Milyen volt a kerékpározás helyzete 20-25 évvel ezelőtt a magyar nagyvárosok forgalmas útjain és a főútakon?
A sportcélú és az ingázós is érdekel, ha van különbség.
Úgy értem, manapság is előfordulnak degenerált gépkocsivezetők, akik centiznek vagy kamikaze módon előznek szemből, vagy épp interneten keltik a hangulatot a kerékpárosok ellen, azonban összességében tudják, hogy a közlekedés ugyanolyan résztvevői vagyunk, nyilván némi erőhátrányban, az ebből eredő sajátosságokkal. Nem általános még, de időnként már megesik velem, hogy egy hosszabb (80 km+) bringázás során nem történik velem szemben egyetlen véleményes megmozdulás sem a közlekedés többi résztvevője által (és nem éppen kihalt útvonalakon közlekedem).
Ezzel szemben gyakran olvasom, hallom idősebbek beszámolóit, akik szerint régebben szabályosan üldözték, ellehetetlenítették egyes autósok a kerékpározást, persze csak a maguk primitív módján, így pl. megálltak beszólni, ha valaki egy forgalmas úton tekert (amúgy teljesen szabalyosan), ledudálták stb.
Ezekből mi az igazság, illetve mennyire volt ez a jelenség általános?
sokkal figyelmesebbek már az autósok, viszont sokaknál az alap országúti tempó már sajnos nem 80-90km/h, hanem 120-140. így igazából szerintem nem lett kevésbé veszélyes a dolog.
De városban szerintem rengeteget javult a helyzet
Ha arányaiban esetleg több lett volna a kerékpárosokkal szemben intoleráns sofőr, akkor sem tűnt volna fel, mert összességében sokkal kevesebb volt az autó.
De az igazság az, hogy akkor toleránsabbak voltak az emberek, nem hajtott annyi erőszakos vezető az utakon, mint manapság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!