeresen megyek egy olyan kereszteződésben ahol ha csak autó parkol az út szélén kilátni, tehát hajthatok is tovább másodikban lendülettel, de ha épp busz parkol akkor meg kell állni, mert egyáltalán nem látni ki. Tehát indokolt is meg nem is a Stop tábla, ilyen esetben mindig ki lesz téve. Olyan is van ahova kéne a Stop tábla, de csak macisajt van...
Én nem szoktam vele foglalkozni, ha kilátok akkor megyek lendülettel, ha nem látok ki akkor megállok, pont leszarom a táblát a józan ész visz. Ha néha becsúszik egy büntetés akkor így jártam, az indokolatlan hatvanas táblákat se tartom be. A büntetés az autózás költsége, ahogyan az üzemanyag, adók és a szerrelés is. Ha minden kihágását összeadnák az emberek többmillió, vagy inkább 10 milliós összeg jönne ki, ezek után néha egy 50 ezres simán belefér.
Sőt, amennyiszer én elmentem hatvanas tábla mellett 90-nel, már inkább 100 milliós lenne az összbüntetésem ilyen sok év után, de szerintem ezzel a legtöbb autós is hasonlóan van.
A stop-táblán mi nem egyértelmű?
Ha egy leágazás nélküli egyenes úton van kitéve akkor is meg kell állni előtte. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!