Megbukhatok ezért vizsgán vagy hibának számít?
Én igaz, hogy másfél éve vizsgáztam le, de az oktatóm mindig is úgy tanította, hogy "index, oldalnézés"
De ha logikusan belegondolsz ez is a célravezetőbb, első lépésben jelzed a sávváltási szándékod a többi autósnak, és miután tükör, holttér sorrendben megbizonyosodtál arról hogy biztonságosan sávot válthatsz utána megkezded a manővert. Nem egészen értem az oktatódat, de talán lesz itt valaki aki rámcáfol.
#2
Szerintem ha a biztonságos vezetést vesszük prioritásnak (és a forgalmi vizsgánál nyilván ez a prioritás) akkor a manőver elvégezte előtt közvetlenül kellene meggyőződni arról, hogy elvégezhető-e mert a legfrissebb információ mindig a mérvadó.
Tegyük fel autópályán megelőznél egy előtted 80-nal robogó kamiont. A manőver megkezdése előtt 90-re lelassítasz mert a belső sáv forgalma ezt indokolja. Ha előbb nézel szét és utána rakod ki az indexet, vesztettél 1-2 másodpercet, és az idő alatt a manőver befejezése után közvetlen simán balesetveszélyes közelségbe kerülhet mögéd egy - a belső sávban 150-nel száguldó - Audis vagy BMWs.
Én most járok vezetni, és minket úgy tanítanak, hogy index, tükör, holttér. Kapkodni pedig nem kell, indexet jóelőre kiteszem, és csak a tényleges irányváltás, vagy elindulás stb előtt kell meggyőződni arról, hogy nincs-e mellettem, mögöttem senki aki esetleg előzne, vagy másik sávban van, addigra meg a környezedet tudja, hogy mit szeretnék csinálni. Szóval ilyen szempontból jó a sorrend.
Viszont a tükröt nem írtad, és ennek elmulasztása miatt buktathatnak.
SIKK
Sebesség, irányjelző, körülnézés, kézifék
Fékezésnél pont nem a tükröt kell nézi, mert akkor te is így járhatsz, hogy belemész az előttedlévőbe
Megmondom őszintén én azt szeretem, ha indexelés előtt valaki körülnéz, én is úgy szoktam, mert zavaró lehet, ha pl belsőben mész 140-el és a szemed sarkából annyit látsz hogy valaki a külsőben melletted-előtted elkezd balra indexelni. 100-ból 99 esetben persze megvárja amíg elmész, de hirtelen az az egy eset fog beugrani, amikor úgy estek be eléd, hogy egyszerre húzták a kormányt és az indexet. Mondjuk ez kicsit off, mert a vizsga egy külön műfaj.
#9 ha látod, hogy elöl minden oké akkor érdemes hátrafelé is nézni a tükörben, láttam már olyan ráfutásos balesetről dashcam videót autópályán, amit épphogy el tudtak kerülni azzal, hogy állóra fékezés után látta hogy a hátulról jövő nem fog megállni és kirántotta a másik sávba az autót.
Persze normális esetben elég annyi, hogy belenézel a tükörbe hogy mennyire jönnek a seggedben, amúgy előre kéne koncentrálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!