Hová lettek a "kamionos" vonatok? Pár éve még sokat lehetett látni, most meg nincsenek. Pedig jó ötlet volt az egyik határon felrakni, a másikon meg le. Nem foglalták az utakat, meg a környezetet sem szennyezték.
Életképtelen volt, és befuccsolt.
Az hogy környezet barát meg hasonló, csak egy hangzatos lózung de nem sok értelme van a valóságban.
Aki tudja hogy működik a kamionos logisztika az tudja és érti hogy miért nem működött.
De csak 1 példa, a fuvaroztató megrendeli és felrakják a kamionra, de nekik már minél hamarabb (1-2 nap) ott kell hogy legyen az áru mert akár le is állhat a gyár a késedelem miatt.
NA most a RO-LA az meg nagyon lassú, napok múlva ér oda.
épzeld el csak azt hogy te vonattal akarsz menni akkor már előtte jegyet venni és kiérni az állomásra , majd ott várakozni.
Ha most van 1-2 óra várakozás addig egy kamion már 100 km felett jár .
Mire a sok kamion bevagoníroz az egy fél nap.
Aztán az a vonat nem úgy megy mint a menetrendszerű személy szállító, hanem neki félre kell állni mindenütt és elkell engedni a személyszállító vonatot. Ezért mire csak 1000 km-t elmennek lehet hogy 3-4 nap és még majd ott is kivagonírozni ez bizony nagyon idő igényes.
Arról meg ne is beszéljünk hogy akik ezt csinálták csak lenyulták a hasznot és nem fejlesztettek semmit, és tönkre mentek.
* még annyit hogy amig a vonattal egy fordulót csinál a kamion addig legalább 3 fordulót megtud ejteni annyi idő alatt.
A fuvarozónak ez baromi kevés bevételt és hasznot jelent.
Egy kamion lizing díja kb 500 ezer ft havonta!!!
"Pár éve még sokat lehetett látni, most meg nincsenek."
2012-ben szűnt meg a RoLa.
Miért ne szennyezték volna a környezetet? Az árut, plusz egy csomó holt tömeget (vontató+pótkocsi) szállított a vonat.
Egyebként a megrendelők nem akartak igazodni a vasúti menetrendhez.
A sofőrök sem feltétlen szeretnének egy vasúti kocsiban rohadni órákat x másik emberrel a megszokott kabinjuk helyett.
Svájcban , Ausztriában leginkább a hegyi hágók úthasználati díjai miatt tud ez jól működni , a nagy Alföldön ez max úgy lenne életképes, ha az orbitális dugók miatt időnyereséget jelentene a vonat mindenféle várakozással együtt. De ilyesmiről egyelőre szó sincs.
Még az uniós csatlakozás előtt amúgy lehetett kvótákat alkalmazni, ez töltötte is rendesen a RoLa vonatokat, de most már nincs ilyen kényszer, meg igazából amilyen kevés a sofőr, gazdasági szükségszerűség most az áruk gyors mozgása és ez felülírja a biztonsági szempontokatx
Kisebb (pár ország) távon gazdaságosabb "egyénileg" elszállítani az árut kamionnal.
Hosszú távon meg semmi értelme kamionostul, vezetővel együtt felrakni az árut, elég a pótkocsit vagy a szállított konténert. Utóbbiakra azért látnok elég sok példát naponta, mármint hogy csak a pótkocsit viszi a vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!